Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser på Facebook i dag at en bekjent av meg har bursdag. Jeg kjenner henne ikke så godt, men vi har felles bekjente og en felles sykdom som gjør at vi møtes ofte hos behandler. 

Jeg kunne godt tenkt meg å bli bedre kjent med henne, men hun har ikke gitt noen signaler om at hun ønsker det. 

Jeg leser blant bursdagshilsningene at bekjente av henne skriver at hun har så mye å gi til de rundt seg, at hun er så åpen og inkluderende og et godt medmenneske.

Jeg ser henne ikke sånn men hun er grei å prate med, men virker litt skarp og ikke så inkluderende synes jeg. Kanskje hun ikke vil være venn med meg, og det er derfor jeg oppfatter henne annerledes? Eller så bruker folk bare masse superlativer fordi det er bursdags hilsen? 

Anonymkode: 258b6...635

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan ikke være god venn med alle man kjenner, selv om man er bekjente som kommer godt overens. Kan være hun ikke er på utkikk etter nye venner. 

Eventuelt så leser du litt for mye inn i atferden hennes, mtp. at du egentlig ikke kjenner henne noe særlig.

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke uvanlig å oppføre seg annerledes mot venner og mot bekjente/ukjente.

Jeg er også veldig varm og omsorgsfull mot de som står meg nær, men er sjenert og kan virke kald mot andre. Kan gjerne få nye venner, men er nok ikke en som signaliserer at jeg er åpen for det. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...