AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #1 Skrevet 1. september 2020 Solgte bilen og sitter med restlån på 30 000 hos santander. Må jo ha ny bil , men skal jeg låne hos santander så må jeg håndtere to lån og det har jeg ikkje mulighet til. Er det mulig å låne hos andre selskap for å betale inn restlånet, for så å bare ha det ene lånet å forholde seg til?? grønn på området. Tips mottas med takk. Ver jeg burde tenkt mer, men nå har jeg tråkka i salaten og trenger i grunn bare konstruktive råd! Anonymkode: cb07e...83f
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #2 Skrevet 1. september 2020 Du kan fornye lånet, så du legger på nytt lån oppå det gamle. Gjorde jeg nå med mitt lån. Fikk bil til 150k, men har lån på 170k Anonymkode: 8480e...356
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #3 Skrevet 1. september 2020 Hvorfor?? Anonymkode: 896c3...bd5
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #4 Skrevet 1. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan fornye lånet, så du legger på nytt lån oppå det gamle. Gjorde jeg nå med mitt lån. Fikk bil til 150k, men har lån på 170k Anonymkode: 8480e...356 Det spurte jeg de om, men da sa de at jeg måtte gjøre restlånet om til blankolån (forbrukslån) og så ta nytt lån. Å dermed betjene lånene hver for seg. Dobbelt opp altså, helt til restlånet er nedbetalt. Anonymkode: cb07e...83f
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #5 Skrevet 1. september 2020 1: kjøpe en billig bil sånn at du håndterer begge lånene 2: ta kollektivtransport inntil du har nedbetalt lånet. Anonymkode: ffcf1...d2d 10
spegel Skrevet 1. september 2020 #6 Skrevet 1. september 2020 Er jo bare til å ta nytt billån i annen bank, og dermed betale ned begge samtidig. Å ta forbrukslån for å betale billån er ikke lurt fordi det oftest er høy rente på forbrukslån. Utrolig dårlig deal du gjorde med bilsalget, men det er jo en annen sak...
Gjest chunkylover53 Skrevet 2. september 2020 #7 Skrevet 2. september 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Må jo ha ny bil Må du virkelig ha ny bil? Det er spørsmålet. Om du kan klare deg med kollektivt en periode så vil du få betalt ned restlånet ditt raskt.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #8 Skrevet 2. september 2020 Du bør vurdere om du gjør deg selv en bjørnetjeneste ved å neste gang ikke selge bilen før lånet er betalt. Holder du på slik videre så spiser du opp i prinsippet framtid inntekt og blir mer og mer belånt. Anonymkode: 36e1a...171 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #9 Skrevet 2. september 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor?? Anonymkode: 896c3...bd5 16 timer siden, spegel skrev: Er jo bare til å ta nytt billån i annen bank, og dermed betale ned begge samtidig. Å ta forbrukslån for å betale billån er ikke lurt fordi det oftest er høy rente på forbrukslån. Utrolig dårlig deal du gjorde med bilsalget, men det er jo en annen sak... Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du bør vurdere om du gjør deg selv en bjørnetjeneste ved å neste gang ikke selge bilen før lånet er betalt. Holder du på slik videre så spiser du opp i prinsippet framtid inntekt og blir mer og mer belånt. Anonymkode: 36e1a...171 Skjerp dere litt da. Dere aner jo ikke bakgrunn. Jeg kjøpte f.eks en bruktbil for 70 000 for et år siden. Plutselig ryker topplokket rett etter garantien er gått ut, og hvis jeg skal selge må jeg 1.reparere bilen til 24 000, eller 2.selge til redusert pris til noen som fikser det selv. I uansett tilfelle sitter jeg igjen med restlån Anonymkode: 123b8...719 1
Gjest chunkylover53 Skrevet 2. september 2020 #10 Skrevet 2. september 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjerp dere litt da. Dere aner jo ikke bakgrunn. Jeg kjøpte f.eks en bruktbil for 70 000 for et år siden. Plutselig ryker topplokket rett etter garantien er gått ut, og hvis jeg skal selge må jeg 1.reparere bilen til 24 000, eller 2.selge til redusert pris til noen som fikser det selv. I uansett tilfelle sitter jeg igjen med restlån Anonymkode: 123b8...719 Bakgrunnen er irrelevant da du ikke fullfinansierer en bruktbil utenfor garanti.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #11 Skrevet 2. september 2020 Det er dyrt å være fattig. Anonymkode: 36e1a...171
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #12 Skrevet 2. september 2020 8 minutter siden, chunkylover53 skrev: Bakgrunnen er irrelevant da du ikke fullfinansierer en bruktbil utenfor garanti. Og igjen.. så aner du ikke noe om økonomisk bakgrunn/økonomisk situasjon npr bilen ble kjøpt, kollektivtilbud, hvor man bor etc. Fader så lei jeg er møkkamennesker på KG Anonymkode: 123b8...719
ekkoet Skrevet 2. september 2020 #13 Skrevet 2. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er dyrt å være fattig. Anonymkode: 36e1a...171 Dette er vel et veldig godt eksempel på akkurat det ja. Jeg bare spør fordi jeg ikke vet: Man får vel ikke et billån på mer enn verdien til bilen man kjøper? Får man et billån til 200 000 dersom man bare skal kjøpe bil til 150 000?
Gjest chunkylover53 Skrevet 2. september 2020 #14 Skrevet 2. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og igjen.. så aner du ikke noe om økonomisk bakgrunn/økonomisk situasjon npr bilen ble kjøpt, kollektivtilbud, hvor man bor etc. Fader så lei jeg er møkkamennesker på KG Anonymkode: 123b8...719 Jeg trenger ikke å vite noe som helst for å vite hva som er gode og dårlige økonomiske valg. Vet du hva jeg er lei av? Mennesker som gjemmer seg bak AB, peker fingeren på alle andre og skylder på verden for at den ikke tilrettelegger for at de skal ha det best mulig til enhver tid.
Gjest chunkylover53 Skrevet 2. september 2020 #15 Skrevet 2. september 2020 9 minutter siden, ekkoet skrev: Jeg bare spør fordi jeg ikke vet: Man får vel ikke et billån på mer enn verdien til bilen man kjøper? Får man et billån til 200 000 dersom man bare skal kjøpe bil til 150 000? Nei, man gjør ikke det i en seriøs bank.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #16 Skrevet 2. september 2020 12 minutter siden, ekkoet skrev: Dette er vel et veldig godt eksempel på akkurat det ja. Jeg bare spør fordi jeg ikke vet: Man får vel ikke et billån på mer enn verdien til bilen man kjøper? Får man et billån til 200 000 dersom man bare skal kjøpe bil til 150 000? Nei, pantet til banken overstiger ikke verdien. Derfor sier de til deg at restlånet blir blankolån. Det er jo ingen sikkerheter på det. Og det er uavhengig om du går i en annen bank. Det restlånet i santander vil være blankolån inntil nedbetalt fordi det er usikret. Og du får ikke refinansiert annen gjeld meg billån et annet sted heller. Anonymkode: 82350...2ad
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #17 Skrevet 2. september 2020 8 minutter siden, chunkylover53 skrev: Jeg trenger ikke å vite noe som helst for å vite hva som er gode og dårlige økonomiske valg. Vet du hva jeg er lei av? Mennesker som gjemmer seg bak AB, peker fingeren på alle andre og skylder på verden for at den ikke tilrettelegger for at de skal ha det best mulig til enhver tid. Skylder på verden? Hva er det du fabler om? Hvem skulle vel trodd at en relativt ny bil plutselig skulle få en dyr skade som ikke er selvpåført? Det skjer faktisk uforutsette ting i livet, også økonomisk. På samme tid kan faktisk en/begge i husholdningen miste jobben, noe på huset blir ødelagt og må repareres samtidig som vaskemaskin, kjøleskap og bil blir ødelagt. Hvem er du til å dømme? Verden er ikke så jævla svart hvitt. Men godt du har levd et skjermet liv da. Det er ikke realistisk å sitte med en buffer på 300 000 til enhver tid Anonymkode: 123b8...719
Gjest chunkylover53 Skrevet 2. september 2020 #18 Skrevet 2. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skylder på verden? Hva er det du fabler om? Hvem skulle vel trodd at en relativt ny bil plutselig skulle få en dyr skade som ikke er selvpåført? Det skjer faktisk uforutsette ting i livet, også økonomisk. På samme tid kan faktisk en/begge i husholdningen miste jobben, noe på huset blir ødelagt og må repareres samtidig som vaskemaskin, kjøleskap og bil blir ødelagt. Hvem er du til å dømme? Verden er ikke så jævla svart hvitt. Men godt du har levd et skjermet liv da. Det er ikke realistisk å sitte med en buffer på 300 000 til enhver tid Anonymkode: 123b8...719 En relativt ny bil har garanti. Kjøper du bil utenfor garanti er det risikosport å fullfinansiere. Nei, jeg har ikke levd et skjermet liv, tvert i mot. Jeg legger derimot ikke skylden på alle andre for at jeg har hatt det tøft.
Austlenningen Skrevet 2. september 2020 #19 Skrevet 2. september 2020 HI her: Jeg søkte råd, men burde vite at her inne blir du dømt nord og ned med en gang du ikke er fornuftig nok. Her er det ikke rom for å gjøre feil! Jøsses... Nå skal det sies at jeg bestemte meg for å ikke selge bilen likevel (den skulle hentes i dag) så jeg ringte kjøper i går å sa at noe uforutsett hadde oppstått så jeg kunne ikke selge likevel. Ville ikke selge når jeg ikke fikk ordnet med nytt lån. Sånn! Nå kan dere dømme videre! Takk for de få som faktisk svarte konstruktivt
Gjest chunkylover53 Skrevet 2. september 2020 #20 Skrevet 2. september 2020 2 minutter siden, Austlenningen skrev: Sånn! Nå kan dere dømme videre! Ja huff, tenke seg at du kan få svar du ikke liker her i verden! Akk, så slitsomt 🙂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå