AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #1 Skrevet 1. september 2020 Jeg føler at jeg ofte kan lede hva folk egentlig tenker. Ikke som i setninger, men feks om noen lyger eller later som (sier de har det fint, men jeg tolker det som at det er usant). Føler også jeg fort merker "hvor jeg har folk" selv om de ikke sier noe, om folk liker eller ikke liker meg osv. Akkurat som jeg kan se det i øynene. Nå sier jeg ikke til folk hva jeg tenker/føler, da ville jeg sikkert tråkket på noen. Men jeg har ved noen anledninger likevel fått vite at jeg hadde rett. Feks ved at andre har fortalt meg sannheten fordi en person har vært ærlig med den ol. Er det noe dette kalles? Er jeg kanskje være en menneskekjenner eller god på å lese øyne/uttrykk? Anonymkode: f3514...f14 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #2 Skrevet 2. september 2020 Nei, det er ikke uvanlig. Det er nettopp denne "egenskapen" som har fått mange uskyldige brent for hekseri i sin tid. Amanda Knox var vel også et offer for den "egenskapen". Anonymkode: 407f1...d1c 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #3 Skrevet 2. september 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler at jeg ofte kan lede hva folk egentlig tenker. Ikke som i setninger, men feks om noen lyger eller later som (sier de har det fint, men jeg tolker det som at det er usant). Føler også jeg fort merker "hvor jeg har folk" selv om de ikke sier noe, om folk liker eller ikke liker meg osv. Akkurat som jeg kan se det i øynene. Nå sier jeg ikke til folk hva jeg tenker/føler, da ville jeg sikkert tråkket på noen. Men jeg har ved noen anledninger likevel fått vite at jeg hadde rett. Feks ved at andre har fortalt meg sannheten fordi en person har vært ærlig med den ol. Er det noe dette kalles? Er jeg kanskje være en menneskekjenner eller god på å lese øyne/uttrykk? Anonymkode: f3514...f14 Du kan være sensitiv for andres følelser. Jeg kunne alltid kjenne det med en gang min mor kom inn dørene etter jobb, og hun hadde hatt en dårlig dag. Begynner også å gråte når jeg ser andre gråte, og tar innover med andre følelser alt for godt. Anonymkode: 1fd19...a0b
Meridian Skrevet 2. september 2020 #4 Skrevet 2. september 2020 Kanskje du er en empat. Det er en fin, men til tider, slitsom egenskap. Eller du kan være høysensitiv. 6
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #5 Skrevet 2. september 2020 Du snakker om sosial og emosjonell intelligens, noe som er vanlig for de aller fleste. Det er ikke vanskelig å lese kroppsspråk om man er sosialt oppegående. Ikke så veldig fascinerende eller spektakulært akkurat. Anonymkode: 9aa73...7f4 10
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #6 Skrevet 2. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er ikke uvanlig. Det er nettopp denne "egenskapen" som har fått mange uskyldige brent for hekseri i sin tid. Amanda Knox var vel også et offer for den "egenskapen". Anonymkode: 407f1...d1c Amanda Knox er vel kjent for å ha myrdet romvenninnen sin. Var det med saken å gjøre. Anonymkode: 9aa73...7f4 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #7 Skrevet 2. september 2020 *hva har det med saken å gjøre. Anonymkode: 9aa73...7f4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #8 Skrevet 2. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Amanda Knox er vel kjent for å ha myrdet romvenninnen sin. Var det med saken å gjøre. Anonymkode: 9aa73...7f4 Hun ble frikjent til slutt pga total mangel på bevis. Alt var basert på føleri. Bevisene var at de kunne "se" at hun hadde gjort det. Hun ble utsatt for justismord. Anonymkode: 407f1...d1c 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #9 Skrevet 2. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hun ble frikjent til slutt pga total mangel på bevis. Alt var basert på føleri. Bevisene var at de kunne "se" at hun hadde gjort det. Hun ble utsatt for justismord. Anonymkode: 407f1...d1c Jeg har sett dokumentaren og fulgt med på henne siden hun ble fengslet. For min del virker hun som en ekstremt god manipulator, og tror ikke det er snakk om justismord. Men det er min mening. Og skjønner ikke hva det har med TSs innlegg å gjøre. Anonymkode: 9aa73...7f4 7
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #10 Skrevet 2. september 2020 Veldig vanlig å tro det ja - men du har nok sjeldent rett. Det kalles å være høy på seg selv og bedreviter Anonymkode: 86a57...d4a 6
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #11 Skrevet 2. september 2020 2 timer siden, Bølle skrev: Kanskje du er en empat. Det er en fin, men til tider, slitsom egenskap. Eller du kan være høysensitiv. Mulig det. Men samtidig føler jeg at jeg er god på å stenge vekk følelser. Jobber også i et yrke hvor omsorg, trøst og til tider tragiske hendelser møter meg. Men da har jeg liksom en av-knapp jeg klarer å bruke. Anonymkode: f3514...f14
MyMichelle Skrevet 2. september 2020 #12 Skrevet 2. september 2020 Å se om noen lyver er ofte lett, med mindre personen er veldig god til å lyve. Hvor god man er til å forstå mennesker, tolke blikk og kroppsspråk, har også med erfaring å gjøre. Når du jobber i et yrke som ditt tipper jeg du har erfart mye. I alternative miljøer er det visstnok mer vanlig enn ellers å føle man kan lese andres tanker. Problemet er at de fleste gjør som deg, de tror de har rett, men spør ikke. Dermed er sjansen stor for at de bare innbilder seg ting. Så om du ikke bare vil tro, men vite, må du spørre. Men på en diskré måte. Om du sier til noen du ikke kjenner så godt at du tror du kan lese tanker, kan vedkommende resonnere med at du ikke er riktig klok, og hvis personen du spør tror på tankelesning kan han/hun bli redd. 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #13 Skrevet 3. september 2020 Klarsynt? Anonymkode: 0738e...9c1 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #14 Skrevet 3. september 2020 Jeg tror vi mennesker helt klart kan plukke opp andre mennesker energier. Jeg jobber i matbutikk og er i kontakt med mange mennesker i løpet av en dag, og jeg kan få en overveldende følelse av tristhet, glede, sinne, ettersom hvem jeg er i kontakt med. Noen mennesker gir meg også frysninger på ryggen. Noe er «off» med dem, uten at de hverken har sagt eller gjort noe som skulle tilsi det, det er bare «noe» jeg plukker opp. Senere har det vist seg å stemme at han ene som ga meg sterk avsmak, var dømt for pedofili. En annen har jeg fått høre at har vært kone mishandler. Dette uten at jeg har nevnt først at jeg har følt en ekkel følelse rundt vedkommende. Så at vi kan fange opp andre menneskers følelser og energier, tror jeg så absolutt. Dyr har jo en sterk intuisjon, det tror jeg vi mennesker også har, men gjennom evolusjonen har den kanskje blitt svakere, mens hos noen er den fortsatt sterk. Anonymkode: a0ff1...3a5 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #15 Skrevet 3. september 2020 Herregud nei man er ikke synsk eller klarsynt om man er flink å lese andre menneskers kroppsspråk. Det kalles høysensitiv og har ingenting med det overnaturlige å gjøre. Anonymkode: a1f6e...183 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #16 Skrevet 3. september 2020 Helt normalt Anonymkode: 17bfb...798
Jean-Jaques Skrevet 3. september 2020 #17 Skrevet 3. september 2020 St du klarer å tolke andres kroppsspråk er ikke direkte unikt, nei. 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #18 Skrevet 3. september 2020 På 2.9.2020 den 2.17, AnonymBruker skrev: Jeg har sett dokumentaren og fulgt med på henne siden hun ble fengslet. For min del virker hun som en ekstremt god manipulator, og tror ikke det er snakk om justismord. Men det er min mening. Og skjønner ikke hva det har med TSs innlegg å gjøre. Anonymkode: 9aa73...7f4 Fikk du virkelig ikke med deg at rettsaken ikke var en rettsstat verdig? Anonymkode: 0177f...4ac 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #19 Skrevet 3. september 2020 På 2.9.2020 den 2.07, AnonymBruker skrev: Du snakker om sosial og emosjonell intelligens, noe som er vanlig for de aller fleste. Det er ikke vanskelig å lese kroppsspråk om man er sosialt oppegående. Ikke så veldig fascinerende eller spektakulært akkurat. Anonymkode: 9aa73...7f4 Amen. Du trenger ikke være verken synsk, empat eller høysensitiv for å få et visst inntrykk av hva folk mener om deg eller om de lyver eller snakker sant. Ikke gjør dette mer mystisk og rart enn det er. Anonymkode: 4556c...f39 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #20 Skrevet 3. september 2020 Jeg er en slik person. Ble testet på et vorspiel en gang hvor jeg kun kjente en person fra før i rommet. Fortalte litt om hver person sin familie, samt frykt. Hadde rett på alle. Har ikke sjekket det noe mer, men tror jeg er høysensitiv. Anonymkode: d6414...cf3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå