AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #1 Skrevet 2. september 2020 Hei, vi har nå prøvd på nummer to i 8/9 måneder uten suksess. Har hatt diverse timer hos gynekolog og lege uten at de finner noe galt! Prøver «kjerringråd» som hostesaft, grapefruktjuice ol men det har ikke funka! Gynekologen har skrevet ut femar til meg, noen som har erfaringer? Jeg har regelmessig syklus på 28 dager og eggløsningstest gir utslag. Har noe småblødninger 3 dager før mensen - noen som vet om det har betydning? (legen sier trolig ikke). Begynner å bli så utålmodig og deppa nå. Sliter meg å fokusere på jobb osv.. noe som har noen råd? Noen som har prøvd akupunktur? tusen takk:) Anonymkode: a30db...a91
Amatariel Skrevet 2. september 2020 #2 Skrevet 2. september 2020 Stor klem til deg Det er veldig frustrerende når nr. 2 lar vente på seg. Tok det lang tid med nr.1? Det gjorde det ikke for meg, desto større frustrasjon når månedene gikk uten klaff på jakt etter nr.2. Det ble altoppslukende for meg også, der konsentrasjonen fikk prøvd seg. Hovedregelen er jo at man må la det gå 1 år før man tar det et skritt videre, men du har tydeligvis gått privat for å sjekke litt. Og det er bra! Det gjorde jeg etter 4 mnd... var drittlei da. Hvis man har mulighet til å sjekke ting ut, så syns jeg det er lurt å gjøre det. Det er jo en positiv ting at de ikke har funnet noe galt med deg da. Da slipper du de store utfordringene med eggløsning, medisiner osv. Pga det tror jeg du vil bli gravid raskere enn mange andre som får funn av noen sort problemer. Femar har jeg ikke prøvd, for meg var det metformin som skulle til. Men jeg fikk påvist pcos da. Ble gravid 13 måneder etter vi startet prøvingen. Prøvde akupunktur, men det fungerte ikke for meg. Jeg tror heller ikke småblødningen din før mens har så mye å si. Men hvor lang lutealfase har du? Av det jeg kan anbefale av ikke-medisinsk art så er det tilskudd av vitamin B6 (rent) og babyklister (Fructus femina). Jeg ble gravid begge pp'er jeg forsøkte dette i, så jeg har troen! Ellers er det å spise sunt, vær i aktivitet, kartlegg eggløsning hver måned og ha sex så mange av de fem fertile dagene som mulig. Mer kan man ikke gjøre! Det er bare 20% sjanse for klaff selv om man gjør ALT riktig, så en god dose flaks må man også ha. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #3 Skrevet 2. september 2020 Tusen takk for langt og fint svar:) første gikk fort her å! Så godt å høre at det løste seg for deg! Tusen takk for tipsene- jeg skal teste begge to:) Anonymkode: a30db...a91
Amatariel Skrevet 2. september 2020 #4 Skrevet 2. september 2020 Ja når jeg først ble gravid og fikk nr.2 så løste det seg virkelig. Nå er jeg trebarnsmor og prøver på nr. 4 Men jeg husker godt den følelsen der når vi ønsket nr.2, ville så gjerne ha flere, og gi barnet vårt et søsken. SÅ glad for det ordnet seg, og det vil det for deg også ♥
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå