AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #1 Skrevet 1. september 2020 Jeg og mannen min var med 2 vennepar på tur idag. Vi har ikke barn, men begge de 2 andre parene har. Ene familien hadde tatt med grillspyd til seg selv. Vi andre hadde ikke. Da vi skulle grille, gikk barna i familien som ikke hadde grillspyd bort og tok hvert sine grillspyd som tilhørte den andre familien. Det var et spyd igjen, som datteren i familien til de som eide spydet, gikk for å hente. Da sa jenta som hadde lånt spyd, at 'den skal 'Lilly' (lillesøsteren) ha. Så ble det altså slik at jenta i familien som hadde tatt med spyd, ikke fikk noe spyd pga dette. Alt dette satt de voksne og så/hørte på, uten å reagere. Jenta som hadde med eget spyd, men ikke fikk brukt det, ble skikkelig sint, men hun ble ikke hørt. Ingen brydde seg. Jeg har ikke barn selv, men burde ikke foreldrene gripe inn her??? Jeg syns oppriktig synd på jenta uten spyd, og skjønner godt at hun ble sint, når andre låner ut spyd på vegne av henne. Håper det ble forståelig. Anonymkode: 66c4f...225
Swoosh Skrevet 1. september 2020 #2 Skrevet 1. september 2020 Vil man ha noe spørr man først. Og veldig rart ingen av foreldrene sa noe, verken til som bare tok eller foreldrene som hadde tatt det med seg. Hadde ikke de andre med sin egen mat? 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #3 Skrevet 1. september 2020 Det kalles fri oppdragelse. Det absolutt værst tenkelig måten å oppdra barn på. De blir ufordragelige når de blir voksne, egoistiske osv. Barna tror slik oppførsel er greit og tillatt siden ingen rollemodeller (foreldre) griper inn, korrigerer eller sier ifra. Anonymkode: 5a2fa...97e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå