Gå til innhold

Ting som irriterer deg på finn.no?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Folk som er frekke når de ønsker å kjøpe noe. Hvorfor i alle verden skulle jeg ønske å selge til sånne? 

Skulle selge et kamera engang, hadde sjekket nypris og la meg greit under dette. Lite brukt kamera med kameraveske som fulgte med. Hadde akkurat lagt ut annonsen omtrent og fikk et bud 2000 kr under det jeg la det ut for med kommentar om at jeg ikke kom til å få solgt det for mer enn det så det var liksom bare å selge det til han først som sist. Svarte høflig at jeg ønsket prisen som stod og at det også fulgte med en kameraveske. Han svarte spydig at den kameravesken hadde han ikke behov for og gjentok at jeg ikke kom til å få solgt for noe høyere pris. Gadd ikke svare han noe mer og fikk solgt kameraet et par timer etterpå til ønsket pris. 

Anonymkode: b77f0...753

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Irriterer meg litt over folk som ikke går over plagget de skal selge og sjekker om det er ødelagt! 

Skrevet

- Å selge poser og bokser som dette foreksempel, fyfaen så teit og harry. Du er villig til å betale masse penger for en overprisa veske kun fordi det er fra riktig merke, men du er såppas gjerrig at du prøver å selge pappesken den kom i, til 300 kr?

- Folk som kommer med skambud. Det er lov å prute. Men noen bud fremstår bare som frekke. Foreksempel: Jeg  la ut et par nye ubrukte sko til salgs. De  1000 kr i butikk. Jeg setter varen til 350kr, noe som er  rimelig , fordi jeg ønsker en handel hvor begge er fornøyde. Ingen grunn til å prute.
Men alikevel får jeg meldinger som: 50 kr. 😑

Folk som er vanskelig å avtale tidspunkt med. Foreksempel hvis jeg ønsker å kjøpe et produkt, jeg vil hente men det er en halvtimes kjøretur. De krever at jeg komme  på et bestemt tidspunkt, på klokkeslettet presis, uten noen som helst slingringsmonn, eller forståelse for at det kan være litt vanskelig å planlegge på minuttet når jeg skal være der, selv om de bare skal være hjemme den dagen. Når de har den holdningen der avbryter jeg alltid handelen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Cockerlover skrev (8 minutter siden):

Å selge poser og bokser som dette foreksempel, fyfaen så teit og harry. Du er villig til å betale masse penger for en overprisa veske kun fordi det er fra riktig merke, men du er såppas gjerrig at du prøver å selge pappesken den kom i, til 300 kr?

Jeg synes dette er supert. Jeg kjøper vintage vesker og de kommer sjeldent i noen form for oppbevaring. Så for å ta godt vare på de kjøper jeg dustbag eller esker som denne for å oppbevare de best mulig. Eskene er ikke vanlig tynn papp, men en tykk og solid boks.

Cockerlover skrev (11 minutter siden):

Folk som er vanskelig å avtale tidspunkt med. Foreksempel hvis jeg ønsker å kjøpe et produkt, jeg vil hente men det er en halvtimes kjøretur. De krever at jeg komme  på et bestemt tidspunkt, på klokkeslettet presis, uten noen som helst slingringsmonn, eller forståelse for at det kan være litt vanskelig å planlegge på minuttet når jeg skal være der, selv om de bare skal være hjemme den dagen.

Har full forståelse for at selger ikke ønsker å sitte på pinne og vente på en kjøpe. Så når jeg handler noe spør jeg når selger ønsker jeg skal være der, og passer det er jeg der akkurat da. Det er virkelig ikke vanskelig å beregne tid og sette seg i bilen i forhold til dette. 

Anonymkode: 60ce7...fc8

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg synes dette er supert. Jeg kjøper vintage vesker og de kommer sjeldent i noen form for oppbevaring. Så for å ta godt vare på de kjøper jeg dustbag eller esker som denne for å oppbevare de best mulig. Eskene er ikke vanlig tynn papp, men en tykk og solid boks.

Har full forståelse for at selger ikke ønsker å sitte på pinne og vente på en kjøpe. Så når jeg handler noe spør jeg når selger ønsker jeg skal være der, og passer det er jeg der akkurat da. Det er virkelig ikke vanskelig å beregne tid og sette seg i bilen i forhold til dette. 

Anonymkode: 60ce7...fc8

- Det var kanskje litt overdrevet av meg å kalle akkurat den annonsen  teit og harry! Spesielt når det faktisk er ordentlige solide bokser som er fine og kan brukes til noe fornuftig som du sier. Jeg mente vel heller poser som dette, som selges til blodpris

Det jeg mener er de som forventer at selger skal møte opp på et nøyaktig tidspunkt, og som blir sure om kjøper ikke gjør det og viser null forståelse, selv om de bare går hjemme!

Å beregne hundre prosent nøyaktig klokkeslett er faktisk ikke så lett hvis du aldri har vært det området. Plutselig tar det 10 minutter lengre eller kortere tid, pga veiarbeid, kjørte feil osv. Veldig unødvendig å skape dårlig stemning  over det når du uansett ikke gjør noe spesielt.

Endret av Cockerlover
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...