AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #1 Del Skrevet 1. september 2020 Rødt mener Norge må gjøre det samme Tirsdag innførte Danmark en samtykkelov for voldtekssaker. Sverige innførte loven i 2018. Leder i Rød Ungdom Alberte Bekkhus mener at det er på høy tid at Norge gjør det samme. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/MRM8mR/danmark-innfoerer-samtykkelov-roedt-mener-norge-maa-gjoere-det-samme Burde Norge innføre dette ? Tror dere det vil få menn til å slutte å voldta ? Anonymkode: 1fa38...2a2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #2 Del Skrevet 1. september 2020 Hvis en mann og en kvinne har sex, og det ikke gis eksplisitt samtykke, da har kvinnen voldtatt mannen? Og skal dømmes til flere år ubetinget fengsel? Hvis det er konsekvensen synes jeg det er greit, men ikke hvis det bare går en vei. Anonymkode: e0926...220 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Porstarmax Skrevet 1. september 2020 #3 Del Skrevet 1. september 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rødt mener Norge må gjøre det samme Tirsdag innførte Danmark en samtykkelov for voldtekssaker. Sverige innførte loven i 2018. Leder i Rød Ungdom Alberte Bekkhus mener at det er på høy tid at Norge gjør det samme. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/MRM8mR/danmark-innfoerer-samtykkelov-roedt-mener-norge-maa-gjoere-det-samme Burde Norge innføre dette ? Tror dere det vil få menn til å slutte å voldta ? Anonymkode: 1fa38...2a2 Nei de veit jo at det er straffbart å volta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #4 Del Skrevet 1. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis en mann og en kvinne har sex, og det ikke gis eksplisitt samtykke, da har kvinnen voldtatt mannen? Og skal dømmes til flere år ubetinget fengsel? Hvis det er konsekvensen synes jeg det er greit, men ikke hvis det bare går en vei. Anonymkode: e0926...220 Nei, du må ikke eksplisitt ha uttrykt at du samtykker som i "vil du ha sex?" -"ja, det vil jeg", men begge må vise enten fysisk eller ved ord/lyder at de har lyst på sex. Det er dessuten opp til den tiltalte å beskrive og bevise på hvilken måte h*n var sikker på at samtykke forelå, i motsetning til i dag hvor det i praksis er offeret som må bevise at h*n har blitt voldtatt. Anonymkode: 7b635...d93 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Porstarmax Skrevet 1. september 2020 #5 Del Skrevet 1. september 2020 Det blir jo ikke noe bedre detDe som voldtar bryr seg vel ikke om det, det er jo straffbart uten sammtykkerloven. Det som kan sje med denne sammtykke loven er jo at mannen sier ,du samtykket jo, mens jenta blånekter. Dette hjelper ingen ting , det er bare en lov som har samme prinsipp so tiligere, bare tull hele greia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #6 Del Skrevet 1. september 2020 Jeg mener vi burde innføre en samtykkelov. Jeg ser mange av innvendingene, men vi kan ikke fortsette å ha et lovverk og et rettssytem som lar nesten samtlige seksualforbrytere gå fri og hvor det knapt er noen vits å prøve å anmelde. Anonymkode: a664f...313 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SlemUlv Skrevet 1. september 2020 #7 Del Skrevet 1. september 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis en mann og en kvinne har sex, og det ikke gis eksplisitt samtykke, da har kvinnen voldtatt mannen? Og skal dømmes til flere år ubetinget fengsel? Hvis det er konsekvensen synes jeg det er greit, men ikke hvis det bare går en vei. Anonymkode: e0926...220 Om kvinnen har sex med en mann som sover, eller på annen måte ikke kan eller har samtykket. Ja. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Porstarmax Skrevet 1. september 2020 #8 Del Skrevet 1. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener vi burde innføre en samtykkelov. Jeg ser mange av innvendingene, men vi kan ikke fortsette å ha et lovverk og et rettssytem som lar nesten samtlige seksualforbrytere gå fri og hvor det knapt er noen vits å prøve å anmelde. Anonymkode: a664f...313 Ja men vi har jo den loven, at det er lovbrudd å voldta, men problemet er at politiet har ikke kapasitet til å ta det, det blir hendlagt, Så om den samtykkeloven kommer blir det henlagt like mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Porstarmax Skrevet 1. september 2020 #9 Del Skrevet 1. september 2020 49 minutter siden, SlemUlv skrev: Om kvinnen har sex med en mann som sover, eller på annen måte ikke kan eller har samtykket. Ja. 50 minutter siden, SlemUlv skrev: Om kvinnen har sex med en mann som sover, eller på annen måte ikke kan eller har samtykket. Ja. He he den var god Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SlemUlv Skrevet 1. september 2020 #10 Del Skrevet 1. september 2020 1 minutt siden, Porstarmax skrev: He he den var god Jaha? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Porstarmax Skrevet 1. september 2020 #11 Del Skrevet 1. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, du må ikke eksplisitt ha uttrykt at du samtykker som i "vil du ha sex?" -"ja, det vil jeg", men begge må vise enten fysisk eller ved ord/lyder at de har lyst på sex. Det er dessuten opp til den tiltalte å beskrive og bevise på hvilken måte h*n var sikker på at samtykke forelå, i motsetning til i dag hvor det i praksis er offeret som må bevise at h*n har blitt voldtatt. Anonymkode: 7b635...d93 Må ta det opp da, slik at en har bevis på hva som ble sakt , lellers så kan jo den ene part som er ute etter erstattning. Si til politiet han voldtok meg, og mannen sier vi samtykket jo, Påstand mot påstand, og saken blir henlakt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #12 Del Skrevet 1. september 2020 Tenker det er bedre å innføre en slik en : Anonymkode: 137f4...0e2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #13 Del Skrevet 1. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis en mann og en kvinne har sex, og det ikke gis eksplisitt samtykke, da har kvinnen voldtatt mannen? Og skal dømmes til flere år ubetinget fengsel? Hvis det er konsekvensen synes jeg det er greit, men ikke hvis det bare går en vei. Anonymkode: e0926...220 Kan ikke se for meg at ei lita dame på 150 cm kan voldta en mann på 190 cm Anonymkode: 1fa38...2a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #14 Del Skrevet 1. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tenker det er bedre å innføre en slik en : Anonymkode: 137f4...0e2 De har dessverre vist seg å ofte gjøre det enda farligere å være kvinne i Sør-Afrika. Anonymkode: a664f...313 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SlemUlv Skrevet 1. september 2020 #15 Del Skrevet 1. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke se for meg at ei lita dame på 150 cm kan voldta en mann på 190 cm Anonymkode: 1fa38...2a2 Ok likevel, så skjer det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #16 Del Skrevet 1. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: , i motsetning til i dag hvor det i praksis er offeret som må bevise at h*n har blitt voldtatt. Anonymkode: 7b635...d93 Og dette er helt innafor. Helt greit at uskyldsformodning finner sted i Norge Anonymkode: c3732...aa4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Porstarmax Skrevet 1. september 2020 #17 Del Skrevet 1. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker det er bedre å innføre en slik en : Anonymkode: 137f4...0e2 Ok skal mannen ronke i den da og drite i voldtekten, det er en bedre løsning😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Energidronning Skrevet 1. september 2020 #18 Del Skrevet 1. september 2020 år 2100: alle får kamera overvåking, hele tida, 100%, alt du gjør! gjør du noe ulovlig, så myndighetene skal bare se på opptakene! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #19 Del Skrevet 1. september 2020 Det som skjer er vel at ingen menn og kvinner tør å ha sex og så dør menneskeheten i Norge ut. Kanskje like greit. Anonymkode: 9a9af...1ac 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #20 Del Skrevet 1. september 2020 Så galskapen med "uaktsom voldtekt" kommer også til Norge😳. Anonymkode: 5e317...ad5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå