Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir irritert fordi jeg stader hører folk sier: Åh, det koster jo 1.000 kr for en dameklipp og flere tusen for fargebehandling.. frisører må jo tjene fett. For det første så får vi nesten ingenting av det som er igjen.. Jeg er utdannet frisør med svennebrev . Jeg har en garantilønn på 130 kr i timen (egt skulle jeg hatt 156 kr) pga jeg har svennebrev .... går egt bare på provisjon. Jeg er irritert og lei av at man jobber ræva av seg for så lite penger.. Har søkt en jobb til.. for å få nok penger til å leve. Har kjøpt ny leilighet og har ikke sjans med den lille frisørlønna.. Vurderer egt bare å jobbe fullt på den andre jobben jeg har fått på sykehjem.. får mye bedre der

Anonymkode: d5007...0c4

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har stor respekt for frisører, som står der i flere timer og bruker hendene sine!

Vet at mange får skader i senere tid, og vondt i leddene

Anonymkode: bb20b...06c

• Liker 3
Skrevet

Hva er faktisk lønn da? Altså, hva tjener du i året inkl alle tillegg?

Anonymkode: bb4c3...d3f

• Liker 11
Skrevet

Prøv deg som veterinær. Vi tjener ræva vi også. 

Anonymkode: 59d93...643

• Liker 17
Skrevet

Venninna mi jobbet fulltid som frisør med svennebrev, og fikk på det minste 16k utbetalt i mnd. 

Anonymkode: add43...c8e

• Liker 6
Skrevet

Ikke for å virke negativ eller noe, men nå har jo frisører kun utdanning på videregående nivå. De aller fleste uten høyere utdanning tjener forholdsvis dårlig, så tipset her bør å skaffe deg en utdanning. 

Anonymkode: 596c0...2dc

• Liker 42
Skrevet

Ja TS. Du sier 130 kr er minste garantilønn, men hva er faktisk lønn??

Anonymkode: 0ec66...790

• Liker 11
Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir irritert fordi jeg stader hører folk sier: Åh, det koster jo 1.000 kr for en dameklipp og flere tusen for fargebehandling.. frisører må jo tjene fett. For det første så får vi nesten ingenting av det som er igjen.. Jeg er utdannet frisør med svennebrev . Jeg har en garantilønn på 130 kr i timen (egt skulle jeg hatt 156 kr) pga jeg har svennebrev .... går egt bare på provisjon. Jeg er irritert og lei av at man jobber ræva av seg for så lite penger.. Har søkt en jobb til.. for å få nok penger til å leve. Har kjøpt ny leilighet og har ikke sjans med den lille frisørlønna.. Vurderer egt bare å jobbe fullt på den andre jobben jeg har fått på sykehjem.. får mye bedre der

Jobber ræva av seg? Dere jobber vel vanlige dager som alle andre? Begynn i bygg og anleggnda de har 220 ish i minstelønn hvis det er enklere arbeid?

Endret av Loff77
  • Liker 15
Gjest Kirsebæra
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke for å virke negativ eller noe, men nå har jo frisører kun utdanning på videregående nivå. De aller fleste uten høyere utdanning tjener forholdsvis dårlig, så tipset her bør å skaffe deg en utdanning. 

Det er to år på VGs + år lærling, det er en utdanning. Hva mener du? Mener du videregående ikke er en utdanning? 

Skrevet
1 minutt siden, Kirsebæra skrev:

Det er to år på VGs + år lærling, det er en utdanning. Hva mener du? Mener du videregående ikke er en utdanning? 

Ikke meg du siterte, men nå skrev vel vedkommende høyere utdanning. 

• Liker 33
Gjest Kirsebæra
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, beklager. Det gjør det. 

Endret av Kirsebæra
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et fagbrev/svennebrev er ikke «kun». Utrolig nedlatende holdning.

Min mann er rørlegger med svennebrev og tjener ca 640.000,- med mulighet for å jobbe mye over hvis han vil. Selv har jeg bachelor + 2års videreutdanning og tjener 560.000,- med overtid innbakt. 
Jeg har studielån, han har ikke. Ikke nødvendigvis alltid så dumt med fagbrev/svennebrev! 

TS, jeg er enig i at frisørens grunnlønn er for lav. Kanskje du burde forsøke å bytte salong? Det er viktig å bygge seg en stor base med faste gjentagende kunder. Gjerne pensjonister ol. som ønsker å klippes på dagtid. Kanskje salongen og evt. plasseringen dens ikke er rett for det?

Anonymkode: edf43...402

• Liker 26
Gjest Kirsebæra
Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke meg du siterte, men nå skrev vel vedkommende høyere utdanning. 

Eller, strengt tatt står det faktisk bare at det ikke er høyere utdanning, og hun avslutter med å tipse om å få seg en utdanning. Så holdningen er jo at frisøryrket ikke er en utdanning i seg selv 🙄

Frisører går yrkesfag, og tar svenneprøve etter endt utdanning og det er bevis på en fire årig utdannelse. 

Endret av Kirsebæra
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uansett hva det blir igjen for deg, så er timen like dyr for oss kunder. 1000 for en time er mye. Og farge er fint, skulle gjerne gjort mer, men jeg syntes ikke flere tusen er verd det. Absolutt ikke. Da kan jeg heller spare til ferie. Droppe å farge fire ganger vil tilsvare en flott ferie. 

Anonymkode: 1ac4a...4bc

• Liker 21
Skrevet

men det er jo dette yrke du har valgt.  Kan ikke si at det er noe hemmelighet om hva de tjener?  

Anonymkode: 04162...ea7

• Liker 17
Skrevet

Vil også gå så langt i å si at det er jo arbeidsgiveren din/salongeieren  som du skal klage om, ikke kundene dine.  De tjener jo fett på deg, så.....

Anonymkode: 04162...ea7

• Liker 20
Skrevet

Jeg betaler nesten hva det måtte være for frisørtime! Trodde alle hadde skjønt at de er en essensiell arbeidsgruppe, bare se hvordan det gikk med Abid Raja i lockdown! 

At veterinærer tjener dårlig sjokkerer meg! Dere fortjener MASSE dere òg!

JA til godt håndverk!

Anonymkode: 71d29...724

• Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, Kirsebæra skrev:

Eller, strengt tatt står det faktisk bare at det ikke er høyere utdanning, og hun avslutter med å tipse om å få seg en utdanning. Så holdningen er jo at frisøryrket ikke er en utdanning i seg selv 🙄

Frisører går yrkesfag, og tar svenneprøve etter endt utdanning og det er bevis på en fire årig utdannelse. 

Men videregående er gratis, og mange kan bo hjemme. Man får lønn i lærlingetiden, om enn ikke mye. Så man slipper unna en del studiegjeld.

Du får starte for deg selv TS. Hvis du er flink burde det være lønnsomt for deg. 

Anonymkode: c7af4...7d4

• Liker 13
Skrevet

Synes absolutt frisører skulle hatt bedre betalt. Andre håndverkere som f.eks rørleggere og elektrikere har like lang utdanning men tjener langt mer. 

• Liker 4
Gjest Kirsebæra
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men videregående er gratis, og mange kan bo hjemme. Man får lønn i lærlingetiden, om enn ikke mye. Så man slipper unna en del studiegjeld.

Du får starte for deg selv TS. Hvis du er flink burde det være lønnsomt for deg. 

Anonymkode: c7af4...7d4

Men hva har gratis VGS å gjøre med at lønna er rævdårlig? Argumentene dine er jo idiotisk? 

Selvom man kan bo hjemme mens man studerer, eller er lærling betyr ikke det at man bør være fornøyd med lønna? 

Mange får bo gratis hjemme på universitetet også, jeg kjenner mange som ikke trengte studielån under universitetstiden sin, fordi vi bor i universitetsby. De føler de tjener for lite som sykepleier og sosionom. Men de bodde jo hjemme? Hva med de da? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...