AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #1 Skrevet 2. september 2020 Noen som har fått startlån av kommunen? Fullfinansiert eller topplån? Ønsker og høre andres erfaringer med bolig lån fra kommunen og evt hvor mye du/dere fikk låne. Jeg er selv mor til tre barn, hvor jeg er enslig forsørger for et av barna som er 9 år. Leier i dag en rekkeleilighet til 11 000,- i mnd uten noe inkludert. Jeg jobber 100%, lærling på siste året. Etter endt læretid har jeg en årslønn på 446 000,- har fått bekreftelse på fast stilling i nåværende jobb etter endt læretid. Leiligheten vi nå leier skal legges ut for salg og vi har til 1 November med å finne et nytt sted og bo. Grunnen til at jeg har søkt boliglån via kommunen er fordi vi trenger et langvarig bolig nå da eldste har byttet skole 2 ganger tidligere og ønsker veldig gjerne og bli værende i kommunen vi nå bor i. Har undersøkt leiemarkedet og det er ikke akkurat mye og velge i per dags dato. Jeg har søkt boliglån via kommunen, vært på møte og lagt frem budsjett og sendt inn alle opplysninger de trenger. Venter nå på svar, men de bruker såååå lang tid. Søkte i Mai Tusen takk for svar på forhånd! Hilsen utålmodige meg. Anonymkode: c338c...5fb
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #2 Skrevet 2. september 2020 Oi, da er kommunen din treig. Her fikk vi svar på 2 uker. Jeg er ikke enslig. Vi er en familie på 5, ca 900 000 i lønn, gjeld på 500 000, 0EK og fikk 2.5m i lån. Det lønner seg å søke tidlig på året da husbanken har et visst antall midler å dele ut så det kan være at du kunne fått mer i lån enn hva du får fordi husbanken ikke har mer å gi ut. Anbefaler deg å ringe å purre. Anonymkode: df6f7...7fe
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #3 Skrevet 2. september 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Oi, da er kommunen din treig. Her fikk vi svar på 2 uker. Jeg er ikke enslig. Vi er en familie på 5, ca 900 000 i lønn, gjeld på 500 000, 0EK og fikk 2.5m i lån. Det lønner seg å søke tidlig på året da husbanken har et visst antall midler å dele ut så det kan være at du kunne fått mer i lån enn hva du får fordi husbanken ikke har mer å gi ut. Anbefaler deg å ringe å purre. Anonymkode: df6f7...7fe Ja,sendte søknad i mai og var på møte med de 17.08 og venter enda på svar. Har sendt melding til saksbehandleren min inne på husbanken. 8 uker til jeg skal være ute av leiligheten vi leier og kun en bolig ute for leie med 3 soverom 😳 Jeg skulle ha søkt før,men fikk ikke kommunene mer lån i Mars/Mai ? 🤔 Anonymkode: c338c...5fb
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #4 Skrevet 2. september 2020 Må alle på møte når man søker? Du som fikk svar etter to uker, hvor var dette? Anonymkode: d88d1...b4f
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #5 Skrevet 2. september 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja,sendte søknad i mai og var på møte med de 17.08 og venter enda på svar. Har sendt melding til saksbehandleren min inne på husbanken. 8 uker til jeg skal være ute av leiligheten vi leier og kun en bolig ute for leie med 3 soverom 😳 Jeg skulle ha søkt før,men fikk ikke kommunene mer lån i Mars/Mai ? 🤔 Anonymkode: c338c...5fb Ring å purr på de. Syns det høres veldig lenge ut. Bor du i en stor kommune? Mulig at dem fikk mer i mars/april/mai, men her er det vanlig at de begynner med nye tilskudd fom 01.01 hvert år Anonymkode: df6f7...7fe
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #6 Skrevet 2. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Må alle på møte når man søker? Du som fikk svar etter to uker, hvor var dette? Anonymkode: d88d1...b4f Bor i en liten kommune i Innlandet. Vi måtte kun på møte for å skrive under gjeldsbrevet, ingen møter utenom det. Kan være at det varierer fra kommune til kommune om man må møte på et fysisk møte. Vi la inn all dokumentasjon inne på husbanken sine sider. Anonymkode: df6f7...7fe
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #7 Skrevet 3. september 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Ring å purr på de. Syns det høres veldig lenge ut. Bor du i en stor kommune? Mulig at dem fikk mer i mars/april/mai, men her er det vanlig at de begynner med nye tilskudd fom 01.01 hvert år Anonymkode: df6f7...7fe Nei, den er ikke veldig stor. Leste noe om at kommuner fikk mer pga corona. Har sendt melding inne på husbanken, redd for å mase for mye også 😅 Har en liten følelse av at jeg ikke får når de bruker så lang tid på og svare, har sagt jeg må flytte ut av kommunen om de ikke hjelper meg så har begynt å se på leiligheter utenfor kommunen Anonymkode: c338c...5fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå