Gå til innhold

Jobbskifte og muligheter/alternativer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må skifte jobb. Tanken har vært i hodet i mange år, men nå må jeg innse at tida er inne. Sover knapt om natta lenger, og føler meg konstant i ei hengemyr av stress. Må snu dette før jeg brenner meg ut! Aldri vært sykmeldt og ønsker meg ikke dit heller! Hvilke jobber er man egentlig kvalifisert for med lærerutdanning (adjunkt)? Jeg er helt alene med flere barn hjemme, og vil ha en jobb der jeg er ferdig når arbeidsdagen er over! 

Anonymkode: 8f244...a3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Henger meg på deg, jeg er helt forsynt som barnehagelærer. Har vært det et par år, byttet arbeidsplass for å finne ut av om det var riktig, og det var det. Sover godt, men er så vanvittig sliten, lei, irritert, stressa, sur og misfornøyd.. er alltid glad når dagen er over. Har lagt på meg de siste par åra, kun pga trøstespising av snop. Har et flott liv utenom jobb (familie, barn, økonomi, flott arbeidsplass og kollegaer, men er LEI), men trøster meg med snop. Føler meg bedre der og da. Da har jeg noe å se frem til når jeg lander i sofaen dørgende sliten. 

Slaver tilsamfunnet er det vi er. Orker snart ikke mer, men vik heller ikke sykemelde meg. Håper egentlig jeg brekker et bein eller noe...

jobb: Bolig med funksjonshemmende, miljøterapeut på skole (det prøver jeg å finne), butikk, nav. Ta å studer noe annet på nett et år eller to, tilleggsutdannelse (eks spes ped), så kan du bli støttepedagog, spes,ped i skolen i stede. Tror det er mye mindre stressende 😊

lykke til! 

Anonymkode: 24fa4...e61

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må skifte jobb. Tanken har vært i hodet i mange år, men nå må jeg innse at tida er inne. Sover knapt om natta lenger, og føler meg konstant i ei hengemyr av stress. Må snu dette før jeg brenner meg ut! Aldri vært sykmeldt og ønsker meg ikke dit heller! Hvilke jobber er man egentlig kvalifisert for med lærerutdanning (adjunkt)? Jeg er helt alene med flere barn hjemme, og vil ha en jobb der jeg er ferdig når arbeidsdagen er over! 

Anonymkode: 8f244...a3f

Kan du finne deg jobb som rådgiver på et skolekontor? Bygger du på en master i spes.ped., kan du jobbe i PPT. Ellers er jeg av den oppfatning at lærere kan brukes til så mangt, men i et stadig mer spesialisert arbeidsmarked, er nok mange uenig med meg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...