AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #1 Skrevet 1. september 2020 Stebarnet på 10 år har plutselig begynt å klage på matpakkene, hun krever noe mer spennende og at matpakkene er for kjipe. Hun får to skiver grovt brød med pålegg hun liker, en frukt og innimellom yoghurt/mellombar/fullkorns kjeks. Jeg har sendt denne matpakka i alle år, mitt barn på 7 får også denne. Nå har hun begynt å klage masse på matpakken og sier den er utrolig kjip og kjedelig. Hun sier hun vil ha pastasalat, fruktsorter, mini pai, smoothie bowl og Gud vet hva. Altså jeg har Max 10 min hver morgen på å smøre matpakker, jeg har ikke muligheten til å gjøre det mer fancy. Stedatter blir sa sur og sier jeg er kjip og gjør at hun må gå sulten hele dagen fordi hun ikke liker matpakken sin. Samboer sier at jeg ikke skal bry meg om maset hennes, det går over. Men det gjør det virkelig ikke. Jeg foreslo at hun kunne smøre matpakka selv, men det vil hun heller ikke. Jeg får henne såvidt opp om morgenen. Har dere noen råd? Jeg vil ikke lage en konflikt har. Hun bor her 50 prosent, og det siste jeg vil er å komme i krangel med henne Anonymkode: a011f...577 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #2 Skrevet 1. september 2020 Dette er vel ikke ment seriøst, men kanskje det ligger noe i det. Hvis de andre elevene får veldig fancy matpakker, så kanskje det som gjør at hun mener hennes egne er kjedelige? Anonymkode: 68e7d...2c4 21
GammelKaktus Skrevet 1. september 2020 #3 Skrevet 1. september 2020 (endret) Du kan jo lage noe dagen før hvis du gidder...du må jo ikke lage det på morgenen. Pasta,skinke og no grønt så har du en matpakke liksom. Hva slags matpakker lager mor da? Endret 1. september 2020 av FrøkenMånestråle La til noe... 26
Fru Uperfekt Skrevet 1. september 2020 #4 Skrevet 1. september 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stebarnet på 10 år har plutselig begynt å klage på matpakkene, hun krever noe mer spennende og at matpakkene er for kjipe. Hun får to skiver grovt brød med pålegg hun liker, en frukt og innimellom yoghurt/mellombar/fullkorns kjeks. Jeg har sendt denne matpakka i alle år, mitt barn på 7 får også denne. Nå har hun begynt å klage masse på matpakken og sier den er utrolig kjip og kjedelig. Hun sier hun vil ha pastasalat, fruktsorter, mini pai, smoothie bowl og Gud vet hva. Altså jeg har Max 10 min hver morgen på å smøre matpakker, jeg har ikke muligheten til å gjøre det mer fancy. Stedatter blir sa sur og sier jeg er kjip og gjør at hun må gå sulten hele dagen fordi hun ikke liker matpakken sin. Samboer sier at jeg ikke skal bry meg om maset hennes, det går over. Men det gjør det virkelig ikke. Jeg foreslo at hun kunne smøre matpakka selv, men det vil hun heller ikke. Jeg får henne såvidt opp om morgenen. Har dere noen råd? Jeg vil ikke lage en konflikt har. Hun bor her 50 prosent, og det siste jeg vil er å komme i krangel med henne Anonymkode: a011f...577 Jeg står opp 1-2t før barna så kunne gjort alle klar da, men lager alt klart kvelden før just in case 5
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #5 Skrevet 1. september 2020 Hva om far lager maten? Og ikke stress med fancy ting som skolene må varme og styre med, det er bare mer jobb for lærerne... det er fåtall av elever som har "spennende" matpakke. Det mest fancy jeg har sett etter ferien er knekkebrød med skinkeost og brunost oppå 😆 Anonymkode: ae47f...6d9 28
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #6 Skrevet 1. september 2020 Lag dagen før! Hvis det blir tungvint og dyrt, lag større porsjoner med middag når det er noe som funker å ha med seg kalde rester av og avtal en ukesmeny hvor hun må godta at det blir brød noen dager og andre ting andre dager. Det kan også være fint å sjekke om en bento box med plass til pålegg for seg selv kan være noe, da kan man separere brød og pålegg og det gjør matpakka mye freshere. Anonymkode: 74c25...731 8
Populært innlegg Mrs Robinson Skrevet 1. september 2020 Populært innlegg #7 Skrevet 1. september 2020 (endret) Ville sagt at dere foreldres jobb er å tilberede matpakker som er sunne, fører til god energi som gir bedre mulighet for å lære og yte på dkolen. I friminutt med venner, i fag etc. Dette får hun per i dag, er hun ikke fornøyd må hun selv gjøre en egeninnsats da du ikke er en personlig kokk for henne - men ar du kan lage maten sammen med henne Endret 1. september 2020 av Mrs Robinson 65
Lacy Skrevet 1. september 2020 #8 Skrevet 1. september 2020 Det er garantert ikke matpakken det er noe galt med, men om vennene hennes har mer spennende mat så føler hun at hennes er puslete i sammenligning, hun blir flau og sjalu. I stedet for å si til deg at matpakken til NN ser god ut og flere har sånne, så blir det til at hun hater den maten hun får 😊 Snakk heller med henne om de andres matpakker og prøv å finne ut hva hun kunne ha glede av 😊 hva er et godt kompromiss for dere? 😊 26
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #9 Skrevet 1. september 2020 Når de er 10 år så skal de klare å lage frokost selv.. da lærer de ansvar og forbereder seg til mat og helse! Alle barn bør kunne skjære en brødskive uten å mose hele brødet 😝 Anonymkode: ae47f...6d9 40
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #10 Skrevet 1. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva om far lager maten? Far har lang reisevei til jobb så han er ute av huset 06.30 og har det travelt om morgenen. Anonymkode: a011f...577
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #11 Skrevet 1. september 2020 Hun kan være med og lage i stand selv kvelden i forveien. Anonymkode: a7875...ac4 33
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #12 Skrevet 1. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når de er 10 år så skal de klare å lage frokost selv.. da lærer de ansvar og forbereder seg til mat og helse! Alle barn bør kunne skjære en brødskive uten å mose hele brødet 😝 Anonymkode: ae47f...6d9 Vi bruker alltid brødmaskinen i butikken, så det er ikke noe problem. Har som sagt spurt henne om hun vil smøre selv, men det kommer ikke på tale. Anonymkode: a011f...577
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #13 Skrevet 1. september 2020 Men herlighet, hun må da lage maten selv! 6,5-åringen min gjør det (trenger litt hjelp med mixmasteren mår hun lager seg smoothie bowl altså) Anonymkode: b144d...ebe 25
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #14 Skrevet 1. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hun kan være med og lage i stand selv kvelden i forveien. Anonymkode: a7875...ac4 Jeg har foreslått det, men det vil hun ikke. Sagt at hun kan smøre selv kvelden før, men det er uaktuelt for henne, dessuten vil hun ikke ha påsmurt, men helst pastasalater, pai, smoothie bowl osv. Anonymkode: a011f...577
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #15 Skrevet 1. september 2020 Da sier du at det blir den maten du lager om morgenen og at hun kan si fra om hun vil ha noe annet ,så hjelper du henne dagen forveien. Anonymkode: a7875...ac4 40
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #16 Skrevet 1. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har foreslått det, men det vil hun ikke. Sagt at hun kan smøre selv kvelden før, men det er uaktuelt for henne, dessuten vil hun ikke ha påsmurt, men helst pastasalater, pai, smoothie bowl osv. Anonymkode: a011f...577 Ja, pai kan lages og fryses ned. Pastasalater kan lages i forveien. Men etter min mening får hun være med og lage selv. Anonymkode: a7875...ac4 23
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 Populært innlegg #17 Skrevet 1. september 2020 Gir du etter på slike diva-tendenser, så står du i fare for å skape et monster i årene som kommer... Hun er 10 år og bor i et av verdens beste land. Dere kan fint sette dere ned og fortelle at det finnes barn som går uten mat og uten skole i verden. Evt. kan hun bli med på butikken, dere finner noen sunne, enkle og billige retter sammen, og hun deltar i å lage matpakken kvelden før. Og hvorfor kan ikke du og far bytte på å lage matpakke?😊 Anonymkode: 45829...15c 54
Anciol Skrevet 1. september 2020 #18 Skrevet 1. september 2020 Lager skolematen til ungene mine kvelden før, og legger i skiver med pålegg, energybar, frukt i små bokser! Enkel og god mat ! Stedatteren din bør være glad for at hun får matpakke i det heletatt! 4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #19 Skrevet 1. september 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Far har lang reisevei til jobb så han er ute av huset 06.30 og har det travelt om morgenen. Anonymkode: a011f...577 Kvelden før? Anonymkode: 45829...15c 49
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #20 Skrevet 1. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, pai kan lages og fryses ned. Pastasalater kan lages i forveien. Men etter min mening får hun være med og lage selv. Anonymkode: a7875...ac4 Her i heimen er det fullt kjør fra kl.06.30 -20.00. Det er skole, jobb, fritidsaktiviteter, lekser og kveldsmat. Klokka er fort 20.30 når jeg og samboer rydder unna kveldsmaten. Så jeg har virkelig ikke kapasitet til å sette i gang med fancy matpakker 21.00. Da er det hvile og seng. Samboer har sagt at hun kan lage matpakke kvelden før selv, men det vil hun ikke.. Anonymkode: a011f...577 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå