AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #61 Skrevet 2. september 2020 Kjenner mange frisører. Ingen av de jobber ræva av seg, du må finne deg en ny arbeidsplass. Anonymkode: f3473...9b4 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #62 Skrevet 2. september 2020 8 minutter siden, anonym 4545 skrev: Så lavt lønnes ikke politi i Norge. Jo, 378000 som pb1. Da skatter man minst 87000 og sitter igjen med max 291000. Delt på 12 er det 24250. Med trekk for fagforening og kaffe (som vi betaler selv) sitter mannen min igjen med 22490 kr. Anonymkode: d6c2d...de8 5
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #63 Skrevet 2. september 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir irritert fordi jeg stader hører folk sier: Åh, det koster jo 1.000 kr for en dameklipp og flere tusen for fargebehandling.. frisører må jo tjene fett. For det første så får vi nesten ingenting av det som er igjen.. Jeg er utdannet frisør med svennebrev . Jeg har en garantilønn på 130 kr i timen (egt skulle jeg hatt 156 kr) pga jeg har svennebrev .... går egt bare på provisjon. Jeg er irritert og lei av at man jobber ræva av seg for så lite penger.. Har søkt en jobb til.. for å få nok penger til å leve. Har kjøpt ny leilighet og har ikke sjans med den lille frisørlønna.. Vurderer egt bare å jobbe fullt på den andre jobben jeg har fått på sykehjem.. får mye bedre der Anonymkode: d5007...0c4 Men man velger jo å bli frisør. Trives man ikke med valget så må en bytte yrke. Ditt valg - ikke mitt problem. Akkurat som mitt yrkesvalg ikke er ditt problem. Poenget med at frisør er dyrt er at jeg klipper meg bedre selv på 5 minutter på badet. Når min klipp koster 5 min + en ordentlig saks som var 150 i innkjøp for 15 år siden så sier det seg selv at frisøren er for dyr. Jeg kunne ha vurdert å betale 4-600 om klippen altså holdt ok kvalitet. Men frisører forstår ikke hvordan de klipper fint hår, det blir bare tull og de roter det til og kløner og kaver. Skal du ha betalt? Hold kvalitet og klipp raskt. Ikke sladre om tåpelig tull med kunden. Anonymkode: 492bd...c3a 6
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #64 Skrevet 2. september 2020 33 minutter siden, Blondie65 skrev: At du velger å aldri gå til frisøren er flott for deg. For svært mange andre er det å få stelt hår en del av hverdagen. Jeg liker derimot ikke holdningen din. At du ikke liker/har bruk for noe er ikke det samme som at vi som har bruk for det er dumme idioter. Denne holdningen har det blitt for mye av i det siste - den kan vi godt stryke. Hvis man leier en leilighet har man ikke bruk for rørlegger eller elektriker heller, det er da andres problem. Bor man på en selvforsynt går har man ikke bruk for renholdsarbeidere eller dagligvarebransjen heller. Herlighet, her er du jo helt på bærtur! 🙄🤦♀️ «Hvis man leier en leilighet har man ikke bruk for rørlegger eller elektriker heller»?! Nei, man må kanskje ikke betale for disse tjenestene direkte, men man hadde nok kjent et temmelig akutt behov for både rørlegger og elektriker dersom det ikke fantes noen som kunne verken legge opp strøm eller røropplegg til denne leiligheten... 🤦♀️ Frisør er en luksustjeneste som ingen har behov for, men det er jo fint å ha dersom man ønsker å være fin på håret TS: Problemet her er jo at eier av salongen tar en for stor andel av det kundene betaler. Kundene betaler allerede dyrt for disse tjenestene. Lokalleie osv. er dyrt, ja, men for en dyktig gruppe frisører burde det ikke være et problem å starte en salong på en litt mindre sentral, og billigere, lokasjon enn midt på Sandvika Storsenter, f. eks. Anonymkode: 596c0...2dc 8
anonym 4545 Skrevet 2. september 2020 #65 Skrevet 2. september 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, 378000 som pb1. Da skatter man minst 87000 og sitter igjen med max 291000. Delt på 12 er det 24250. Med trekk for fagforening og kaffe (som vi betaler selv) sitter mannen min igjen med 22490 kr. Anonymkode: d6c2d...de8 Ok, lønna er for lav, men kr 2.000,- mer pr mnd en du opplyste først. 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #66 Skrevet 2. september 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke for å virke negativ eller noe, men nå har jo frisører kun utdanning på videregående nivå. De aller fleste uten høyere utdanning tjener forholdsvis dårlig, så tipset her bør å skaffe deg en utdanning. Anonymkode: 596c0...2dc Jeg har en utdanning??😂 tok meg over 5 år å bli frisør ... Bestod svennebrevet.. hvis du overhode vet hva det er?? Og da har jeg mange muligheter og Anonymkode: d5007...0c4 2
Gjest Calm Skrevet 2. september 2020 #67 Skrevet 2. september 2020 52 minutter siden, Blondie65 skrev: Jeg kan ikke fordra denne holdningen. Dette er "de sultne barna i Afrika" holdning og det er rett og slett ukledelig. Jeg kan ikke klage fordi jeg får en flis i fingeren, for Onkel Arne han har kreft han. Jeg kan ikke synes middagen er dårlig for det finnes sultne barn i Afrika. Jeg kan ikke være lei meg for at sydenturen gikk i vasken for noen har dødd av koroana i Spania eller Italia. Ut fra denne holdningen skal vi alle sammen gå rundt med et påklistret smil med mindre vi har en ærverdig grunn til å være lei oss. Akkurat nå er den ærverdige og eneste aksepterte grunnen at man kjenner noen som har dødd av korona og da har man lov til å være sint, sur og fornærmet på alle og enhver som smiler eller har det kjekt, eller som har en mindreverdig grunn til å være skuffet eller bekymret. Sett i den konteksten som jeg nevner, så er det berettighet ut i fra mitt ståsted ja. Du kan mene akkurat det du vil selv. Jeg er ikke her for å overbevise deg med mine meninger. Jeg vet hvor jeg står. Og fravær av frisørtime akkurat under en pandemi, er vel ikke akkurat det jeg trekker frem, når barnebarna en dag spør hva var det verste under pandemien. Men som en morsomhet ja. Krise, nei. Kontekst.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #68 Skrevet 2. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en utdanning??😂 tok meg over 5 år å bli frisør ... Bestod svennebrevet.. hvis du overhode vet hva det er?? Og da har jeg mange muligheter og Anonymkode: d5007...0c4 Du har utdanning, men ikke høyere utdanning. Du fikk betalt i flere år da du tok utdanningen også. For å ta høyere utdanning må du studere, jobbe deltid og ta opp lån. Vi snakkes etter at du har gjort dette og fått din første lønn, regning fra lånekassen osv. Tror du skjlnte hvor lukrativt frisørutdanningen og yrket er etter det. Du har tatt et mangeårig kurs etter VGS, som du har fått betalt for å ta. Ikke klag. Anonymkode: f3473...9b4 6
Gjest chunkylover53 Skrevet 2. september 2020 #69 Skrevet 2. september 2020 Jeg har aldri klaget på frisørpriser. Som med det meste annet får du det du betaler for. Jeg går til en barberer som tar 250 kr kvarteret både med hår og skjegg. Pleier ta en klipp og skjeggtrim som tar 75 min, og det er verdt hver krone for meg.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #70 Skrevet 2. september 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Prøv deg som veterinær. Vi tjener ræva vi også. Anonymkode: 59d93...643 Ja, det er helt latterlig dårlig betalt i forhold til en humanlege. Og en dyrepleier, med bachelor, tjener ikke engang i nærheten av en sykepleier med bachelor. Jeg jobber som resepsjonist på dyreklinikk og har 160,- i timen... Hadde jeg ikke elsket jobben min hadde jeg begynte i kassa på super'n i stedet, og hatt minst 210,- +tillegg... Anonymkode: 7f6e2...976 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #71 Skrevet 2. september 2020 1 time siden, Blondie65 skrev: At du velger å aldri gå til frisøren er flott for deg. For svært mange andre er det å få stelt hår en del av hverdagen. Jeg liker derimot ikke holdningen din. At du ikke liker/har bruk for noe er ikke det samme som at vi som har bruk for det er dumme idioter. Denne holdningen har det blitt for mye av i det siste - den kan vi godt stryke. Hvis man leier en leilighet har man ikke bruk for rørlegger eller elektriker heller, det er da andres problem. Bor man på en selvforsynt går har man ikke bruk for renholdsarbeidere eller dagligvarebransjen heller. Vanligvis pleier du å virke ganske oppegående, men i denne tråden bommer du veldig. Hvis du ikke bor i et telt eller en hytte uten innlagt strøm, vann og kloakk, så trenger du rørleggere og elektrikere. Ikke til stadighet, men de har vært innom, og hadde ingen av dem vært det hadde det påvirket livet ditt i mye større grad enn at noen fikk se at du har begynt å få grått hår pga manglende frisør. Bor man på en ekte selvforsynt gård trenger man jo ingen, men jeg vet ikke om noen som har klart å bli 100 % selvforsynte (på en gård uten innlagt vann, strøm og kloakk vel å merke siden du mener rørleggere og elektrikere ikke er viktigere enn frisører og negledesignere). Anonymkode: 09b54...b4d 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #72 Skrevet 2. september 2020 De fleste jobber ræva av seg TS. Thats life. Jeg syntes f.eks utrolig synd på meg selv når jeg jobbet på butikk ei stund, men vet i ettertid at det blir ikke noe enklere med verken studier, ny "høystatus" jobb, det suger uansett, men mindre man er en av de få som kaprer drømmejobben sin. Anonymkode: 7d98e...36a 3
bobler Skrevet 2. september 2020 #73 Skrevet 2. september 2020 12 timer siden, mordi skrev: I matbutikk får man 211.51 + ub tillegg (kveld og helgetillegg) Det varierer vel. Der jeg jobbet var det 160 + ub tillegg som nyansatt.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #74 Skrevet 2. september 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir irritert fordi jeg stader hører folk sier: Åh, det koster jo 1.000 kr for en dameklipp og flere tusen for fargebehandling.. frisører må jo tjene fett. For det første så får vi nesten ingenting av det som er igjen.. Jeg er utdannet frisør med svennebrev . Jeg har en garantilønn på 130 kr i timen (egt skulle jeg hatt 156 kr) pga jeg har svennebrev .... går egt bare på provisjon. Jeg er irritert og lei av at man jobber ræva av seg for så lite penger.. Har søkt en jobb til.. for å få nok penger til å leve. Har kjøpt ny leilighet og har ikke sjans med den lille frisørlønna.. Vurderer egt bare å jobbe fullt på den andre jobben jeg har fått på sykehjem.. får mye bedre der Anonymkode: d5007...0c4 komemr jo svært ann på om du driver for deg selv eller "leier" stol hos andre etc. ei venninne av meg driver eget og ho har det ikke akkurat stramt økonomisk Anonymkode: f511d...f20 2
mordi Skrevet 2. september 2020 #75 Skrevet 2. september 2020 2 timer siden, bobler skrev: Det varierer vel. Der jeg jobbet var det 160 + ub tillegg som nyansatt. Ja. Kommer an på ansenitet, alder, studiekompetanse...
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #76 Skrevet 2. september 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Vel, bare se under nedstengningen i mars. Tror de fleste oppdaget hvor avhengige de var av frisøren da. Hadde det ikke vært for frisørene, så hadde vi nok sett ganske mange rare hårfrisyrer rundt omkring. Det er riktig nok ikke livsviktig, men har mye å si for folk sitt ve og vel og hvordan man føler seg i hverdagen. Det er jo viktig nok det. Anonymkode: 066ef...cc7 Det man merket var at man klarte seg godt i livet selv om man ikke kunne dra til frisør. Anonymkode: a6789...8ce 7
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #77 Skrevet 2. september 2020 Noen frisører ødelegger for andre mht ryktet. Jeg skulle stusse håret dvs 1-2 cm. Det tok 15 min og jeg måtte betale 850,- Anonymkode: 6dc7d...dc8 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #78 Skrevet 2. september 2020 Sånn er det dessverre fordi det er et kvinnedominert yrke. Anonymkode: 12b3b...f7f 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #79 Skrevet 2. september 2020 Det er vel veldig få som tror at frisører tjener godt. Vi ser jo lønnsstatistikker, og vet de ligger lavt. Det vet jo også frisører før de blir det, og det er jo tilsvarende kort utdannelse. De fleste av oss vet også at det ikke er slik at folk får godt betalt kun fordi de jobber "hardt" - veldig mange jobber hardt. Du blir kompensert for å ha verdifull kompetanse, for å møte et behov ikke alle kan dekke, for å spesialisere deg, eller jobbe smart. Frisørprisene i Oslo er jo også veldig høye, og jeg vet at det ikke havner i lomma på frisørene. Jeg har hørt dem rettferdiggjort med "høye leiepriser", men det går likevel ikke ihop når jeg betaler det samme i en frisørsalong i Oslo som i en av de ypperste i Mayfair i London. Ofte er jeg heller ikke spesielt fornøyd med resultatet. Jeg synes absolutt det er fint vi har frisører, men de må tilpasset seg utviklingen som alle andre. Det er en grunn til at Cutters har slått igjennom - minsteprisen for å klippe seg i frisørsalonger er veldig høy, og man kan få det samme til en lav pris. Det frisørene til gjengjeld tilbyr, er vask, styling og farging. Det kan flere være villige til å betale for, men ikke like hyppig, og de må være dyktige. Anonymkode: 737dc...4eb 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #80 Skrevet 2. september 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Prøv deg som veterinær. Vi tjener ræva vi også. Anonymkode: 59d93...643 Hvorfor ble du ikke lege? Anonymkode: 026da...5dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå