Gå til innhold

Problemet med beskyttende menn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmm, satt å tenkte litt på dette.

Jeg tror at problmenet noen kvinner har med 'beskyttende' menn, altså, menn som stereotypisk ikke blir sett på som likestiller kvinner idag. Som mener de skal beskytte kvinner, istedet for at kvinner klarer seg selv..

Er at for at en mann skal beskytte en kvinne, må hun overlate en viss kontroll til mannen, og tillit til at dette ikke plutselig snur seg, og mannen blir voldelig istedet, mens hun er like sårbar, men ikke har noe beskyttelse lenger...

Hva tenker dere? Stemmer dette? Er det derfor kvinner ikke er så begeistra for sånn macho beskyttende menn?  Eller?

Anonymkode: 1cae5...715

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

? Er det derfor kvinner ikke er så begeistra for sånn macho beskyttende menn? 

Aner ikke, men jeg er veldig begeistret for sånne menn. De er dog vanskelig å finne, dessverre.

Anonymkode: 37243...48d

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aner ikke, men jeg er veldig begeistret for sånne menn. De er dog vanskelig å finne, dessverre.

Anonymkode: 37243...48d

Hvorfor? Hva hvis det plutselig snur seg? Altså at personen går fra beskyttende til voldelig... er det ikke skummelt?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm, satt å tenkte litt på dette.

Jeg tror at problmenet noen kvinner har med 'beskyttende' menn, altså, menn som stereotypisk ikke blir sett på som likestiller kvinner idag. Som mener de skal beskytte kvinner, istedet for at kvinner klarer seg selv..

Er at for at en mann skal beskytte en kvinne, må hun overlate en viss kontroll til mannen, og tillit til at dette ikke plutselig snur seg, og mannen blir voldelig istedet, mens hun er like sårbar, men ikke har noe beskyttelse lenger...

Hva tenker dere? Stemmer dette? Er det derfor kvinner ikke er så begeistra for sånn macho beskyttende menn?  Eller?

Ja, jeg syns du treffer spikeren på hodet. Jeg vil ikke beskyttes, er ikke svak. Men så er jeg lei av menn og, da.

Anonymkode: 42947...b9a

• Liker 1
Skrevet

Kvinner. klager når menn beskytter, klager når menn ikke beskytter.

Anonymkode: d9289...bfd

Skrevet

Jeg ønsker meg en beskyttende mann.

Anonymkode: 60191...2d0

Skrevet

Jeg tror egentlig at du beskriver to forskjellige ting. Vi kan ta eksempelet at du skal ut på byen. Mannen din foreslår at han henter deg. Hvis dette er et tilbud og det skyldes at han er bekymret for at du vandrer rundt sent på natta i sentrum er det omsorg. Hvis det derimot er noe han prøver å tvinge gjennom og det skyldes at han er redd for utroskap handler dette om kontroll. Jeg kan godt se for meg at en person som er motivert av kontrollbehov prøver å pakke det inn i omtanke, slik at det kan være vanskelig i første omgang å se denne oppførselen for det den er. Det er også vanskelig å ta han for dette, han bryr seg jo bare om deg.

Jeg kan likevel ikke se at en mann som er opptatt av beskyttelse fordi han genuint bryr seg er mer troende til å bli voldelig enn en hvilken som helst annen mann. Problemet er at noen kan misoppfatte kontrollerende menn som omsorgsfulle. Og jeg vil tro at mange av disse mennene fremstiller kontrollen som nettopp omsorg. Forskjellen kommer altså an på hva som er motivet. I det første tilfellet over er mannen opptatt av hva som er best for deg. I det andre tilfellet bryr mannen seg utelukkende om seg selv.

Skrevet

Jeg har nå mest problem med det første du skriver, med at de ikke likestiller kvinner eller mener at kvinner ikke kan klare seg selv!

Der har du dealbreakeren for min del.

At det er skummelt å ha ubetinget tillit til og legge sin lykke i hendene på en annen hører med i alle forhold. Man gir alltid bort noe kontroll. Og det er også alltids en fare for å bli sveket på av den som liksom skal trygge deg og være der for deg. 

Anonymkode: ee4aa...1da

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...