Gå til innhold

Danmark innfører samtykkelov

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rødt mener Norge må gjøre det samme
Tirsdag innførte Danmark en samtykkelov for voldtekssaker. Sverige innførte loven i 2018. Leder i Rød Ungdom Alberte Bekkhus mener at det er på høy tid at Norge gjør det samme.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/MRM8mR/danmark-innfoerer-samtykkelov-roedt-mener-norge-maa-gjoere-det-samme

Burde Norge innføre dette ?

Tror dere det vil få menn til å slutte å voldta ?

Anonymkode: 1fa38...2a2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis en mann og en kvinne har sex, og det ikke gis eksplisitt samtykke, da har kvinnen voldtatt mannen? Og skal dømmes til flere år ubetinget fengsel? Hvis det er konsekvensen synes jeg det er greit, men ikke hvis det bare går en vei.

Anonymkode: e0926...220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Porstarmax
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rødt mener Norge må gjøre det samme
Tirsdag innførte Danmark en samtykkelov for voldtekssaker. Sverige innførte loven i 2018. Leder i Rød Ungdom Alberte Bekkhus mener at det er på høy tid at Norge gjør det samme.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/MRM8mR/danmark-innfoerer-samtykkelov-roedt-mener-norge-maa-gjoere-det-samme

Burde Norge innføre dette ?

Tror dere det vil få menn til å slutte å voldta ?

Nei de veit jo at det er straffbart å volta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis en mann og en kvinne har sex, og det ikke gis eksplisitt samtykke, da har kvinnen voldtatt mannen? Og skal dømmes til flere år ubetinget fengsel? Hvis det er konsekvensen synes jeg det er greit, men ikke hvis det bare går en vei.

Nei, du må ikke eksplisitt ha uttrykt at du samtykker som i "vil du ha sex?" -"ja, det vil jeg", men begge må vise enten fysisk eller ved ord/lyder at de har lyst på sex. Det er dessuten opp til den tiltalte å beskrive og bevise på hvilken måte h*n var sikker på at samtykke forelå, i motsetning til i dag hvor det i praksis er offeret som må bevise at h*n har blitt voldtatt. 

Anonymkode: 7b635...d93

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Porstarmax

Det blir jo ikke noe bedre detDe som voldtar bryr seg vel ikke om det, det er jo straffbart uten sammtykkerloven. Det som kan sje med denne sammtykke loven er jo at mannen sier ,du samtykket jo, mens jenta blånekter. Dette hjelper ingen ting , det er bare en lov  som har samme prinsipp so tiligere, bare tull hele greia 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener vi burde innføre en samtykkelov. Jeg ser mange av innvendingene, men vi kan ikke fortsette å ha et lovverk og et rettssytem som lar nesten samtlige seksualforbrytere gå fri og hvor det knapt er noen vits å prøve å anmelde. 

Anonymkode: a664f...313

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om kvinnen har sex med en mann som sover, eller på annen måte ikke kan eller har samtykket. Ja. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Porstarmax
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener vi burde innføre en samtykkelov. Jeg ser mange av innvendingene, men vi kan ikke fortsette å ha et lovverk og et rettssytem som lar nesten samtlige seksualforbrytere gå fri og hvor det knapt er noen vits å prøve å anmelde. 

Ja men vi har jo den loven, at det er lovbrudd å voldta, men problemet er at politiet har ikke kapasitet til å ta det, det blir hendlagt, Så om den samtykkeloven kommer blir det henlagt like mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Porstarmax
49 minutter siden, SlemUlv skrev:

Om kvinnen har sex med en mann som sover, eller på annen måte ikke kan eller har samtykket. Ja. 

50 minutter siden, SlemUlv skrev:

He he den var god

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Porstarmax
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du må ikke eksplisitt ha uttrykt at du samtykker som i "vil du ha sex?" -"ja, det vil jeg", men begge må vise enten fysisk eller ved ord/lyder at de har lyst på sex. Det er dessuten opp til den tiltalte å beskrive og bevise på hvilken måte h*n var sikker på at samtykke forelå, i motsetning til i dag hvor det i praksis er offeret som må bevise at h*n har blitt voldtatt. 

Må ta det opp da, slik at en har bevis på hva som ble sakt , lellers  så kan jo den ene part som er ute etter erstattning. Si til politiet han voldtok meg, og mannen sier vi samtykket jo, Påstand mot påstand, og saken blir henlakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se for meg at ei lita dame på 150 cm kan voldta en mann på 190 cm

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tenker det er bedre å innføre en slik en :

87AA910D-B5E5-4D93-868A-F8CEE33861D1.jpeg

Anonymkode: 137f4...0e2

De har dessverre vist seg å ofte gjøre det enda farligere å være kvinne i Sør-Afrika. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke se for meg at ei lita dame på 150 cm kan voldta en mann på 190 cm

Ok likevel, så skjer det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

, i motsetning til i dag hvor det i praksis er offeret som må bevise at h*n har blitt voldtatt. 

Og dette er helt innafor. Helt greit at uskyldsformodning finner sted i Norge 

Anonymkode: c3732...aa4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Porstarmax
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker det er bedre å innføre en slik en :

87AA910D-B5E5-4D93-868A-F8CEE33861D1.jpeg

Anonymkode: 137f4...0e2

Ok skal mannen ronke i den da og drite i voldtekten, det er en bedre løsning😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

år 2100: 

alle får kamera overvåking, hele tida, 100%, alt du gjør! 

gjør du noe ulovlig, så myndighetene skal bare se på opptakene! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skjer er vel at ingen menn og kvinner tør å ha sex og så dør menneskeheten i Norge ut. Kanskje like greit. 

Anonymkode: 9a9af...1ac

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...