Gå til innhold

Er snørrete og bedt i konf.på lørdag. Har testet -

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det egentlig passende å gå i konfirmasjons selskap  når jeg er veldig snørrete men ikke har Corona? 

Jeg ser da for meg at jeg måtte hatt munnbind på meg, og det er ikke noe hyggelig. 

Har faktisk lyst å avlyse hvis den snørrete formen fortsetter... 

Anonymkode: 796c7...be9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig hadde jeg holdt meg hjemme.

Anonymkode: 44489...bdc

• Liker 10
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Personlig hadde jeg holdt meg hjemme.

Anonymkode: 44489...bdc

Har snakket med konfirmantens foreldre og de mener jeg bare skal komme.

Jeg kjenner kun konfirmanten og hans foreldre, så da synes jeg det er ubehagelig å gå rundt og snufse sammen med 40 andre som lurer på om jeg er smittet. 

Ts

Skrevet

Hadde vært hjemme. Smitter du noen, må de også være hjemme fra jobb og testes.

• Liker 8
Skrevet

Hvis jeg var i en sammenkomst hvor en gikk rundt og åpenbart ikke var helt frisk i disse dager, så tror jeg at jeg hadde reagert med å bli sint.

Man skal være hjemme til man er helt symptomfri +1 dag. Negativ test fritar deg ikke for det! 

Anonymkode: b615e...784

• Liker 12
Skrevet

Fått svar på testen? Tok meg en dag å få svar. Så lenge testen er negativ og du bruker munnbind og er ekstra nøye med hånd hygiene ser jeg egentlig ikke noe problem så lenge det er nært. Er det ikke nært hadde jeg ikke giddet. Selv små snufsete etter aircondition, men det blir jeg hver gang med aircondition og ikke smittet noen enda. Har tatt Corona test og den er negativ. Men er ekstra nøye med hygiene. Og passer på å ha godt med klær selv om det er varmt. Pga jeg har større risiko for øuftveis infeksjon og selv om det er varmt enda er det ikke det samme som i juni/juli. Vi skal kunne leve selv om det er covid. Og så lenge testen er negativ og kun vanlig snufs så ja. 

Anonymkode: e2a28...2cd

• Liker 1
Skrevet

Om du skal dit så må isåfall ALLE GJESTER informeres om at du er syk slik at de selv kan velge om de vil komme! Jeg hadde blitt fly forbanna om jeg hadde kommet i et besøk hvor en annen gjest var syk! At du er testet og har fått negativt svar har ingenting å si! Jeg vil nemlig IKKE oppholde meg i samme rom med folk som er forkjølet/har symptomer som kan mistenkes som korona!

Anonymkode: c381e...97f

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fått svar på testen? Tok meg en dag å få svar. Så lenge testen er negativ og du bruker munnbind og er ekstra nøye med hånd hygiene ser jeg egentlig ikke noe problem så lenge det er nært. Er det ikke nært hadde jeg ikke giddet. Selv små snufsete etter aircondition, men det blir jeg hver gang med aircondition og ikke smittet noen enda. Har tatt Corona test og den er negativ. Men er ekstra nøye med hygiene. Og passer på å ha godt med klær selv om det er varmt. Pga jeg har større risiko for øuftveis infeksjon og selv om det er varmt enda er det ikke det samme som i juni/juli. Vi skal kunne leve selv om det er covid. Og så lenge testen er negativ og kun vanlig snufs så ja. 

Jeg er forkjølet men kun snørrete, må snyte meg flere ganger i timen.

Det er jo ikke noe kjekt å gå rundt i konfirmasjonsselskap med munnbind. Da gjør jeg det  bare ubehagelig for de andre gjestene, men også for meg selv. 

Ts

Skrevet

Fortsatt lenge til lørdag,  så kan vel vente til fredag med å bestemme deg.

Anonymkode: 7b858...484

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke noe kjekt å gå rundt i konfirmasjonsselskap med munnbind. Da gjør jeg det  bare ubehagelig for de andre gjestene, men også for meg selv. 

Ts

Da holder du deg hjemme, enkelt og greit!

• Liker 3
Skrevet

Selvfølgelig går du ikke! Hvem vil bli smittet av forkjølelses symptomer i disse dager, holde seg hjemme i x antall dager i påvente på og bli symptomfri, og få en pinne i nesen. Bruk hodet, meld avbud. 

Anonymkode: 908b3...8f3

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Men du svarte ikke på spørsmålet om du har fått svar på testen. Bare den er faktisk viktig til å vite om du bør gå eller ikke. Fortsatt lenge til lørdag. Hvis du føler du ikke burde forstår jeg ikke hvorfor du spør. 

Skrevet

Folkehelseinstituttet (FHI) har følgende klare anbefaling:

Anonymkode: b615e...784

• Liker 3
Skrevet

Jeg har nå  bestemt meg for ikke å reise i konfirmasjonen, til tross for at jeg er fadder og selv om jeg skulle ha våknet opp forkjølelsesfri i mrg. 

Planen er å ta tog fra Bergen til Geilo på fredag ,men nå kjenner jeg at jeg ikke har lyst å menge meg med fremmede folk, og jeg vet at det ikke blir så lett å holde 1 meters avstand mellom gjestene. 

Konfirmantens foreldre kommer nok ikke til helt å forstå tror jeg, fordi det er ikke mye Corona der de bor.

Her i Bergen begynner det nå å koke litt.

Ts

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du svarte ikke på spørsmålet om du har fått svar på testen. Bare den er faktisk viktig til å vite om du bør gå eller ikke. Fortsatt lenge til lørdag. Hvis du føler du ikke burde forstår jeg ikke hvorfor du spør. 

Svaret på ditt spørsmål står i overskriften

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har nå  bestemt meg for ikke å reise i konfirmasjonen, til tross for at jeg er fadder og selv om jeg skulle ha våknet opp forkjølelsesfri i mrg. 

Planen er å ta tog fra Bergen til Geilo på fredag ,men nå kjenner jeg at jeg ikke har lyst å menge meg med fremmede folk, og jeg vet at det ikke blir så lett å holde 1 meters avstand mellom gjestene. 

Konfirmantens foreldre kommer nok ikke til helt å forstå tror jeg, fordi det er ikke mye Corona der de bor.

Her i Bergen begynner det nå å koke litt.

Ts

Må du reise med kollektiv har du enda en grunn for å pent holde deg hjemme, så veldig bra at du har tatt den beslutningen! Du får holde en tale over nettet!

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svaret på ditt spørsmål står i overskriften

Negativt

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

problemet er jo at om du smitter de andre, selv om det bare er en forkjølelse, så må de gjennom hele galeien med testing og karantene i påvente av testsvar.

Det er vanskelig. Jeg snufser selv, har en fersk negativ test, og en helt nødvendig reise om et par dager, så jeg tenker at munnbind er løsningen. Men jeg skjønner godt at det ikke er noe stas i en konfirmasjon. Men nå er det jo bare tirsdag, og konfirmasjonen er vel i helgen antar jeg, så du har jo noen dager på deg til å bli bedre.

Anonymkode: be785...d7e

• Liker 3
Skrevet

Null problem. Gå og kos deg. Vanlig med forkjølelse i disse tider. 

Anonymkode: bbe1a...3c7

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Null problem. Gå og kos deg. Vanlig med forkjølelse i disse tider. 

Anonymkode: bbe1a...3c7

Og det er tydeligvis pga sånne som deg. Hadde folk hatt vett til å holde seg hjemme når de var syke så hadde det ikke vært "vanlig med forkjølelse i disse tider" 

Anonymkode: f38c1...472

• Liker 8
  • Opprett ny...