AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #1 Skrevet 1. september 2020 Jeg skifter kanskje jobb-beite og går fra en jobb hvor man får arbeidsklær til en kontorjobb i egne klær. Hjemme går jeg i treningsklær, turklær eller sløveklær, har ca 2 bluser og tshorter som finklær til formelle anledninger. For menn finnes Dressmann, men hva finnes for kvinner? Vil gjerne ha tips om fysiske butikker med litt fine klær av god kvalitet hvor jeg kan kjøpe "full pakke" av kontorklær og slipper å trave mange butikker Anonymkode: f5f5b...10c
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #2 Skrevet 1. september 2020 Jeg syns Oasis har mange fine bluser og topper. De er litt lekne og veldig min stil. Anonymkode: 7c7fb...593 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #3 Skrevet 1. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg syns Oasis har mange fine bluser og topper. De er litt lekne og veldig min stil. Anonymkode: 7c7fb...593 Takk for tips! Anonymkode: f5f5b...10c
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #4 Skrevet 1. september 2020 Dressmann er nei. Bare nei. Hvordan du bør kle deg avhenger jo av bransje, men for all del; Unngå tights og tunika og olabukse og «spreke» småblomstrede topper. Kle deg klassisk og nøytralt. Anonymkode: 19bce...c59 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #5 Skrevet 1. september 2020 HM, Lindex Anonymkode: 099dc...c0f
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #6 Skrevet 1. september 2020 Tror ikke du finner en enkelt butikk som har absolutt alt du trenger. Også spørs det jo hvilken jobb det er, feks om jeg arbeidet for advokat ville jeg brukt penere klær enn feks som butikkansatt på et kjøpesenter. Anonymkode: eb9d9...ee6 2
miip Skrevet 1. september 2020 #8 Skrevet 1. september 2020 Jeg jobber i bank, hvor vi må kle oss pent. Jeg handler på litt ulike steder; Selected, Floyd (anbefaler modellen Kine i sorte og navy bukser), Companies (har ofte salg), Boozt på nett, og så har de også et eget hjørne på HM med «business» klær 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #9 Skrevet 1. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke du finner en enkelt butikk som har absolutt alt du trenger. Også spørs det jo hvilken jobb det er, feks om jeg arbeidet for advokat ville jeg brukt penere klær enn feks som butikkansatt på et kjøpesenter. Anonymkode: eb9d9...ee6 Tja, ikke si det. Jeg har sett min andel jævlig kledte advokatdamer, i tillegg til godt voksne parfymeriansatte som ser ut som de er mangemillionærer. Anonymkode: 18bb9...584 2
Gjest Sugar Plum Fairy Skrevet 1. september 2020 #10 Skrevet 1. september 2020 Zara har mye fint syns jeg! Pleier å gå i slacks eller jeans, en bluse eller litt «fin» genser og støvletter.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #11 Skrevet 1. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dressmann er nei. Bare nei. Hvordan du bør kle deg avhenger jo av bransje, men for all del; Unngå tights og tunika og olabukse og «spreke» småblomstrede topper. Kle deg klassisk og nøytralt. Anonymkode: 19bce...c59 Tenkte ikke å kjøpe fra Dressmann, men vil gjerne ha en lignende butikk for damer å kunne besøke 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: HM, Lindex Anonymkode: 099dc...c0f Tenker å kjøpe noen basisplass som sokker og evt skjerf fra de butikkene, men syns ikke kvaliteten er så bra at jeg vil kjøpe bluse, bukse og blazer. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke du finner en enkelt butikk som har absolutt alt du trenger. Også spørs det jo hvilken jobb det er, feks om jeg arbeidet for advokat ville jeg brukt penere klær enn feks som butikkansatt på et kjøpesenter. Anonymkode: eb9d9...ee6 Er en kontorjobb uten kundekontakt, men hvor jeg enkelte dager presenterer funn hos flere sjefer på andre avdelinger. Altså en mellomting mellom stivpyntet advokat og miljøterapaut med brukerkontakt. Er ett mannsdominert miljø, men ingen interne konkuranser som jeg kan tenke meg til. Er en offentlig arbeidsplass. Akkurat nå, strawberry skrev: Zalando? Har de fysiske butikker i Oslo området? Anonymkode: f5f5b...10c
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #12 Skrevet 1. september 2020 1 minutt siden, Sugar Plum Fairy skrev: Zara har mye fint syns jeg! Pleier å gå i slacks eller jeans, en bluse eller litt «fin» genser og støvletter. Takk! 4 minutter siden, miip skrev: Jeg jobber i bank, hvor vi må kle oss pent. Jeg handler på litt ulike steder; Selected, Floyd (anbefaler modellen Kine i sorte og navy bukser), Companies (har ofte salg), Boozt på nett, og så har de også et eget hjørne på HM med «business» klær Takk! Anonymkode: f5f5b...10c
strawberry Skrevet 1. september 2020 #13 Skrevet 1. september 2020 Zalando har ikke fysisk butikk nei, men gratis/billig frakt og retur.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #14 Skrevet 1. september 2020 Et tips er uansett å ha en svart dressjakke og et par penere sko klar til bruk på kontoret. Det redder de fleste litt avslappede kontorantrekk hvis du blir innkalt til overraskelsesmøte. Om du velger bluse/topp og bukse/skjørt eller kjoler blir litt opp til deg, men anbefaler deg å ha en stil der du kan føle deg profesjonell selv om du får slibrige kollegaer (de fins, dessverre!). Anonymkode: 5011f...018 4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #15 Skrevet 1. september 2020 Jeg ville helt klart gått på Zara stort og godt utvalg og mye klassisk stilrent. Hvis ikke hm og Lindex men personlig syntes jeg det er rotete og slitsomt og gå der 🙈 Anonymkode: 4d12c...07f 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #16 Skrevet 1. september 2020 Jeg jobber på kontor, men har ingen kundekontakt. Sjelden møter med leverandører. Kler oss helt vanlig egentlig. Jeans, en genser / topp. Jeg kan godt gå i skjørt også. Jobber med mye menn så det er lite dresser å se, gjerne skjorte om noen "pynter seg opp litt" om det er eksterne møter. Anonymkode: 56239...128 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #17 Skrevet 1. september 2020 Jeg anbefaler Vila. Du kan finne alt du trenger til en kontorjobbgarderobe der. Anonymkode: 1b28c...081 1
SPOCA Skrevet 1. september 2020 #18 Skrevet 1. september 2020 Jeg går primært i 50-tallskjoler/skjørt. Det finnes ingen fasit på kontorklær. 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #19 Skrevet 1. september 2020 Jeg har kundekontakt, går aldri i jeans men de få gangene jeg tar på en blazer er den ikke i samme farge som buksen. Det blir for stivt synes jeg. Anonymkode: 7767c...3d8 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #20 Skrevet 1. september 2020 Takk for tips og triks damer, setter pris på det! Anonymkode: f5f5b...10c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå