AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #1 Skrevet 1. september 2020 Vi har et barn på 1 år som startet i barnehagen i høst. Hun trives veldig godt der og er der rundt 6-7 timer per dag mandag til fredag. Jeg ska snart ta ut et par dager fri fra jobben, og ønsker helst å bruke disse alene for meg selv. Det er ikke alt jeg får gjort med barnet med meg. Jeg føler at jeg trenger dette, men samtidig får jeg dårlig samvittighet. Hva gjør dere når dere har fri? Er det en uskreven regel at man er hjemme med barnet dersom man har fri? Anonymkode: 383bb...c0f
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #2 Skrevet 1. september 2020 Ta fri, la barnet være i bhg. Uansett om det er for nødvendige ærend eller for å ligge på sofaen. 😊 Anonymkode: de780...c72 8
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #3 Skrevet 1. september 2020 Jeg har aldri hatt fri uten barnet mit, for meg er ikke det noe poeng. å så får jeg vel masse dritt fordi jeg sier at dette er rett for meg Anonymkode: aec94...b4f 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #4 Skrevet 1. september 2020 Ta fri, lever litt senere og hent litt tidligere? Vi har aldri barnevakt, så vi avsparerer heller en gang i blant og har lunsjdate eller ego-dag. Viktig å ta vare på seg selv også 😊 Anonymkode: f5315...1df 7
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #5 Skrevet 1. september 2020 Tja hvis jeg hadde to fridager hadde jeg nok tatt barnet fri den ene dagen, og brukt den andre dagen på andre ting. Det er lov å prioritere seg selv også innimellom, det syns jeg ikke man skal ha dårlig samvittighet for. Anonymkode: 95ea3...9fd 6
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #6 Skrevet 1. september 2020 Ha fri alene ned god samvittighet. Som du skriver, det er ikke alt du får gjort med barnet på slep så nyt å kunne gjøre de tingene og samtidig få litt ekstra overskudd til å ta deg av barnet på ettermiddagen 😊 Anonymkode: 38ccd...a0b
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #7 Skrevet 1. september 2020 Ta deg fri alene med god samvittighet, det har mannen min og jeg gjort et par ganger. Eventuelt kan du jo hente litt tidligere hvis du vil 😊 Bare å kose seg! ❤ Anonymkode: eb5fc...7bc 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #8 Skrevet 1. september 2020 Da leverer jeg senere og henter tidligere. 😊 sier og til barnehagen at de kan ta kontakt om barnet blir lei, så får han enda kortere dag enn tenkt. Anonymkode: 50971...b45 4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #9 Skrevet 1. september 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri hatt fri uten barnet mit, for meg er ikke det noe poeng. å så får jeg vel masse dritt fordi jeg sier at dette er rett for meg Anonymkode: aec94...b4f Neivel? Noen av oss trenger fri uten barnet en gang innimellom, feks for å rekke å vaske huset og stelle i stand til en barnebursdag etc. Men det kommer jo kanskje an på hvor travel man er ellers. En mor som jobber veldig mye, blir antakelig mer sliten enn en som jobber deltid. Anonymkode: 4263b...afb 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #10 Skrevet 1. september 2020 Tar jeg fri så vil jeg bruke det med barnet mitt. Anonymkode: 4debb...21d 2
Gjest Trynefaktor Skrevet 1. september 2020 #11 Skrevet 1. september 2020 Jeg har tatt ut fri med barna. Lange dager for dem i barnehagen, vi hadde sjelden mulighet til å ta fri. Gjør det som er rett for deg.
Kanutte Skrevet 1. september 2020 #12 Skrevet 1. september 2020 Nyt en fridag eller to uten barn. Det hadde jeg gjort.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #13 Skrevet 1. september 2020 Jeg har fri rett som det er og sender barn på skole og barnehage. og jeg har ikke dårlig samvittighet for det. jeg trenger å hente meg inn, ha egen tid og komme i mål med huslige ting i en aktiv hverdag. jeg leverer senere og henter tidlig. Og jeg tror barna har det morsommere i barnehage enn hengende i beina mine mens jeg prøver å gjøre noe fornuftig eller ofte også ufornuftig. det er godt å kunne prioritere seg litt, og det skal du ikke ha dårlig samvittighet for. kvalitet fremfor kvantitet. Anonymkode: b2273...632 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #14 Skrevet 1. september 2020 Hadde levert og hentet slik at barnet bare var i bhg i kjernetiden. Da får man, i hvert fall i vår bhg, 5 timer til å gjøre egne greier. Ser at om barnet også skulle hatt fri 2 dager med meg i tillegg til helg så hadde det blitt kjipt for han å være i bhg igjen. Mandag etter helg er den verste dagen, og dagene blir bedre om han heller får være litt hver dag enn noen lange og noen helt fri. Ser det også på flere av de andre barna på avdelingen. Anonymkode: c218b...6a3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #15 Skrevet 1. september 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Neivel? Noen av oss trenger fri uten barnet en gang innimellom, feks for å rekke å vaske huset og stelle i stand til en barnebursdag etc. Men det kommer jo kanskje an på hvor travel man er ellers. En mor som jobber veldig mye, blir antakelig mer sliten enn en som jobber deltid. Anonymkode: 4263b...afb Neivrl hva da? Jeg sier hva jeg gjør Anonymkode: aec94...b4f 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #16 Skrevet 2. september 2020 Hvis jeg en sjelden gang har fri leverer jeg ungene i bhg og drar å trener, gjør ærender osv. Da er de i bhg fra kl 9.30-15. Ingen dårlig samvittighet for det. Vi har aldri barnevakt ellers. Anonymkode: 93afb...dad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå