AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #1 Skrevet 1. september 2020 Datteren min begynte i 5.klasse nå, og har båndet veldig med musikklæreren sin. Han har eget band, noe datteren min synes er veldig kult og han har tydeligvis lagd et opplegg for at datteren min skal få synge alene for de andre elevene i klassen i musikktimen. Hun elsker et band som ikke så mange på hennes alder gjør, og det er også hans yndlingsband. Hun fortalte i kveld at når hun sier hei til han i skolegården, så svarer han alltid "hei jenta mi!" tilbake. 😶 Altså, for all del - det er sikkert bare "mammabjørnen" i meg som synes det er helt feil å kalle en elev for noe sånt, og jeg kjenner det litt i magen. Jeg tenker jo det verste med en gang! Jeg har snakket med henne om hvor grenser går, og at hun må alltid si ifra om noen gjør noe ubehagelig. Men det er jo ikke alltid barn sier ifra likevel.. Overdratamtiserer jeg eller er det grunn til å reagere? Anonymkode: 565eb...29d
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #2 Skrevet 1. september 2020 Høres koselig ut. Flott med lærere som engasjerer seg i elevene sine. Anonymkode: 22975...47c 31
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #3 Skrevet 1. september 2020 Syns det høres for intimt ut. Skjønner at du reagerer. Anonymkode: fa0aa...3e0 39
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #4 Skrevet 1. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Høres koselig ut. Flott med lærere som engasjerer seg i elevene sine. Anonymkode: 22975...47c Ja, det er jeg helt enig i! Og han er sikkert en veldig grei fyr. Så jeg overdratamtiserer nok litt. Jeg reagerte bare på at han pleier å kalle henne "jenta mi"😶 Ts Anonymkode: 565eb...29d
sminkebord Skrevet 1. september 2020 #5 Skrevet 1. september 2020 (endret) Skjønner at du reagerer..Jobber på skolen selv og hadde aldri kalt et barn "gutten min" eller "jenta mi". Har hendt at jeg har kalt de yngste for "vennen" eller "lille venn" om de har slått seg for eksempel, men hadde aldri gjort det med en 5.klassing. Er sikkert helt harmløst, men det er litt upassende. Endret 1. september 2020 av sminkebord 14
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #6 Skrevet 1. september 2020 12 minutter siden, sminkebord skrev: Skjønner at du reagerer..Jobber på skolen selv og hadde aldri kalt et barn "gutten min" eller "jenta mi". Har hendt at jeg har kalt de yngste for "vennen" eller "lille venn" om de har slått seg for eksempel, men hadde aldri gjort det med en 5.klassing. Er sikkert helt harmløst, men det er litt upassende. Ja, jeg har jobbet på skole selv - da i fjerde klasse, og synes selv det hadde vært upassende å kalle noen for "gutten min". Særlig for hvordan det kunne oppleves hjemme. Jeg har enda ikke møtt denne læreren, så kan være det føles anderledes når jeg får hilst på han ansikt til ansikt. Det er nok harmløst, men synes fortsatt det er litt "ekkelt". Ts Anonymkode: 565eb...29d 4
GammelKaktus Skrevet 1. september 2020 #7 Skrevet 1. september 2020 Synd å si det men jeg føler og det blir merkelig å kalle et barn for "jenta mi" eller "gutten min" i en setting der det er lærer og elev. Hadde blitt helt satt ut jeg...hadde blitt ukomfortabel av flere grunner. En ting er at det ikke er passende en annen ting er jo hvordan andre elever reagerer på dette om de skulle høre det. 10
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #8 Skrevet 1. september 2020 5 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev: Synd å si det men jeg føler og det blir merkelig å kalle et barn for "jenta mi" eller "gutten min" i en setting der det er lærer og elev. Hadde blitt helt satt ut jeg...hadde blitt ukomfortabel av flere grunner. En ting er at det ikke er passende en annen ting er jo hvordan andre elever reagerer på dette om de skulle høre det. Ja, ikke sant? Og han er en mann i 40-åra, som er utdannet sosiallærer - så han burde vite bedre. Dersom han er bare en veldig hyggelig og fin type, så burde han tenke så langt at dette barnet (altså min datter) forteller hjemme om at han sier "jenta mi" og det kan oppfattes veldig feil. Ts Anonymkode: 565eb...29d 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #9 Skrevet 1. september 2020 Må innrømme at jeg ikke ser helt problemet.... Han kunne like gjerne sagt "vennen min" hver gang? Tipper at det er talemåten hans for å vise litt tilstedeværelse og omsorg. Null stress! Anonymkode: 0b94f...c3a 17
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #10 Skrevet 1. september 2020 Synes dette er over streken. Snakk med henne jevnlig om hva han sier og gjør. Fortsetter det, eller dukker opp andre creepy ting, ville jeg tatt det opp med han eller skolen. Anonymkode: a97ee...d5a 8
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #11 Skrevet 1. september 2020 Høres ut som en lærer som liker å innynde seg hos elevene, altså være litt i sentrum for beundring. Hadde uansett sagt fra. Kanskje det kan være blåst ut av proporsjoner også. Det finner du fort ut. Anonymkode: 746d0...f71 7
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #12 Skrevet 4. september 2020 Det er jo litt ekkelt. Har aldri hørt en lærer kalle en elev for det... Anonymkode: 704b9...f45 7
bluedot Skrevet 4. september 2020 #13 Skrevet 4. september 2020 Enig i at det høres litt rart ut, men det er helt sikkert harmløst. Sånn generelt så kan vi alle sikkert passe litt på slik at vi ikke alltid overdramatiserer ved hver en situasjon, for da kommer vi sannsynligvis til å få et ganske så nevrotisk samfunn etterhvert. 6
Hockeypulver Skrevet 4. september 2020 #14 Skrevet 4. september 2020 «Hei jenta mi» er noe foreldre og besteforeldre kan si. Hun er ikke jenta hans og det er upassende. Ville forsøkt å finne ut mer om dette.. 12
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #15 Skrevet 4. september 2020 På 2.9.2020 den 0.01, AnonymBruker skrev: Ja, ikke sant? Og han er en mann i 40-åra, som er utdannet sosiallærer - så han burde vite bedre. Dersom han er bare en veldig hyggelig og fin type, så burde han tenke så langt at dette barnet (altså min datter) forteller hjemme om at han sier "jenta mi" og det kan oppfattes veldig feil. Ts Anonymkode: 565eb...29d Herlighet. Her skal det koke suppe på spiker. Var du der? Anonymkode: d527c...fb6 6
Hockeypulver Skrevet 4. september 2020 #16 Skrevet 4. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herlighet. Her skal det koke suppe på spiker. Var du der? Anonymkode: d527c...fb6 Ts gjør rett i å være skeptisk. Vet du hvor mange pedofile og andre som ikke burde ha kontakt med barn som har posisjoner hvor de har tilgang på barn? Det er MANGE! Mange barn blir groomet av voksne over tid. Jeg kan ikke si det tydelig nok! MAN SKAL VÆRE SKEPTISK! Nå sier ikke jeg at læreren er pedofil. Men det er upassende. Og jenta bør lære at det ikke er riktig av en lærer å si slikt. 16
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #17 Skrevet 5. september 2020 Hadde en lærer som viste mye omsorg når jeg gikk i barneskolen, både med å si jenta mi , klapp på skulderen eller massere på nakken. Dette høres kanskje litt ekstrem ut, men jeg hadde mangel av omsorg og kom fra en bakgrunn for det var mye vold, syntes det var kjemp koselig å dra til skolen hvor noen faktisk var glad i meg... har kommet meg lang på grunn av han 😊 Anonymkode: 0862f...e53 15
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #18 Skrevet 5. september 2020 Jeg synes det er upassende. Hun er ikke jenta hans. Snakk med henne om grenser og kropp, og hva voksne har lov til å si og gjøre/ikke gjøre med barn. Et barn som beundrer en voksen mann slik, vil være mer utsatt. Mange creeps som jobber med barn og bruker lang tid på å tøye grensene for å opparbeide seg tillit. Kan godt hende det er uskyldig, men det er en grunn til at datteren din sa ifra til deg. Ta kontakt med rektor og fortell situasjonen og at du synes det er upassende. Da er de nødt til å gjøre noe, og skulle det komme lignende hendelser med andre elever, så er skolen informert allerede. Anonymkode: d076c...973 7
Olsen Skrevet 5. september 2020 #19 Skrevet 5. september 2020 Forstår at du som mor reagerer. Han virker noe grenseløs, lite bevisst sin rolle. Det holder å si hei! Å kalle en elev "jenta si" er uheldig. At han i tillegg har utpekt henne som "vokalist" - jeg vet ikke helt om jeg hadde likt det, heller. Veldig avhengig av måten det gjøres på, selvsagt. Hun kan være i begynnende pubertet, sårbar på mange måter. De andre i klassen vil nok snart fange opp at din datter er denne lærerens favoritt, også. (Hvis hun er det, da). Det kan slå ut på ulike måter- både økt popularitet og erting/plaging rundt at hun er lærerens "jente". 8
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #20 Skrevet 5. september 2020 10 timer siden, Hockeypulver skrev: «Hei jenta mi» er noe foreldre og besteforeldre kan si. Hun er ikke jenta hans og det er upassende. Ville forsøkt å finne ut mer om dette.. Veldig upassende! Anonymkode: b7dea...ff4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå