Avianna Skrevet 1. september 2020 #1 Skrevet 1. september 2020 Lurer på om noen av dere har litt erfaring her. Jeg er i uke 13 og har nylig funnet ut at jeg har utviklet katteallergi under graviditeten. Fikk det bekreftet med en blodtest også. Vi har 2 innekatter i en liten leilighet, så jeg blir ganske påvirket av dem nå. Allergien har også blitt verre og verre over svangerskapet og nå begynner jeg å ha problemer med søvn. Klarte å sove bare 2.5 timer i natt. Har sjekket med legen og han sa at det anses som trygt å ta lokale allergi medisiner sånt som nesespray og til og med noen former for tabletter. Men når jeg googler om temaet finner jeg veldig mye debatt hvor andre mener at ingen form for allergi medisiner er egentlig påvist til å være trygg i graviditet. Vi vil helst ikke gi bort kattene, men begynner å tenke at det er den eneste løsningen her 😥 skjønner jo at helsen til babyene kommer først. Er det noen som har vært i lignende situasjon og kan dele erfaringer?
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #2 Skrevet 1. september 2020 6 minutter siden, Avianna skrev: Lurer på om noen av dere har litt erfaring her. Jeg er i uke 13 og har nylig funnet ut at jeg har utviklet katteallergi under graviditeten. Fikk det bekreftet med en blodtest også. Vi har 2 innekatter i en liten leilighet, så jeg blir ganske påvirket av dem nå. Allergien har også blitt verre og verre over svangerskapet og nå begynner jeg å ha problemer med søvn. Klarte å sove bare 2.5 timer i natt. Har sjekket med legen og han sa at det anses som trygt å ta lokale allergi medisiner sånt som nesespray og til og med noen former for tabletter. Men når jeg googler om temaet finner jeg veldig mye debatt hvor andre mener at ingen form for allergi medisiner er egentlig påvist til å være trygg i graviditet. Vi vil helst ikke gi bort kattene, men begynner å tenke at det er den eneste løsningen her 😥 skjønner jo at helsen til babyene kommer først. Er det noen som har vært i lignende situasjon og kan dele erfaringer? Hva med å stole på legen og ikke noe random på Google? Det fins flere allergimedisiner som er trygge under svangerskap. Sjekk tryggmammamedisin.no, eller relis.no. Anonymkode: 2dd07...eeb 3
Avianna Skrevet 1. september 2020 Forfatter #3 Skrevet 1. september 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å stole på legen og ikke noe random på Google? Det fins flere allergimedisiner som er trygge under svangerskap. Sjekk tryggmammamedisin.no, eller relis.no. Anonymkode: 2dd07...eeb Takk for tips! Skal sjekke Forstår det du mener og vanligvis stoler jeg alltid på legene når det gjelder medisiner. Er bare veldig paranoid når det gjelder dette svangerskapet og prøver å unngå alle typer risiko. Vi har prøvd i 2.5 år med IVF, så jeg prøver alt jeg kan og hvis det finnes bare en liten sjanse at legen kan ta feil mener jeg at det ikke et verdt å ta risikoen. Men ja, jeg skal lese litt mer om medisiner og gå gjennom studier som har blitt gjennomført, kan jo være at det er som du sier og noen visse medisiner er trygge.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #4 Skrevet 2. september 2020 9 timer siden, Avianna skrev: Takk for tips! Skal sjekke Forstår det du mener og vanligvis stoler jeg alltid på legene når det gjelder medisiner. Er bare veldig paranoid når det gjelder dette svangerskapet og prøver å unngå alle typer risiko. Vi har prøvd i 2.5 år med IVF, så jeg prøver alt jeg kan og hvis det finnes bare en liten sjanse at legen kan ta feil mener jeg at det ikke et verdt å ta risikoen. Men ja, jeg skal lese litt mer om medisiner og gå gjennom studier som har blitt gjennomført, kan jo være at det er som du sier og noen visse medisiner er trygge. Det er jo en avveining her. Hva er verst, stresset allergiene utsetter kroppen din for eller medisinene? Eller mangelen på søvn, som kunne blitt avhjulpet med medisiner? Hvis man skal unngå alt som kan gi risiko blir man jo vettskremt, så jeg ville holdt meg til noen få gode kilder og ignorert resten. Anonymkode: da090...a28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå