AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #1 Skrevet 1. september 2020 Sitat I 2019 er det ti år siden Norsk pasientskadeerstatning (NPE) påtok seg erstatningsansvaret etter vaksinen Pandemrix mot svineinfluensa. Siden da har NPE mottatt 801 søknader og utbetalt nærmere 350 millioner kroner i erstatning. Kilde: https://www.npe.no/en/About-NPE/News/ti-ar-med-erstatninger-etter-vaksine-mot-svineinfluensa/ Gleder du deg til å ta den obligatoriske koronavaksinen når den kommer? Anonymkode: 224a3...5c5
Illuminatum Skrevet 1. september 2020 #2 Skrevet 1. september 2020 Ja. 151 skader i forhold til et ukjent antall reddede liv er ikke mye. I tillegg vet vi at denne vaksinen blir testet bedre
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #3 Skrevet 1. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kilde: https://www.npe.no/en/About-NPE/News/ti-ar-med-erstatninger-etter-vaksine-mot-svineinfluensa/ Gleder du deg til å ta den obligatoriske koronavaksinen når den kommer? Anonymkode: 224a3...5c5 For det første blir den ikke obligatorisk og for det andre vil helsepersonell, eldre og syke få den først. Når den blir tilgjengelig for meg, så har allerede mange millioner i hele verden fått den. Da vil eventuelle bivirkninger være kjent og jeg kan ta den eller ikke ta den avhengig av hvordan ting ser ut da. Anonymkode: 6c6de...646 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #4 Skrevet 1. september 2020 2 minutter siden, Illuminatum skrev: ukjent antall reddede liv Stikkordet her er "ukjent", ja. Husker jeg var på Ex.Phil-forelesning med professor Lars Johan Materstvedt høsten 2009. Materstvedt er blant Norges ledende eksperter på eutanasi. Han jobber med medisinsk etikk, har en doktorgrad i filosofi og opptrer av og til i media. Han innledet forelesningen, som foregikk i et fullsatt auditorium med 250 studenter, med å si: "Ikke ta svineinfluensavaksinen. Dere må for all del ikke ta den. Jeg har venner høyt oppe i helse-Norge, og ingen av dem skal ta vaksinen. Ikke ta den." Han gjentok denne formaningen i fem minutter. Han fortalte bl.a. at han var venn med daværende sjef for Folkehelseinstituttet, og at vedkommende angivelig ikke skulle vaksinere seg. Det skulle ikke barna hans heller. Materstvedt påsto at ingen av toppene i helse-Norge skulle ta vaksinen. Forelesningen fant altså sted da svineinfluensahysteriet sto på for fullt, og mediene og helse-Norge fortalte oss at det var veldig viktig at vi tok vaksinen. Særlig sjefen for Folkehelseinstituttet var mye i media, og gjentok gang på gang hvor viktig det var å vaksinere seg. Det gikk mange år før jeg forsto hvorfor Materstvedt advarte oss. Anonymkode: 224a3...5c5 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #5 Skrevet 1. september 2020 11 minutter siden, Illuminatum skrev: Ja. 151 skader i forhold til et ukjent antall reddede liv er ikke mye. I tillegg vet vi at denne vaksinen blir testet bedre Ble 801 til 151? Anonymkode: 0023f...7bd
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #6 Skrevet 1. september 2020 13 minutter siden, Illuminatum skrev: Ja. 151 skader i forhold til et ukjent antall reddede liv er ikke mye. I tillegg vet vi at denne vaksinen blir testet bedre Det vet vi ikke. Anonymkode: b0b29...8d5
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #7 Skrevet 1. september 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kilde: https://www.npe.no/en/About-NPE/News/ti-ar-med-erstatninger-etter-vaksine-mot-svineinfluensa/ Gleder du deg til å ta den obligatoriske koronavaksinen når den kommer? Anonymkode: 224a3...5c5 dette har ingen relevans til koronavaksinen. Anonymkode: 8fbca...121 1
Illuminatum Skrevet 1. september 2020 #8 Skrevet 1. september 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ble 801 til 151? Anonymkode: 0023f...7bd Les saken det er lenket til
Gjest loveli Skrevet 1. september 2020 #9 Skrevet 1. september 2020 Skal ikke ta den vaskinen nei, ikke før jeg MÅ. Har bare tatt obligatoriske vaksiner og reisevaksiner i livet og kommer ikke til å ta influensavaksiner før jeg blir tvunget.
MortenMinstelønn Skrevet 1. september 2020 #10 Skrevet 1. september 2020 Jeg lurer på hvor vi hadde vært om flere vaksinenektere fantes. Hadde vi for eksempel fortsatt hatt polio og kopper som store hverdagslige problemer. La oss slenge inn alle som ikke tror Neil Amstrong har landet på månen samtidig, så lager vi en lapskaus av noen prosentuelle feiltilfeller! Bring it on. Alle trollmenn og hekser er velkomne.
MortenMinstelønn Skrevet 1. september 2020 #11 Skrevet 1. september 2020 På under 50 år har vel levestandaren i verden blitt reovlusjonert. Ikke fordi vi utviklet internett og konspiratoriske små forfattere. På grunn av forskning. God gammeldags forskning. Fakta har ingen politisk side, den bare er. Som tall. Den er objektiv. Fakta er vår eneste reddende engel i en jungel av misforstått informasjon. Stol på at våre forskere ønsker objektive svar. En kirurg vil ikke følge en youtubekanal. Beklager hvis det ble for banalt. Men noen ganger må det også til.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #12 Skrevet 1. september 2020 14 minutter siden, MortenMinstelønn skrev: Jeg lurer på hvor vi hadde vært om flere vaksinenektere fantes. Hadde vi for eksempel fortsatt hatt polio og kopper som store hverdagslige problemer. La oss slenge inn alle som ikke tror Neil Amstrong har landet på månen samtidig, så lager vi en lapskaus av noen prosentuelle feiltilfeller! Bring it on. Alle trollmenn og hekser er velkomne. det hadde vi selvfølgelig, og en rekke andre sykdommer. Tenk at det bare er et par uker siden polio ble erklært utryddet fra Afrika! En annen side av vaksiner er at de kan bli det som redder oss fra enkelte sykdommer når antibiotikaresistensen brer om seg, dvs slik at vi kan vaksinere oss mot bakterier som vi ikke har antibiotika mot. Anonymkode: 8fbca...121 2
Viktualia Skrevet 1. september 2020 #13 Skrevet 1. september 2020 31 minutter siden, loveli skrev: Skal ikke ta den vaskinen nei, ikke før jeg MÅ. Har bare tatt obligatoriske vaksiner og reisevaksiner i livet og kommer ikke til å ta influensavaksiner før jeg blir tvunget. Fortell meg gjerne om alle de obligatoriske vaksinene vi har i Norge.
MortenMinstelønn Skrevet 1. september 2020 #14 Skrevet 1. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: det hadde vi selvfølgelig, og en rekke andre sykdommer. Tenk at det bare er et par uker siden polio ble erklært utryddet fra Afrika! Du bekler tråden med ditt lys. Takk for det. Nå skal jeg sove. Takket være en variant av såkalte betablokkere som uten, ville gjort natten søvnløs. Og muligens livet kortere. Stol på forskning. Det er veldig få tilfeller der den trår feil.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #15 Skrevet 1. september 2020 14 minutter siden, Viktualia skrev: Fortell meg gjerne om alle de obligatoriske vaksinene vi har i Norge. BCG f.eks var obligatorisk fra 1947 til 1995. Koppevaksine var obligatorisk fra 1810 til 1976. Anonymkode: 8fbca...121
Anbefalte innlegg