Gå til innhold

Samsoving når samboer snuser

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skulle gjerne ha sett en link som dokumenterer at en som snuser ikke kan sove i sammen med en baby.

Anonymkode: c361a...e3d

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Behagelig for samboer da. Han får en hel natt uforstyrret søvn. Betinger jo at det er et annet sted han kan sove.

Anonymkode: 2fa30...494

Skrevet

Det finnes lite forskning på sammenhengen mellom snus, samsoving og krybbedød, men siden sammenhengen mellom røyking, samsoving og krybbedød er veldokumentert ble vi anbefalt av jordmor og lege å unngå snusing også for sikkerhets skyld. Teorien er som nevnt her at man utskiller nikotin og andre stoffer gjennom huden som kan være skadelig for et nyfødt barn. Dette gjelder både mor og far om man samsover i samme seng. 

• Liker 1
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her hadde jeg sagt uavhengig forskning at samboer får slutte å snuse (det beste) og at han ikke får lov å ligge med baby i senga sånn så lenge han tok snus. Tenk å ha det på samvittigheten hvis noe skulle skje.

Anonymkode: f3616...08b

😂😂😂 fu faen jeg skal ALDRI ha barn , man skaffer bare ikke barn til dette samfunnet av hysteriske mennesker

Anonymkode: 3b08e...f07

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😂😂😂 fu faen jeg skal ALDRI ha barn , man skaffer bare ikke barn til dette samfunnet av hysteriske mennesker

Anonymkode: 3b08e...f07

Krybbedød skjer heldigvis sjelden, men man vil vel for faen forebygge så langt det lar seg gjøre?? Nei, enda godt sånne idioter som deg ikke skal formere seg. 

Anonymkode: c2dfd...cc3

• Liker 3
Skrevet
15 minutter siden, minister-mio skrev:

fremhever at det ikke er påvist noen sammenheng mellom økt risiko for krybbedød ved samsoving for barn over 8 uker. På bakgrunn av de inkluderte studiene i kunnskapsoppsummeringen kan man imidlertid ikke avkrefte en mulig økt risiko for krybbedød for spedbarn under 8 uker som samsover, uavhengig om MOR røyker eller ikke.

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min snuser, men snuser visstnok ikke i senga. Da jeg samsov med baby la jeg meg slik at jeg alltid lå mellom han og baby. Det resulterte så klart i at baby ble liggende ytterst, men vi hadde bedside og sprinkelseng som var låst i senga med tau. Så baby datt ikke ut. Det resulterte også i at jeg innimellom lå anføttes med mannen, men det ga jeg f i. 

Anonymkode: a5851...845

Dette gjør vi også, da mannen bruker el sig med nikotin. Målet er å få mest mulig søvn, så det at vi som regel ligger anføttes spiller ingen rolle. Blir nok av tid å ligge normalt sammen senere 🙈

Anonymkode: 48f44...bc3

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Krybbedød skjer heldigvis sjelden, men man vil vel for faen forebygge så langt det lar seg gjøre?? Nei, enda godt sånne idioter som deg ikke skal formere seg. 

Nå er vel også krybbedød noe som skjer uansett i veldig liten grad og det hender nok at det faktisk feiler barnet noe, ikke at far snuser

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Loff77 skrev:

Nå er vel også krybbedød noe som skjer uansett i veldig liten grad og det hender nok at det faktisk feiler barnet noe, ikke at far snuser

Ja, men når man faktisk vet såpass lite om det, hvorfor ta sjansen? Det skjer sjelden fordi de fleste folk følger anbefalingene om trygt sovemiljø. Definisjonen på krybbedød er jo at de ikke finner en tydelig årsak selv ved obduksjon. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men når man faktisk vet såpass lite om det, hvorfor ta sjansen? Det skjer sjelden fordi de fleste folk følger anbefalingene om trygt sovemiljø. Definisjonen på krybbedød er jo at de ikke finner en tydelig årsak selv ved obduksjon. 

Men man må slutte å overdrive så til de grader, alle vurderinger har vært i forhold til om det påvirker att MOR røyker/snuser og da i svangerskapet og gjennom melken ved amming.  Hva er det neste tøymyknere som er livsfarlige? Vaskemidlene? Lufta? Malingen på veggen? Dårlig ånde?

Endret av Loff77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...