Gå til innhold

Blir man homofil av å ha homofile foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søsteren min mener at de som vokser opp med homofile foreldre har større sjanse for å selv bli homofile. Altså at legning er noe som kan påvirkes. Jeg er sterkt uenig. Hva mener dere?

Anonymkode: 08867...a21

Videoannonse
Annonse
Skrevet

🤦‍♀️

• Liker 14
Skrevet

Hun er nå forbannet på meg fordi hun mener det finnes forskning som beviser dette, og jeg sier at det finnes nok ikke. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søsteren min mener at de som vokser opp med homofile foreldre har større sjanse for å selv bli homofile. Altså at legning er noe som kan påvirkes. Jeg er sterkt uenig. Hva mener dere?

Sååå...mmm... hetrofile foreldre får ikke homofile barn? Hmmm (gruble), hvor mon tro kommer de homofile barna fra🚶‍♀️

Anonymkode: 1f540...7b2

• Liker 21
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hun er nå forbannet på meg fordi hun mener det finnes forskning som beviser dette, og jeg sier at det finnes nok ikke. 

Be henne vise denne forskninga da. Jeg har ikke hørt noe om det. Men har hørt om en studie om at mengden testosteron i livmora når fosteret utvikler seg kan ha en effekt. 

• Liker 1
Skrevet

Så lenge barna har en god oppvekst, med kjærlige foreldre og er tilfredse som voksne, har det ingen betydning hvilken legning de har!

• Liker 4
Skrevet

Foreldrene mine er heterofile. De har ikke påvirket meg med sin legning 😅

Anonymkode: d2d6f...de1

• Liker 15
Skrevet

Jeg ble i hvert fall ikke det😁.

Anonymkode: adefc...767

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Foreldrene mine er heterofile. De har ikke påvirket meg med sin legning 😅

Broren min er forresten også homofil, så de har ikke påvirket noen av oss. 😂

• Liker 8
Skrevet

Det er vel til en viss grad arvelig. Så homofile foreldre har vel større sjanse for å f å homofile barn, ikke fordi de har påvirket dem i oppveksten, men pga gener. 

Anonymkode: 73d12...31c

• Liker 1
Skrevet

Man kan tenke seg at det sikkert er mye lettere å komme ut av skape når du vet foreldrene dine 100% kommer til å akseptere det siden de også er skeive. Husk at statistikken ikke tar med skeive som fortsatt er i skapet og kanskje aldri kommer seg ut av skapet heller. 

• Liker 7
Skrevet

Jeg tenker at det egentlig er litt logisk. 

Arv, miljø og gener virker helt sikkert inn. 

Anonymkode: a032f...e34

• Liker 3
Skrevet

Ifølge mobbingen jeg ble utsatt for, på 80 og 90 tallet, var det å være lesbisk både arvelig og smittsomt.

Jeg håpet at i 2020, så var vi kommet lengre en det. 

• Liker 12
Skrevet
39 minutter siden, SlemUlv skrev:

Ifølge mobbingen jeg ble utsatt for, på 80 og 90 tallet, var det å være lesbisk både arvelig og smittsomt.

Jeg håpet at i 2020, så var vi kommet lengre en det. 

Enig 

Skrevet

Hvis foreldrenes legning påvirker barnas legning skulle jo aldri heterofile foreldre få homofile barn? 

Ut over det spiller nok arv inn til en viss grad selvsagt og som det nevnes over testosteron i svangerskapet. Men hvor arver homofile barn da dette fra når foreldrene er heterofile i så fall? 

Homofili finnes jo i dyreriket også er det også påvirket av oppdragelse da? De får også barn, pingviner stjeler feks egg eller damene har et lite sidesprang. Lesbiske pingviner skaper lesbiske barn?

Anonymkode: f549a...8c0

Skrevet

Dersom det var slik, har begge mine foreldre holdt det godt skjult at de selv er homofile. 

Anonymkode: 4c4a4...b3a

• Liker 5
Skrevet

Vet ikke noe om det, men mange kristne mener homofili er et resultat av omsorgssvikt.  Står mer om det på nettsiden til de som mener de skal helbredre homofile.

Anonymkode: 7cf6b...732

Skrevet

Hvis det var sånn at man arvet legningen av sine foreldre ville homofili ikke eksistert. 

Anonymkode: 34e81...074

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det var sånn at man arvet legningen av sine foreldre ville homofili ikke eksistert. 

Anonymkode: 34e81...074

Nehei? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...