Gå til innhold

Venninneoppstyr over utroskap!

Anbefalte innlegg

Gjest en venninne
Skrevet

Vi er 4 mer eller mindre gode venninner, som har vært det i noen år. For noen uker siden ble jeg helt matt. Skal forklare situasjonen så kort som mulig. Kaller mine venninner Kari, bente og trude.

Mottok melding av førstnevnte, om at Trude hadde sagt noe om at typen til bente hadde gått over streken på en fest for over 1 år siden. Kari lurte på om jeg hadde fått fortalt det samme. Nei, kunne jeg fortelle. Hvorpå Kari sa hun hadde visst om dette i 2 måneder. Og hun lurte på hav hun skulle gjøre. Jeg sa at dette måtte vi fortelle. det var viktig, og vi vet også at bente har sagt til oss tidligere at hvis vi fikk vite om at typen hadde gått over streken vil hun vite om det snarest. I tillegg har forholdet mellom Bente og typen hanglet en stund.

J

eg mente vi skulle si det snart. Kari var enig og kontaktet Trude og sa hun hadde fortalt det til meg, og at vi måtte fortelle det. Deretter kontaktet Kari meg igjen og sa de hadde avtalt at trude skulle si til typen at han måtte si det, og så skulle trude prate med Bente om dette når hun kom hjem fra ferie. Jeg syntes det hørtes greit ut.

Sendte melding til Trude, litt frem og tilbake, før hun plutselig sa at hun IKKE overhodet kom til å fortelle noe om festen. Hun skulle si til typen at han måtte fortelle det. Jeg syntes dette var idiotisk, i og med at typen til Bente ikke kom til å fortelle noen ting. Han har løyet så mye før,og er skikkelig feig når det gjelder slike ting. Men trude mente fortsatt det var det beste. For da ville hun kommet til å unngå kjeft fra bente siden hun hadde tidd stille om dette i over 1 år. Jeg sa da til trude at hun kom nok til å få noe kjeft uansett. Trude var den eneste som var på samme fest, hun har blitt spurt tidligere om noe har skjedd, men hun har nektet for det. I tillegg er den dama han "rota" med venninne av Trude.

Og i tillegg når hun satset på at typen selv skulle si det, så sier det seg selv at dette aldri kom til å bli fortalt. Jeg sa til henne at hun måtte si det, fordi jeg ville ikke gå å vite omdette over lengre tid uten at det ble tatt tak i. Men fortsatt nektet hun for at hun kom til å si noe som helst. Hun komt il å blånekte for det hvis hun ble spurt om det. Vi snakket også sammen om dette på tlf, og jeg forsøkte å få henne med på min tankegang. Men hun ville ikke forstå. jeg sa til henne at hun krevde noe umulig for meg, at jeg skulle kunne tie stille om dette.

Dagen etter var det fremdeles ikke noen løsning. Jeg kontaktet Kari, og sa at Trude ikke kom til å si noe, og hva hun hadde fortalt meg. Kari sa vi måtte la henne ordne opp i det. Jeg insisterte på at jeg ikke kunne få til å late som at ingenting var skjedd. Og at hun visste selv om hvor vanskelig typen til Bente var. Jeg sa at jeg hadde vondt av dette, og følte at jeg ble satt i en umulig posisjon. Plutselig fikk jeg sms av Kari om at hun nå hadde fortalt det til Bente. Bente var lettet, og takket, og hadde sagt at hun nå skulle sparke ut typen. Tidligere har det vært lignende saker, hvor Bente aldri har fått noe ordentlig svar.

Jeg ble også lettet, men hadde ønsket at vi alle 3 visste om at det ble sagt. Så jeg ba da Kari om å si til Trude at det nå var sagt, i og med at det var de to som hadde laget en avtale om hvordan løse det første geng. Hun var noe nølende, men sa hun ville vente med det til litt. Senere påd agen spurte jeg henne også om hun hadde informert Trude, uten å få svar. Jeg var usikker på om det faktisk ble gjort.

Dagen derpå var første gang jeg hørte noe fra noen av de. Da av Kari som hadde fått vite at typen til Bente sa at han ikke husket om noe hadde skjedd på festen. Han hadde ringt til Trude for å hre hva hun hadde sagt. I følge ham hadde hun sagt til ham at hun ikke hadde sagt noe som helst til noen om festen. Så han innrømmet ingenting. Derfor var Kari nå sur på Trude fordi hun mente Trude løy om dette til typen. Jeg spurte da om hun hadde snakket med Trude selv etter dette. Men nei, det hadde hun ikke, hun bare tok det for god fisk det han sa. Jeg kontaktet da trude, siden dette skurrte i mine ører, og sa hva typen hadde sagt. Trude ble overrasket og sa hun hadde sagt hva hun hadde fortalt KAri. Jeg fikk også vite da at Kari ikke hadde kontaktet Trude og fortalt henne om at planene ble endret. Kari hadde bare latt være og ta det ansvaret. Jeg ble noe skuffet da, og kunne ønsket jeg tok det ansvaret, siden jeg var usikker på om Kari kom til å gjøre det.

Senere på kveldetn ble jeg oppringt av en fortvilet, sint, og lei seg Trude,. Hun hadde blitt oppringt av Bente, og fått kjeft. Og hun hadde sagt veldig mye stygt til henne.

Disse to har hatt en historie over lengre tid. Hvor Bente har vært litt ute etter Trude, og kritisert henne mye. Derfor tok Trude dette VELDIG ille opp, og sa det var dette hun ville unngå. det var derfor hun ville at typen skulle få ansvar med å si det. HUn hadde også blitt beskyldt for å ha tuklet med typen selv, siden hun hadde valgt å holde det hemmelig. Hun sa videre at hun hadde blitt forundret da typen hadde ringt, siden hun ikke hadde fått beskjed om at avtalen var blitt endret. Og at hun var såret over at hun ikke hadde fått litt tid til å tenke og vurdere hva som var best løsning. Da ballen begynte å rulle var hun på vei til feristedet sitt, og hadde ikke fått mulighet ti å tenke og vurdere så mye, for alt hadde skjedd så fort. Hun var skuffet over at vi hadde bestemt over hodet på henne, og forsto ikke hvorfor Kari plutselig så ut til å gi faan i henne. I tillegg var hun dritsint på meg fordi jeg hadde sagt tidligere at hun kom til å få noe kjeft uansett, ikke at jeg visste hun skulle bli overhøvlet, og fremdeles hadde valgt å si det til Bente. Hun følte vi hadde tatt mer hensyn til Bente enn til henne.

Jeg ble bare så paff og overumplet over dette. Har vært venner med disse i noen år, men aldri før har det slått meg hvor forskjellige vi er, og hvordan vi vurderer og hvilke verdier og hensyn vi har. Sitter tilbake og er litt paff. Jeg mener det er viktig å ta hensyn til alle parter, selv om den ene har gjort en feil, men alle er ikke av den oppfatning. Forundret over at fok ikke kommuniserer men sitter på hver sin kant og spekulerer i ting, i stedet for å ta kontakt.

Dette var bare ett lite hjertesukk i grunn. Jeg vet bare ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg ser mine feil i dette, men siden innlegget allerde er så langt, vil jeg ikke si mye mer, men heller ta det hvis jeg får noen svar.

Og til avslutnig: typen har enda ikke innrømt noen ting, selv om dama han tråkka over streken med har innrømt det. Men han nekter, og sier han ikke husker noe. Og han er heller ikke dritsur eller sint fordi dette er blitt sagt, bare hevder ha nikke husker. ( så full var han ikke...) Skjønner dere hvor feig han er!?!

frustrert og forundret....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor var det ingen som fortalte dette til Bente med en gang de fikk vite det i steden for tenke ut en plan om hvordan, hvem og når det skulle fortelles ... Ikke særlige gode venninder spør du meg!

Skrevet

Vet ikke hva slags svar du egentlig ønsker på dette innlegget.. :klø:

Syns bare hele opplegget høres utrolig "jentete" ut, altså masse prat og hysteri og mere prat...

Det er gått over ett år siden dette skjedde? Da hadde det kanskje vært likegreit å la det bli med det...?

Gjest uffameg
Skrevet

Dette var ingen kort forklaring..... :forvirret:

Er enig med et annet svar du fikk, dette var veldig jentete, Mulig dette er tenåringsjenter?

Tror dette er noe Bente må finne ut av selv. Synes det ikke er greit å bruke sine venner til å sladre på kjæresten hennes.

Dette høres ut for meg som mye snakk,tekstmld,frem og tilbake. Hun sa ditt og hun sa datt. Til slutt vet dere vel ikke hvem som sa hva.

La det ligge, det er ikke kjekt or "rydde" i andres bol.

Selv om deres forhold har skrantet, så kommer det vel ikke av at han gikk over streken for et år siden vel?

Hun trenger ikke tre venner til å bryte ut av et forhold. Hun må finne ut av dette selv.

Skrevet

Jeg må bare innrømme at hjernekapasiteten min sa takk for seg sånn ca midt i dette innlegget! Det var meget forvirrende... :roll:

Men at dette var veldig "jentete", jepp. Er litt enig med uffameg, jeg! :ler:

Håper de som trengte å finne ut av ting og tang har funnet ut av det...

Gjest Milah
Skrevet

Oj. Dette virker som et skikkelig ungdomsskoledrama!

Og jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner hva problemet er. Alle blir nok venner igjen etter at stormen har lagt seg.

Men det er alltid lurt å si i fra om slike ting med en gang, ikke vente i et år..

Skrevet

Dropp hele greia! Dette er for det første ikke noe dere har noe med, for det andre er det lenge siden og mye vann har rent i havet siden den tid!

Skrevet (endret)

Jeg ville gjort følgende: fortalt "nyheten" til den det gjaldt direkte med en gang. Og ferdig med saken. Det der var skikkelig kronglete og ineffektiv framgangsmåte på å formidle en viktig beskjed. Du hiver ikke en dokument som står "URGENT" på rundt i kontoret mellom kolleger før det endelig etter 100 år havner i riktig pult.

Endret av MorningStar
Gjest Gjest_Adele_*
Skrevet

Sånn går det når man driver å sladrer og baksnakker andres forhold. :fy_fy: Du og venninnene dine burde bare holdt kjeften deres og latt bente og typen få ha forholdet sitt i fred. Hva godt har kommet ut av det? Ingenting. Du har fremstått som en pådriver for å få 'sannheten' frem i lyste, og dermed mistet kred og kanksje noen veninner også. Bente er ulykkeligere enn før, Kari har blitt satt i klemma av deg. Trude er dritsint på deg for at du ikke passet dine egne saker, og typen til bente ble vel ikke overlykkelig av sladringen din han heller. Og hva om han faktisk ikke husker noe? det er da over 1 år siden, og han hadde drukket. Kanskje dette var et feiltrinn som ikke var så alvorlig og som han faktisk lærte noe av som ble til gode for forholdet til bente?

I fremtiden klarer du kanskje å la være å stikke den lange nesa di i ting du ikke har noe med, og dersom du blir riktig flink klarer du å si 'Dette er sladder, og det skal både du og jeg holde oss for god til. Jeg foreslår at vi legger denne saken død' når du hører noe som åpenbart er sladder.

Jeg blir kjempesint når jeg hører om sladrekjerringer som ødelegger for andre! :kjempesinna:

-Adele

Gjest Piper
Skrevet

Hadde Trude vært en virkelig venninne, ville hun sagt i fra til Bente med en gang. Og hadde noen av dere andre vært virkelige venninner, ville dere sagt i fra når Trude feiget ut. I stedet for å planlegge det ene med det andre, burde dere snakket med den det gjeldt, nemlig Bente. Hun er deres venninne, som også hadde sagt klart i fra at hun ville blitt informert.

I stedet sitter Trude nå og furter, for stakkars henne har fått litt kjeft ( noe hun fortjente). Og Bente er sikkert knust på sin side, for flere hun har stolt på, har nå sviktet henne. Ikke bare kjæresten, men også venninnene sine. Kanskje dere burde samle dere, for å få snakket ut om alt.

Det går nok over med tiden, men det er nok en del såre følelser der nå.

Gjest Gjest_Seline_*
Skrevet

:forvirra:

Herregud for et detaljert og kaotisk innlegg... Synes ting er lettere og bedre da folk stryrer sitt eget forhold. Det er ikke alltid like lurt å blande seg inn slik, en dag vil ting komme fram på det tørre og rene uansett. De har selv valgt å være sammen... Sladre kjerringer skjerp dere!!!!!

Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Nå klarte jeg faktisk ikke å komme meg gjennom hele innlegget, men tror nå jeg har fått med meg poenget. Vi har hatt en lignende situasjon i min vennegjeng, så skjønner situasjonen.

Hvis det er ett år siden dette skjedde så hadde jeg latt være å si noe.

Det var hvertfall det vi gjorde. Vår situasjon var at en jeg kjenner fortalte at hun hadde hatt ett kortvarig forhold til min venninnes kjæreste. Det var da over ett år siden det hadde skjedd. Jeg fortalte det videre til en venninne og vi diskuterte hva vi skulle gjøre. Det endte med at vi ikke gjorde noe med det, da det uansett var snakk om annenhåndsopplysninger og det var gått for lang tid. Vi la lokk på saken og fortalte ingen andre i gjengen om det. I det minste skulle det ikke bli mye sladder i gjengen om det. Det hadde jo vært forferdelig, om det kom frem en gang i fremtiden at alle viste om det men ingen hadde sagt noe.

Jeg har tenkt mye på dette i ettertid (det er 5 år siden nå, og de er fortsatt sammen og har det bra) og om vi gjorde det rette. Prøver å finne ut av hva jeg skulle ønske ble gjort hvis det var meg det gjaldt. På en måte ville jeg jo gjerne vite det, men på en annen side - hvis det er gått så lang tid og vi nå hadde ett godt forhold så tror jeg kanskje ikke jeg ville vist det likevel.

Om jeg var dere så tror jeg ikke jeg hadde sagt noe. Det er rett og slett gått for lang tid. Trude tok ett valg for ett år siden - hun burde da ha sagt det til Bente, og ikke involvert resten av gjengen. Om resten av venninnegjengen skal vite om kjærestens sidesprang burde være opp til Bente.

Endret av Titta
Skrevet
Det er ikke alltid like lurt å blande seg inn slik, en dag vil ting komme fram på det tørre og rene uansett. De har selv valgt å være sammen... Sladre kjerringer skjerp dere!!!!!

Vel vel,

hadde mine beste venninner visst om noe slikt, så hadde jeg satt pris på at de sa ifra. Synes diskusjon om hva man skal gjøre vitner om omsorg, ikke sladring.

Gjest Piper
Skrevet (endret)
:forvirra:

Herregud for et detaljert og kaotisk innlegg... Synes ting er lettere og bedre da folk stryrer sitt eget forhold. Det er ikke alltid like lurt å blande seg inn slik, en dag vil ting komme fram på det tørre og rene uansett. De har selv valgt å være sammen... Sladre kjerringer skjerp dere!!!!!

er det sladrete, når hun som ble bedratt ville vite? Mine venninner hadde ikke vært mine venninner lengre, om de ikke hadde fortalt noe slikt til meg. Så får deres liv være deres liv, og da spesielt uten meg. Vitner heller om dårlige venninner, som ikke har klart å fortelle noe før nå. Spesielt siden hun som ble bedratt ønsket å vite, om noe slikt hendte.

Endret av Piper
Skrevet

Klarte faktisk å lese hele innlegget, men synes ærlig talt denne venninnekrangelen er en bagatell, og at dere alle bør være litt mer storsinnede mot hverandre. Nok om det.

Når det gjelder å si fra: Jeg fikk vite om min samboers (gjennom 9 år) utroskap av en venninne. Det var 4 måneder etter at det skjedde, og hun hadde vært i tvil, men valgte å si det. Det er jeg sjeleglad for! Samboeren blånektet først, men jeg har en ærlig venninne som jeg stoler på, og han måtte til slutt bare innrømme det. Typen røyk ut, og jeg har det så mye bedre nå.

Selv om det er vondt å få en slik beskjed, så tror jeg de fleste heller vil vite... Og all ære til dem som tør å ta støyten og fortelle!

Gjest Kamilla
Skrevet
Typen røyk ut, og jeg har det så mye bedre nå.

Ja har du nå egentlig det. Dersom dere hadde det fint sammen og det var over 4 måneder siden han hadde 'feilet' betyr det jo at han hadde valgt deg, og at det lille feiltrinnet hans kanskje var det som skulle til for at han fant ut at du var den rette for ham resten av livet.

Og nå sitter du der ensom og forlatt og lurer på hva som gikk galt...

Skrevet

Tror ikke Hu i svingen er så ensom gitt, ei heller forlatt. Hun får jo velge selv om hun ønsker å leve i hus med en som ligger med andre eller ikke.

Gjest *Sexy*Cat*
Skrevet
Ja har du nå egentlig det. Dersom dere hadde det fint sammen og det var over 4 måneder siden han hadde 'feilet' betyr det jo at han hadde valgt deg, og at det lille feiltrinnet hans kanskje var det som skulle til for at han fant ut at du var den rette for ham resten av livet.

For et svar.

Du høres litt selvgjenkjennende ut.

Sikker på at det ikke er du som er ensom og forlatt?

Skrevet

Vel, det stemmer at han gjerne ville ha meg for resten av livet, men det spiller fint liten rolle når jeg ikke vil ha ham.

Og Melk har rett i at jeg verken er ensom eller forlatt, jeg har det faktisk bedre enn noen gang, jeg :hoppe:

Skrevet

En som har sveket deg er og blir en sviker. Da syns jeg det er viktig å tenke litt på seg selv også. Jeg mener, han tenkte på seg selv da han var utro. Så hvorfor skal den bedratte fortsatt tenke på ham da? Alt til enhver pris.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...