AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #1 Skrevet 1. september 2020 Hei! Jeg jobber som barnehagelærer, og ser at jeg holder ikke ut i yrket i mange år til. Liker egentlig jobben, men det er for mange barn og for få voksne, og mye støy. Har derfor lyst til å lete etter en annen jobb, uten å måtte ta master. Hva har dere gjort? Anonymkode: a2a7e...9af
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #3 Skrevet 9. september 2020 Du kan jobbe i NAV så lenge du har en eller annen bachelor. I NAV vil du jobbe med litt større "barn". Vet ikke om det er nok forandring for deg. Som regel litt mindre skriking enn i en barnehage da. Som regel. Anonymkode: cf08b...0d4 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #4 Skrevet 9. september 2020 Barnevernet Anonymkode: 58b21...73b
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #5 Skrevet 9. september 2020 Jeg er akkurat i samme båt som deg! Må bare bort fra utakknemlig og kravstore foreldre + ledelse, konstant underbemanning, alltid følelsen av å ikke strekke til for barna som virkelig trenger det og mye mer.. Anonymkode: d4cf8...f88 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #6 Skrevet 9. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er akkurat i samme båt som deg! Må bare bort fra utakknemlig og kravstore foreldre + ledelse, konstant underbemanning, alltid følelsen av å ikke strekke til for barna som virkelig trenger det og mye mer.. Anonymkode: d4cf8...f88 Hva har du tenkt å gjøre? Vet liksom ikke hvor jeg skal begynne eller hva jeg kan gjøre.. føler jeg er litt låst med tanke på utdannelsen min. Jeg føler heller ikke jeg strekker til, kommer hjem med dårlig samvittighet og rekker ikke trøste ferdig ett barn, før jeg må sette det fra meg og trøste ett annet barn.. Føler jeg blir spist opp av jobben, og har ingen energi til overs når jeg kommer hjem. Anonymkode: a2a7e...9af
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #7 Skrevet 9. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva har du tenkt å gjøre? Vet liksom ikke hvor jeg skal begynne eller hva jeg kan gjøre.. føler jeg er litt låst med tanke på utdannelsen min. Jeg føler heller ikke jeg strekker til, kommer hjem med dårlig samvittighet og rekker ikke trøste ferdig ett barn, før jeg må sette det fra meg og trøste ett annet barn.. Føler jeg blir spist opp av jobben, og har ingen energi til overs når jeg kommer hjem. Anonymkode: a2a7e...9af Angrer veldig på utdannelsen siden man er helt låst, som du sier. Og alt av videreutdanning er for videre jobb i barnehage.. jeg er også dødssliten etter jobb og har såvidt energi til mine egne barn. Så jeg kan ikke ha det slikt lenger og må finne meg noe annet. Jeg tar egentlig hva som helst av en annen jobb, men enten er jeg ukvalifisert eller så er jeg overkvalifisert. Anonymkode: d4cf8...f88
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #8 Skrevet 9. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Angrer veldig på utdannelsen siden man er helt låst, som du sier. Og alt av videreutdanning er for videre jobb i barnehage.. jeg er også dødssliten etter jobb og har såvidt energi til mine egne barn. Så jeg kan ikke ha det slikt lenger og må finne meg noe annet. Jeg tar egentlig hva som helst av en annen jobb, men enten er jeg ukvalifisert eller så er jeg overkvalifisert. Anonymkode: d4cf8...f88 Kjenner meg veldig igjen i det.. har prøvd å søke andre jobber, men før ikke napp noen steder 😅 Anonymkode: a2a7e...9af
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 9. september 2020 #9 Skrevet 9. september 2020 Du sier du ikke vil ta master, men det er vel "enklere" å ta en master og bygge på det du har, fremfor å ta en ny bachelor? Det er "bare" 2 år vs. 3 om du må ta en ny bachelor. Og med master og lang arbeidserfaring står du jo mye sterkere enn om du plutselig skifter beite helt. Ta spesialpedagogikk, feks.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #10 Skrevet 9. september 2020 Har jobbet med flere barnehagelærere som ovner som miljøterapeuter i boliger og innen skole for utviklingshemmede. Anonymkode: 887aa...1c8
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #11 Skrevet 9. september 2020 Finnes masse tråder om dette med gode svar, dersom du bruker søkefeltet. Anonymkode: e08a7...4c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå