AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #1 Skrevet 2. september 2020 Jeg har en liten tass på 7 måneder å siden han ble født har jeg droppet alt som heter parfyme, kremer, skyllemiddel med parfyme osv. Det jeg lurer på er hvor gammel babyen deres var da dere smått begynte å ta i bruk slike ting igjen? Anonymkode: 5f64f...bac
Hasselnøtter Skrevet 2. september 2020 #2 Skrevet 2. september 2020 Kremer og skyllemiddel ville jeg begynt med. Parfyme blir fort veldig sterkt for en liten nese så lenge du har ham i fanget/bærer ham. Hva med å begynne når du skal på jobb eller han i barnehage? Ta på etter at du har gått, så er lukten veldig dempet til du treffer ham på ettermiddagen? 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #3 Skrevet 2. september 2020 1 minutt siden, Hasselnøtter skrev: Kremer og skyllemiddel ville jeg begynt med. Parfyme blir fort veldig sterkt for en liten nese så lenge du har ham i fanget/bærer ham. Hva med å begynne når du skal på jobb eller han i barnehage? Ta på etter at du har gått, så er lukten veldig dempet til du treffer ham på ettermiddagen? Nå spør jeg kanskje dumt men babyens klær skal fremdeles vaskes med parfyme fritt? eller kan det også vaskes med skyllemiddel som inneholder parfyme? skal tilbake på jobb 1 oktober men skal ha hjemmekontor så da dropper jeg heller bare parfymen en stund til. Ammer også ganske mye gjennom dagen å det blir nok litt sterk lukt som du sier 😊 -TS Anonymkode: 5f64f...bac
Hasselnøtter Skrevet 2. september 2020 #4 Skrevet 2. september 2020 En mild lukt på klærne kan jeg ikke tenke meg at er problematisk.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #5 Skrevet 2. september 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå spør jeg kanskje dumt men babyens klær skal fremdeles vaskes med parfyme fritt? eller kan det også vaskes med skyllemiddel som inneholder parfyme? skal tilbake på jobb 1 oktober men skal ha hjemmekontor så da dropper jeg heller bare parfymen en stund til. Ammer også ganske mye gjennom dagen å det blir nok litt sterk lukt som du sier 😊 -TS Anonymkode: 5f64f...bac Alle bør la være å bruke skyllemiddel med parfyme, både barn og voksne. Man kan over tid utvikle parfymeallergi. Barnas klær bør du absolutt ikke vaske med parfymert skyllemiddel, helst så lenge at de blir gamle nok til å selv bestemme om de vil risikere å få parfymeallergi. Min mor vasket dessverre mine klær i skyllemiddel fra jeg var ganske liten. Jeg har fra tenårene fått helt forferdelige utslett av parfyme, så har vasket mine egne klær helt uten skyllemiddel siden den gang for å unngå å få forferdelige utslett. Anonymkode: 2f4aa...08e 7
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #6 Skrevet 2. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nå spør jeg kanskje dumt men babyens klær skal fremdeles vaskes med parfyme fritt? eller kan det også vaskes med skyllemiddel som inneholder parfyme? skal tilbake på jobb 1 oktober men skal ha hjemmekontor så da dropper jeg heller bare parfymen en stund til. Ammer også ganske mye gjennom dagen å det blir nok litt sterk lukt som du sier 😊 -TS Anonymkode: 5f64f...bac Hvorfor kan du ikke bare alltid vaske klærne med parfymeritt skyllemiddel? Det er jo opplagt at det er best, for både omgivelsene og ikke minst huden til ungen. Eller lukter han så vondt at lukten hans må kamufleres? Anonymkode: 738dd...a6c 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #7 Skrevet 2. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor kan du ikke bare alltid vaske klærne med parfymeritt skyllemiddel? Det er jo opplagt at det er best, for både omgivelsene og ikke minst huden til ungen. Eller lukter han så vondt at lukten hans må kamufleres? Anonymkode: 738dd...a6c Det kan jeg absolutt gjøre, å kommer til å vakse mini sine klær med parfymefritt fremdeles. Jeg lurte i hovedsak på mine/mannens klær da jeg har vasket de med parfymefritt også siden vi fikk mini. Beklager om det er så opplagt at spørsmålet plaget deg. Selv har jeg venninner med barn som vasker både barnas og foreldrenes klær samtidig med parfymert skyllemiddel. Dermed ble jeg usikker på om det var en viss alder det var "normalt" å bytte til parfymert skyllemiddel. nei, barnet mitt lukter ikke vondt. Anonymkode: 5f64f...bac 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #8 Skrevet 2. september 2020 Gjør det du føler for og prøv deg fram. Ønsker du å ha litt parfyme så kanskje du kan spraye litt på genseren du har på? Så tar du eventuelt av den genseren når barnet vil amme/opp i armene dine. Vask dine klær med det skyllemiddelet du ønsker, så vasker du barnets klær med parfymefri? Anonymkode: c341a...e54 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #9 Skrevet 2. september 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Det kan jeg absolutt gjøre, å kommer til å vakse mini sine klær med parfymefritt fremdeles. Jeg lurte i hovedsak på mine/mannens klær da jeg har vasket de med parfymefritt også siden vi fikk mini. Beklager om det er så opplagt at spørsmålet plaget deg. Selv har jeg venninner med barn som vasker både barnas og foreldrenes klær samtidig med parfymert skyllemiddel. Dermed ble jeg usikker på om det var en viss alder det var "normalt" å bytte til parfymert skyllemiddel. nei, barnet mitt lukter ikke vondt. Anonymkode: 5f64f...bac De fleste jeg kjenner med barn bruker psrfymefritt til alle. Hvorfor bruke noe som ikke er anbefalt. Anonymkode: 86b17...cb7
Anjatapinjata Skrevet 2. september 2020 #10 Skrevet 2. september 2020 Vi bruker parfymefritt vaskemiddel 😊 Parfyme har jeg brukt en stund nå men tar en sprut bak i nakken istedenfor på halsen. Kremer bruker jeg sjelden, har brukt A krem på hendene i ny og ne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå