Gå til innhold

Bra sak på TV2-nyhetene; viktig at elever som holdes hjemme må få tilbud om digital undervisning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som trebarnsmor til tre «hals-barn» med store mandler, skriver jeg under på dette! Skolen har vært åpen i litt over 2 uker, og jeg har vært hjemme med «syke» barn i snart 2 uker nå. Sår hals er jo veldig no-go i disse tider, og med tre barn som plukker opp alt som er av halsvirus ser jeg for meg mye hjemmeskole denne høsten!

De er jo i god form ellers, og ville til vanlig vært på skolen tross den litt såre halsen. Men nå går de glipp av masse undervisning, så jeg håper dette blir satt fokus på slik at flere barn i samme båt også får den undervisningen de har krav på, men nå går glipp av pga skjerpede «corona-krav».

Anonymkode: b027b...38f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg så nettopp saken på TV2, og er forsåvidt enig i saken. Men det var noe med den moren der som fikk meg til å tro at det ikke nødvendigvis var henne som burde fronte dette....det ble litt useriøst og lite troverdig. Vet ikke helt hvorfor jeg synes det, men...

• Liker 1
Skrevet

Nei du sier noe. Men det er absolutt et poeng, at fraværet blant skolebarn nå er skyhøyt i forhold til normalen, og at dette bør kompenseres for digitalt.

Ts

Skrevet

jeg forventer at skolen har en plan for dette. Det er jo allerede lokale nedstenginger med hele trinn rundt omkring - tar det som en selvfølge at de får hjemmeundervisning som i vår. Men også de som må være hjemme med lette luftveissymptomer - det kommer det til å bli mye av.

Anonymkode: dc7c6...473

Skrevet

Hva skal lærerne gjøre mindre av slik at de kan planlegge både for undervisning på skolen og digitalt? For det er ikke alt som gjøres på skolen som kan gjøres hjemme. 

Anonymkode: a551c...fde

• Liker 25
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal lærerne gjøre mindre av slik at de kan planlegge både for undervisning på skolen og digitalt? For det er ikke alt som gjøres på skolen som kan gjøres hjemme. 

Når jeg skriver at jeg forventer at skolen har en plan, så mener jeg imidlertid ikke den enkelte lærer, jeg mener skolen som i undervisningsmyndighetene, rektor må ha en plan, undervisningsetaten, departementet, direktoratet - jeg forventer at de har en plan.

Og så er det mulig jeg misforstår deg, men du virker litt forurettet på lærernes vegne. Det kan jeg forsåvidt forstå. Lærerne har det kjempetøft i denne tiden, men det er vi mange som har. Vi er i en ekstremsituasjon og det er mange yrkesgrupper som har veldig mye mer å gjøre på jobben enn normalt pga pandemien, og under veldig utfordrende arbeidsforhold. Men vi må jo bare tåle det. 

Anonymkode: dc7c6...473

• Liker 6
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Guri Melby sa at lærerne rett og slett må bruke litt av den vanlige klasseromstiden til å legge til rette for digital undervisning samtidig. Om det lar seg gjøre rent praktisk vet jeg ikke, er ikke lærer selv.

Ts

Skrevet

Håper dette betyr at skolene blir langt flinkere fremover med å tilrettelegge elektronisk undervisning for kronisk syke elever som ikke kan være på skolen i perioder (uavhengig av korona). Tenker på f.eks. kreftsyke, elever med barneleddgikt og andre kroniske sykdommer.

Anonymkode: 347b0...045

• Liker 7
Skrevet (endret)

Denne galskapen med 1 eller 2 meters avstand i og anbefaling av maske er nettopp det. Galskap. Total galskap.
Som om alle som kjører bil, kun kan kjøre i 10 km/t så man rekker å lese alle de digre plakatene med kjempeskrift - terrorplakatene...
- Husk å holde 10 meters avstand.
- Ser du noe-som-helst som beveger seg, stans i 10 minutter.
- Gå ikke ut av bilen uten tillatelse fra myndighetene.
- Bilen må ikke lades eller fylles når mennesker i bevegelse kan observeres.
Alt dette bestemmer myndighetene fordi de er så bekymret for oss.
Javisst....

Kommentarfelt og diskusjonsforum fylles med avslørende fakta, tall, statistikk og publiseringer fra CDC, UK-gov som viser en helt annen alvorlighetsgrad enn media stadig roper ut med.

Har regjeringen og mediene kalkulert med hvordan folks troverdighet til dem blir?
Selv på ganske strengt modererte diskusjonsforum renner det på med info som viser at folk har fått nok, at de ikke kjøper påstandene og de uforståelige strenge tiltakene.

Dødsraten som mange har hevdet er oppblåst, reduseres pga ettergått statistikk og rettelser. Meldinger om feilaktige tester (falske)....i Sverge ble det meldt om 3700 falske positive tester (de kaller det naturligvis feilaktige).

Det har vært 6 måneder med nedstengning, og hele tiden har de usensurerte nettstedene publisert stoff om juks og fanteri. Leger og spesialister organiserer seg for å ta kampen mot galskapen.
Jeg kunne satt meg ned to timer og garantert funnet 100 linker til avslørende artikler.

Og på toppen av dette ønsker regjeringen HUNDRE års hemmelighold av deres beslutninger og beslutningsgrunnlag.

Jammen sa jeg pålitelig og troverdig rådgivning fra regjering og helsemyndigheter.

Leger organiserer seg og går ut med "vi er blitt løyet til".
Det er et gigantisk sprik mellom realitet og myndighetenes kontrollfreak-tiltak.
Og de gir seg ikke.

https://www.bitchute.com/video/zr04GsUupOwk/

Screen-Shot-2020-07-28-at-3.47.13-pm.png

Endret av slask
  • Liker 3
Skrevet

Kjenner meg forbannet på folk som bare forventer at lærerne må finne seg i å jobbe dobbelt. Folk vet ikke hvor mye ekstra det allerede er på skolen, i tillegg til koronatiltak! Klasser har friminutter til forskjellige tider, som vil si at lærerne har vakt hver dag, til nesten alle friminutt, de er heldige hvis de får 15 minutter med lunsj/pause! Noen rekker ikke å gå på do før elevene er sendt hjem for dagen...

Ja, mange prøver å legge til rette for de som er hjemme, men det er faktisk et rent helvete å holde barna på skolen underholdt også. (Ikke sammenlign barn med kreft og barn med sår hals forresten, de skal få det de trenger, gjør de ikke det er det staten som skal tas).

Elevene er allerede leie, foreldrene maser og er sure pga alle de rare tingene barna må finne seg i... og hvem blir syndebukkene og de som "bare må finne seg i det"? Joda, lærerne..  ikke politikerne og rølpet i Oslo, men de som står barna nærmest... ikke press lærerne mer nå for grensen er nådd for lengst ! Og ikke kom med noe piss om dugnad for det ble brukt opp før ferien...

Anonymkode: ec117...b4e

• Liker 26
Skrevet

Ungene som må være hjemme fra skolen får følge lekseplanen og jobbe i bøkene da, verre er det ikke!

Anonymkode: 77266...f88

• Liker 11
Skrevet

Digital undervisning skulle vært satt opp som et alternativ når de begynte skoleåret igjen. Ikke bare for de som havner i hjemmekarantene men som et valg.

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ungene som må være hjemme fra skolen får følge lekseplanen og jobbe i bøkene da, verre er det ikke!

Anonymkode: 77266...f88

Hvordan skal en førsteklassing som ikke kan lese jobbe i bøkene selv? Og hvordan skal denne førsteklassingen forklare nye temaer for seg selv? 

Anonymkode: d389d...617

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Guri Melby sa at lærerne rett og slett må bruke litt av den vanlige klasseromstiden til å legge til rette for digital undervisning samtidig. Om det lar seg gjøre rent praktisk vet jeg ikke, er ikke lærer selv.

Ts

Så hun mener elevene på skolen skal få mindre undervisning? Det høres ikke ut som en god ide. Hvis dette skal gjennomføres må de ansette egne lærere til denne oppgaven, eller begynne å betale overtid til de lærerne som må jobbe dobbelt.

Anonymkode: 3b824...e74

• Liker 10
Skrevet

Et av mine barn fikk ikke noen digital undervisning i det hele tatt da skolene var stengt. 🙄 Bare en ukeplan med oppgaver fra bøkene tilsendt på e-post hver søndag, og så måtte foreldrene fikse alt. Lettvint å være lærer da!! 
Jeg tenker at hva som menes med «digital undervisning», og hva barna har krav på, bør defineres nærmere, og ikke overlates til den enkelte skole/lærer. For da er det noen som i praksis ender opp uten noe tilbud fra skolen likevel. 

Anonymkode: 39e15...6c4

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Et av mine barn fikk ikke noen digital undervisning i det hele tatt da skolene var stengt. 🙄 Bare en ukeplan med oppgaver fra bøkene tilsendt på e-post hver søndag, og så måtte foreldrene fikse alt. Lettvint å være lærer da!! 
Jeg tenker at hva som menes med «digital undervisning», og hva barna har krav på, bør defineres nærmere, og ikke overlates til den enkelte skole/lærer. For da er det noen som i praksis ender opp uten noe tilbud fra skolen likevel. 

Jeg må legge til at læreren til mitt barn nok hadde en veldig behagelig «arbeidsdag» i mars/april, men det vil være veldig krevende å ha fysisk undervisning til en klasse OG digital undervisning. Derfor må kravene til hva digital undervisning skal innebære gis fra sentralt hold, og det må komme ekstra ressurser til det. Eller hvis det menes at det å følge ukeplanen på egenhånd (med mer eller mindre assistanse fra foreldre) regnes som bra nok. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme erfaring her, men enda verre. Her ble oppgaver lagt ut i Showbie hver morgen, med leveringsfrist kl 14:00. Var derfor ikke mulig å gjøre de jævla oppgavene på ettermiddagen når jeg var ferdig på jobb. Ingen undervisning med lærer, ikke en eneste time på to måneder. Kun vi foreldre som stod for undervisningen. Vi måtte forklare hvordan løse de enkelte oppgavene og sitte med ungene minst 2-3 timer hver dag, mens vi samtidig utførte jobben vår. Enkelte av oppgavene skjønte jeg ikke hva gikk ut på, for jeg gikk i første klasse for 30 år siden, og i tillegg i et annet land enn Norge. Flere norske foreldre skjønte heller ikke poenget med enkelte oppgaver eller hvordan løse dem på nett.

Hvis alle oppgaver (var visst både norsk, engelsk og matte) ikke ble levert hver dag kl 14, fikk vi sure tilbakemeldinger på at oppgavene ikke var levert. I tillegg var det oppgaver i kunst og håndverk, gym og diverse. For eksempel, bygge en snømann, lage et eller annet, sy og så videre. Jentungen hadde så lyst til å gjøre alt dette, og jeg hadde svart samvittighet fordi tiden strakk ikke til. Jeg hadde da ansvar for undervisning av tre barn og oppfølging av barnehagebarn, samtidig som jeg jobbet fulltid hjemmekontor med masse møter og så videre. Helvete på jord.

• Liker 6
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme erfaring her, men enda verre. Her ble oppgaver lagt ut i Showbie hver morgen, med leveringsfrist kl 14:00. Var derfor ikke mulig å gjøre de jævla oppgavene på ettermiddagen når jeg var ferdig på jobb. Ingen undervisning med lærer, ikke en eneste time på to måneder. Kun vi foreldre som stod for undervisningen. Vi måtte forklare hvordan løse de enkelte oppgavene og sitte med ungene minst 2-3 timer hver dag, mens vi samtidig utførte jobben vår. Enkelte av oppgavene skjønte jeg ikke hva gikk ut på, for jeg gikk i første klasse for 30 år siden, og i tillegg i et annet land enn Norge. Flere norske foreldre skjønte heller ikke poenget med enkelte oppgaver eller hvordan løse dem på nett.

Hvis alle oppgaver (var visst både norsk, engelsk og matte) ikke ble levert hver dag kl 14, fikk vi sure tilbakemeldinger på at oppgavene ikke var levert. I tillegg var det oppgaver i kunst og håndverk, gym og diverse. For eksempel, bygge en snømann, lage et eller annet, sy og så videre. Jentungen hadde så lyst til å gjøre alt dette, og jeg hadde svart samvittighet fordi tiden strakk ikke til. Jeg hadde da ansvar for undervisning av tre barn og oppfølging av barnehagebarn, samtidig som jeg jobbet fulltid hjemmekontor med masse møter og så videre. Helvete på jord.

Vi hadde omtrent samme erfaring, bortsett fra at det ikke var leveringsfrist kl 14. Det var allikevel forventet at oppgavene skulle gjøres innenfor normal skoletid. Elevene hadde ikke en eneste time med digital undervisning. Oppgavene ble slengt ut på morgenen en gang via Showbie.

Hadde også masse oppgaver som skapte masse ekstra arbeid, type bake, sy, lage ditt og datt. Jeg hadde ikke mulighet til å følge opp disse oppgavene samtidig med hjemmekontor, så de ble ikke levert.

Når skoleåret var over lå de langt bak både i matte og norsk. Spent på hvordan det gir utslag i år.

Anonymkode: 21cba...958

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette.

Hvem skal jobbe dobbelt slik at alle elevene får undervisning? Lærerne kan ikke jobbe mer iallfall.

Anonymkode: f012c...d1d

• Liker 7
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde omtrent samme erfaring, bortsett fra at det ikke var leveringsfrist kl 14. Det var allikevel forventet at oppgavene skulle gjøres innenfor normal skoletid. Elevene hadde ikke en eneste time med digital undervisning. Oppgavene ble slengt ut på morgenen en gang via Showbie.

Hadde også masse oppgaver som skapte masse ekstra arbeid, type bake, sy, lage ditt og datt. Jeg hadde ikke mulighet til å følge opp disse oppgavene samtidig med hjemmekontor, så de ble ikke levert.

Når skoleåret var over lå de langt bak både i matte og norsk. Spent på hvordan det gir utslag i år.

Anonymkode: 21cba...958

Det med "normal skoletid" er kjent her og. Vi fikk skriv om at "elevene skal ha tilnærmet normal skoledag". Hva unnskyld meg faen? Det var overhode ingenting normalt i skoledagen til noen av elevene. 

• Liker 3
  • Opprett ny...