Gå til innhold

Er 34 grader i vannet for kaldt? Svømmebasseng

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden det ikke ble noe babysvømming på grunn av korona kunne jeg tenkt meg å dra i den lokale svømmehallen på egen hånd med babyen min på 3 mnd. Vannet holder 34 grader. Er dette for kaldt for baby? Vi bader jo i 38-39 grader hjemme..

Hilsen førstegangsmor. 

Anonymkode: 41fcf...4bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

34 grader er helt fint 👌🏻

Anonymkode: 11d93...933

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

34 grader er helt fint 👌🏻

Hurra! Det blir ikke sånn at hun blir nedkjølt av å være lenge i vannet?

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei :) babysvømmingen vår har alltid vært rundt 34-35 grader. Det går fint. Du kjenner det veldig fort hvis babyen blir kald, og man er jo uansett ikke i vannet så lenge om gangen med en baby. 

• Liker 1
Skrevet

Du merker fort om babyen liker å være i vannet eller ikke. Og i forhold til temperatur følger man jo med på om babyen blir kald underveis. Noen babyer trenger en del tilvenning for å bli glade i bading, mens andre elsker det fra første stund.

Minsta vår er en absolutt badenymfe og hun har vært med og badet i svømmehallen fra hun var et par uker gammel (fra navlen var grodd). Vi pleier være der noen timer og da hun var lita pleide hun å sovne i vannet og fikk en hvil slik underveis. Nå er hun 15 mnd og elsker å dykke og hoppe og vil helst være under vann hele tiden. 😊 

Så altså : Ta det i babyens tempo og ta det ekstra rolig i starten slik at det aldri blir en dårlig opplevelse for babyen, så blir hun/han glad i vann og bading.

Skrevet

Det anbefales å senke badetemperaturen hjemme, for å gradvis venne de til litt kaldere vann 😊

Anonymkode: 25d1b...155

Skrevet

Tusen takk for svar. Hva gjør dere med babyene i bassenget? Hvordan holde baby på en mest mulig avslappet måte?

Skrevet

Finnes sikkert filmer på YouTube mtp babysvømming og øvelser. Det viktigste er å bli trygg i vann ved hjelp av rolige bevegelser.

Ville holdt meg til 10-15min de første gangene for å unngå for mye inntrykk og nedkjøling. 

Anonymkode: a70f4...704

Skrevet

Det føles varmt med 34 grader i basseng, men en baby skal ikke være uti mer enn 30 min f.eks.. 

Anonymkode: 9fe3c...2d5

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Babysvømming pleier å vare i 30 min. Holder du deg til det, så er hvertfall ikke temperaturen noe problem.

Anonymkode: 8d445...194

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...