Gå til innhold

Slanket meg for å bli gravid, nå vil jeg ikke bli gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette kommer kanskje til å høre helt sykt ut.. men jeg har alltid vært overvektig, hele livet. For et år siden bestemte jeg og samboer oss for å prøve å bli gravide denne høsten og jeg gikk inn for å slanke meg og fikk det endelig til. Nå har jeg nådd min målvekt og samboer er giret på å starte prøvingen. 

Jeg ønsker meg veldig barn og vi har alt på stell i livet. Men for første gang i mitt liv passer jeg inn i strl m, føler meg utrolig fin og elsker den nye kroppen min. Har fått veldig angst for dette med å skulle bli gravid. Legge masse på meg, få mage igjen, være dårlig og ikke kunne være ute. Virker sikkert utrolig overfladisk, men vil ikke miste kroppen jeg har jobbet så hardt for 😭 

Noen som føler på det samme? Noen råd? 

Anonymkode: ac011...3ff

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette kommer kanskje til å høre helt sykt ut.. men jeg har alltid vært overvektig, hele livet. For et år siden bestemte jeg og samboer oss for å prøve å bli gravide denne høsten og jeg gikk inn for å slanke meg og fikk det endelig til. Nå har jeg nådd min målvekt og samboer er giret på å starte prøvingen. 

Jeg ønsker meg veldig barn og vi har alt på stell i livet. Men for første gang i mitt liv passer jeg inn i strl m, føler meg utrolig fin og elsker den nye kroppen min. Har fått veldig angst for dette med å skulle bli gravid. Legge masse på meg, få mage igjen, være dårlig og ikke kunne være ute. Virker sikkert utrolig overfladisk, men vil ikke miste kroppen jeg har jobbet så hardt for 😭 

Noen som føler på det samme? Noen råd? 

Anonymkode: ac011...3ff

Skjønner det veldig godt :( Men det kommer alltid en tid til å være slank igjen 💖 Dere ønsker dere jo baby 🥰

Anonymkode: 302b0...f00

• Liker 12
Skrevet

Skjønner tanken, men du tror ikke det er fordi du har vært så utrolig fokusert på kropp og vekt det siste året? Et veldig fokus på enkelte ting kan jo gjøre hele saken litt tvangspreget. Hva med heller å sette en plan for hvordan du skal holde deg i form gjennom svangerskapet, dersom du finner ut du vil ha barn da.

Anonymkode: 40345...c8a

• Liker 13
Skrevet

Kommer helt an på hvor gammel du er?

Om du har "god tid" forstår jeg godt at du vil vente litt, og nyte ditt nye jeg.

Anonymkode: b7324...e13

• Liker 5
Skrevet

Skjønner deg godt. Men når du har fått det til nå, så får du det til etter babyen er kommet og! 😊 Mange slanke mødre der ute, de fleste går tilbake til størrelsen de var før graviditet innen et år etter fødsel! 

Anonymkode: c7b24...697

• Liker 11
Skrevet

Om du er ung vil jeg kanskje ventet et år så du har holdt vekten litt lenger. Selv om det er egoistisk begrunnelse så tjener jo hele familien på du sunn og normal vekting. 

Anonymkode: 46816...a9b

• Liker 4
Skrevet

Forstår godt hva du tenker. 🌷 Vet du? Jeg har aldri vært gravid selv, men har hørt fra andre at magen de får når de er gravide ikke går inn på selvfølelsen på samme måte som overvekt. I motsetning til overvekt er det en premie i enden, en premie som varer livet ut! ❤️ Det er slett ikke sikkert at du vil mistrives som gravid. Kanskje du føler deg finere enn noen gang før. Dessutten er det kun for noen måneder av livet, og det kommer en tid hvor du passer inn i størrelse M igjen etterpå. 😊 Mitt råd er å hoppe i det! ❤️ Selvtilliten du får av å sette ett barn til verden er mest sannsynlig MYE større enn selvtilliten over størrelsen på klærne dine. Helt sikker på det! 😊🌷

Anonymkode: 4a605...960

• Liker 11
Skrevet

Gravidmage er en type mage man føler seg pen med. :) ikke det samme som overvekt! 

• Liker 13
Skrevet

Hei og gratulerer med vektnedgang. Det er noe å være stolt av. Jeg kan bare si at jeg er gravid med nummer 3 og jeg har ikke lagt på meg i mine svangerskap (annet enn de 9-10kg som er anbefalt). Jeg har gått tilbake til min normale kropp med en gang etterpå. Jeg lever tilnærmet som normalt i graviditeten, det vil si at jeg fortsatt spiser sunt og holder meg unna drittmat, samt trener og er aktiv(dog justert til et gravidperspektiv). Det er ingen grunn til at du trenger å bli stor pga graviditet! De gode vanene blir med deg inn i svangerskapet.

Anonymkode: a87ee...4b6

• Liker 8
Skrevet

Gratulerer med vektnedgang! Du må ikke legge på deg masse i graviditeten, det styrer du mye selv. Fortsett å spis sunt, og beveg deg så går det nok bra. Noen kan få mye "vannvekt", men det forsvinner etterhvert. 

• Liker 4
Skrevet

Hallo ❤️ så flott gjort av deg, skjønner godt at du er fornøyd! 😊 Jeg skjønner veldig godt problemet ditt, man vet jo ikke for sikkert om man vil se lik ut.. Men en ting kan jeg fortelle deg, at ammer du, går du fort ned igjen 😊 jeg gikk ned 15 kg på en måned. 😊

Anonymkode: f57b2...418

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår godt hva du tenker. 🌷 Vet du? Jeg har aldri vært gravid selv, men har hørt fra andre at magen de får når de er gravide ikke går inn på selvfølelsen på samme måte som overvekt. I motsetning til overvekt er det en premie i enden, en premie som varer livet ut! ❤️ Det er slett ikke sikkert at du vil mistrives som gravid. Kanskje du føler deg finere enn noen gang før. Dessutten er det kun for noen måneder av livet, og det kommer en tid hvor du passer inn i størrelse M igjen etterpå. 😊 Mitt råd er å hoppe i det! ❤️ Selvtilliten du får av å sette ett barn til verden er mest sannsynlig MYE større enn selvtilliten over størrelsen på klærne dine. Helt sikker på det! 😊🌷

Jeg følte meg som en hval. Jeg gikk ikke opp mer enn 7kg. Allikevel med den magen, følte jeg meg svær. Jeg var vant til å veie 53kg. Ha flat mage og slank kropp, til å få den svære magen. Jeg kunne heldigvis bruke mine vanlige jeans. Jeg fødte en sunn jente på 3200gr. Ikke rart jeg var svær. Det tok nesten tre måneder før magen var stram og normal. Men brystene kommer aldri til å bli like fine uten bh. 

Ts. pass på å ikke spis for to personer når du blir gravid. Ikke spis masse ekstra kaker og snacks fordi du er gravid. Spis grønnsaker og beveg deg. Jeg var gravid som 36 åring, og var tilbake i normal fast form 3 måneder etter fødsel. 

Anonymkode: 75957...664

Skrevet

Alle i barselgjengen min, 10 stk, har kroppen tilbake igjen nå, ca ett år etter fødselen. Så ikke tro på de som sier at man ikke blir som før! Alle gjør selvfølgelig ikke det, men de fleste!

Vi diskuterte det nylig, alle hadde trodd at kroppen var "ødelagt", men det stemmer ikke.

Men er du under 30 så nyt den nye kroppen din en stund først! 

Anonymkode: de775...e88

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg følte meg som en hval. Jeg gikk ikke opp mer enn 7kg. Allikevel med den magen, følte jeg meg svær. Jeg var vant til å veie 53kg. Ha flat mage og slank kropp, til å få den svære magen. Jeg kunne heldigvis bruke mine vanlige jeans. Jeg fødte en sunn jente på 3200gr. Ikke rart jeg var svær. Det tok nesten tre måneder før magen var stram og normal. Men brystene kommer aldri til å bli like fine uten bh. 

Ts. pass på å ikke spis for to personer når du blir gravid. Ikke spis masse ekstra kaker og snacks fordi du er gravid. Spis grønnsaker og beveg deg. Jeg var gravid som 36 åring, og var tilbake i normal fast form 3 måneder etter fødsel. 

3200 gram er ikke unormalt stort. Høres ut som en helt normal baby. 😊 

Selv om du følte deg svær og som en hval, så synes du vel at det var verdt det for å sette datteren din til verden? 😉 Følte bare at kommentaren din virket litt negativ. 

• Liker 8
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

3,2 kg er jo faktisk under snittet🙄 

• Liker 14
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

3200 gram er ikke unormalt stort. Høres ut som en helt normal baby. 😊 

Selv om du følte deg svær og som en hval, så synes du vel at det var verdt det for å sette datteren din til verden? 😉 Følte bare at kommentaren din virket litt negativ. 

Hvor skrev jeg at hun var unormalt stor? Hun var helt perfekt. Jeg snakket om at magen min var stor. 
Til tross for at jeg gikk på p-sprøyten og vi bruke kondom, og svangerskapet var alt annet enn planlagt og ønsket. Er jeg jo glad for det i dag. Jeg elsker datteren min, og trodde ikke det var mulig å bli så glad i et annet menneske. 
Jeg skulle ikke ha barn. 
Når sant skal sies så følte jeg meg ikke vel som gravid og svær. Jeg følte meg ikke fin og ikke vakker. Men jeg er i bedre form enn noen sinne nå. Og veier 52 kg. og har verdens nydeligste datter. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

3,2 kg er jo faktisk under snittet🙄 

3,2 kg er helt passe. Hun var helt perfekt. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde også brukt et år på vektnedgang før jeg ble gravid. Er litt over halvveis nå, og har gått opp ca 6 kg. Jeg hadde en liten periode der jeg bare følte at jeg hadde lagt på meg alt igjen (på tidspunktet hadde jeg gått opp 1-2 kg..), men da magen og bevegelsene kom forsvant de tankene. Nå er fokuset å spise det jeg trenger (jeg er myyye sulten), men det jeg spiser skal være bra mat.

Og å være gravid er ikke for alle det samme som dårlig mat og dårlig form, og cravings på «alt» usunt. Selv har jeg vært i god form, nesten ikke kvalm, ingen cravings. Rutinene fra vektnedgangen min har gitt meg et godt grunnlag for et sunt kosthold og gode rutiner. Det kommer både meg og barnet til gode. Jeg er heldig, absolutt, men det er ingen absolutt sannhet i at gravid er lik kroppslig forfall. 

Anonymkode: b2dfb...4d3

• Liker 3
Skrevet

Jeg gikk ned 10 kg i vekt før graviditet, gikk opp 12 kg som anbefalt under graviditeten, og etter graviditeten gikk jeg ned 15 kilo. Der stod jeg (bmi 21) til jeg ble gravid på nytt, gikk da opp 12 kg og ned igjen 12 kg. Har aldri vært så slank som jeg er nå etter to barn😊

Anonymkode: f3e59...56d

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor skrev jeg at hun var unormalt stor? Hun var helt perfekt. Jeg snakket om at magen min var stor. 
Til tross for at jeg gikk på p-sprøyten og vi bruke kondom, og svangerskapet var alt annet enn planlagt og ønsket. Er jeg jo glad for det i dag. Jeg elsker datteren min, og trodde ikke det var mulig å bli så glad i et annet menneske. 
Jeg skulle ikke ha barn. 
Når sant skal sies så følte jeg meg ikke vel som gravid og svær. Jeg følte meg ikke fin og ikke vakker. Men jeg er i bedre form enn noen sinne nå. Og veier 52 kg. og har verdens nydeligste datter. 

Du legger kobling mellom 3200 g og at du var svær. Det insuerer veldig at du mener 3200 er SVÆRT.

Anonymkode: e6157...70e

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...