Gå til innhold

Ting som irriterer deg på finn.no?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg undrer meg når jeg ser bilder/malerier til salgs uten at størrelsen på bildet er oppgitt. Hopper selvsagt over disse annonsene med mindre det er noe jeg er svært interessert i. Da må man jo kontakte selger og spørre. Noen svarer, andre ikke. 

Bilder av klesplagg der det er fire nesten like bilder. Hva med å f.eks ta et bilde av plagget bakfra? 

Når det ikke opplyses om hva et plagg er laget av. "Ullgenser" som er laget av akryl er ikke en ullgenser, selv om det ser slik ut på bildet. 

Skitne, hullete klær. "Går helt sikkert av i vask". Hva med å vaske før man selger? Jeg forstår ikke at noen er komfortable med å selge noe som er skittent og hullete. En liten flekk på en ullgenser er noe annet enn en solid ketchup-flekk på en T-skjorte eller bluse. 

Kjøpere som det er mye fram og tilbake med; først skal det reserveres, så skal betalingen utsettes, så skal det prutes, så skal det sendes med en bestemt leverandør av post-tjenester, så skal det leveres på et bestemt sted. Godt det er mulig å blokkere til en annen gang. 

Anonymkode: 6860b...75a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er helt enig i at folk burde vaske ting før de selger dem. Bortsett fra den gangen jeg kjøpte en bukse og fant 200 kr i baklomma. 😄

Anonymkode: 8eb4f...81a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Misliker hele "fiks ferdig"-konseptet, har kjøpt og solgt mye mindre siden det kom, og føler meg mindre motivert til å legge ut annonser. 

Annonser med lite info(hvor det f.eks. ikke er oppgitt hvilket materiale et plagg eller møbel er laget av), bonus dersom personen som legger ut annonsen også har "HATER spørsmål😠"-attituden.  

Anonymkode: 908db...588

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg er en av de som sender,men ikke bruker fiks ferdig. Dette av den enkle grunn at fiks ferdig er dyrt og det tar lang tid før jeg får pengene. Helt hjem og posten er billigere

Anonymkode: 19522...40d

Som selger på finn.no hater jeg Fiks Ferdig.

Blant annet fordi produktene blir dyrere av frakta deres. Det koster 69,- i frakt direkte via PostNord, men 99,- via Fiks Ferdig på Finn. Sistnevnte fraktpris virker å være avskrekkende på kjøpere.

Men også fordi det kan gå 14-21 dager før jeg får betalt for varen etter et salg. Det oppleves ikke godt nok for en selger. 

I tidene før Fiks Ferdig solgte jeg mye og ganske raskt. Etter Fiks Ferdig har jeg knapt solgt noe. Problemet er at nesten ingen kjøper uten Fiks Ferdig heller nå.

Anonymkode: 33268...01a

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja men man ser jo allikevel postnummeret og henvender seg dermed ikke unødig

Anonymkode: f6e63...d6f

Jeg tror du må lese det jeg skrev en gang til… Poenget mitt er at folk skriver «må hentes» selv om det er null problem for dem å sende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

At det nesten aldri er bilde av garasjen innvendig i eiendomsannonser!

Anonymkode: e0210...1a2

Det er jo i garasjen man har alt man har måttet rydde ut av boligen før det blir tatt bilder.

Dessuten har det vel aldri skjedd at et boligkjøp står og faller på hvordan det ser ut inne i garasjen...

Anonymkode: f9ea2...555

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Portia Catonis skrev (8 timer siden):

Jeg tror du må lese det jeg skrev en gang til… Poenget mitt er at folk skriver «må hentes» selv om det er null problem for dem å sende. 

Alle gidder ikke å sende så det må man nesten respektere.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Alle gidder ikke å sende så det må man nesten respektere.

Prøv å les innlegget mitt enda en gang til. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg med Finn er når jeg har annonser ute for salg, så avtaler jeg med kjøper at h*n skal komme til meg for å hente/betale produktet hos meg.

Men vedkommende dukker ikke opp i det hele tatt uten å gi beskjed om at man ikke ønsker å kjøpe produktet allikevel, har opplevd det flere ganger

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Happyflopp skrev (22 timer siden):

Du forstår ikke stort . Klarer du ikke forstå hvor mange tusen kr det er snakk om pr dag for finn.no i renter og gebyrer som de både får og høster goder av  ?? Det er ikke småpenger ! 

Dessuten , skal det bare være trygghet for kjøper mener du ? Hva med selger ??! Nå vente leeenge på å få oppgjøret , og man kan risikere at kjøper lager problemer ved å si at varen ikke er tilfredsstillende så holder Finn på pengene . Det er IKKE noen goder for selger bruke fiks ferdig ! 

Jo det blir ENORME summer ila kort tid om du er nogenlunde god i matte , men det er man gjerne ikke når man fronter fiks ferdig og har ett ensidig syn 🤣🫢 

Dessuten , ingen garanti for at folk sender det de selger med fiks ferdig heller .. de kan jo sende en murstein istedenfor , så blir det  ord mot ord  ,.du er naiv 

Og det  er oxo sjeldent fiks f er billigere enn for eks PostNord  posten tar alltid masse gebyrer om pakken er 1 mm for bred , og helt hjem roter bare bort pakkene . 

Så hissig du var da, - skulle tro du hadde dårlige erfaringer med fiks ferdig?

Jeg fikk faktisk toppkarakter i matte på videregående, men nok om det.

Jeg kan være enig i at det ikke er like bra for selger, om kjøper velger å opptre slik du nevner, men da vil den jo få dårlige tilbakemeldinger. Man kan også be Finn blokkere slike useriøse kjøpere og selgere.

Kjøper sjekker varen før den godkjenner kjøpet, så om det blir sendt noe annet, så blir pengene holdt tilbake.

Jeg mener fortsatt ikke at det blir enorme summer med rentenivået vi har idag, og de skal jo tross alt tjene penger de også. 

Anonymkode: 06f2d...800

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som legger ut kjellerleiligheter til leie og annonserer dem som sokkelleiligheter.

Det frister litt å dra på visning og si "dette må være feil, jeg skulle på visning på en sokkelleilighet"

Ikke bruk ord du ikke vet betydningen av...

Anonymkode: 88756...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så hissig du var da, - skulle tro du hadde dårlige erfaringer med fiks ferdig?

Jeg fikk faktisk toppkarakter i matte på videregående, men nok om det.

Jeg kan være enig i at det ikke er like bra for selger, om kjøper velger å opptre slik du nevner, men da vil den jo få dårlige tilbakemeldinger. Man kan også be Finn blokkere slike useriøse kjøpere og selgere.

Kjøper sjekker varen før den godkjenner kjøpet, så om det blir sendt noe annet, så blir pengene holdt tilbake.

Jeg mener fortsatt ikke at det blir enorme summer med rentenivået vi har idag, og de skal jo tross alt tjene penger de også. 

Anonymkode: 06f2d...800

VGs ja ... Det sier jo sitt .. 😆😅 Men altså

De + (finn.no (   tjener jo ikke penger uten fiks ferdig !

De har opprettet FF fordi de " fant en " idè " som spiller på falsk trygghet , og folk går fem på ! 

En kjøper kan dikte opp hva som helst om en perfekt vare som er mottatt . Det er også fullt mulig bare ignorere vurderinger på ulike måter . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som skal leie ut ting. Enormt irriterende å måtte bla gjennom utleieannonser på salgssidene, eller få varsler når en ting jeg vil kjøpe dukker opp for utleie. Kontaktet kundeservice om det der, og fikk beskjed om at "utleie er jo en type salg, så det er lov". 🙄

Anonymkode: f60d1...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Som selger på finn.no hater jeg Fiks Ferdig.

Blant annet fordi produktene blir dyrere av frakta deres. Det koster 69,- i frakt direkte via PostNord, men 99,- via Fiks Ferdig på Finn. Sistnevnte fraktpris virker å være avskrekkende på kjøpere.

Men også fordi det kan gå 14-21 dager før jeg får betalt for varen etter et salg. Det oppleves ikke godt nok for en selger. 

I tidene før Fiks Ferdig solgte jeg mye og ganske raskt. Etter Fiks Ferdig har jeg knapt solgt noe. Problemet er at nesten ingen kjøper uten Fiks Ferdig heller nå.

Jeg har bare kjøpt med Fiks ferdig før, og det står da at pengene utbetales etter 24 timer, eller var det 48? Og med en gang om jeg godkjenner varen aktivt. Da står det "pengene er levert til selger".

Har akkurat solgt for første gang med Fiks ferdig nå, så får se hvordan det virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Thyra skrev (4 minutter siden):

Jeg har bare kjøpt med Fiks ferdig før, og det står da at pengene utbetales etter 24 timer, eller var det 48? Og med en gang om jeg godkjenner varen aktivt. Da står det "pengene er levert til selger".

Har akkurat solgt for første gang med Fiks ferdig nå, så får se hvordan det virker.

Ja, pengene utbetales 24 timer etter at kjøper har hentet pakken. 

Men frakttiden kan variere alt fra 5-10 dager her jeg bor, og da har ikke jeg som selger hverken vare eller penger tilgjengelig. 

Dessuten er det en viss usikkerhet rundt pengene etter at pakken har blitt hentet. Kjøper kan reagere mot varen, og da "låser" Finn pengene inntil videre... 

Fiks Ferdig er kun trygghet for kjøper, men viser ingen hensyn til selger. Tidligere var det at kjøper måtte stole på selger opp mot profilratinger og annonse, mens nå må selger stoler på kjøper uten noe å forholde seg til annet enn at kjøperen ønsker å kjøpe varen.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting som irriterer meg er de dumme underkategoriene i «dyr og utstyr», f.eks «forverter, dyrepass, avl og stallplasser»

Hvis du leter etter stallplass, så er det en smule irrelevant å bla igjennom annonser fra folk som ser etter noen til å passe marsvinet sitt… 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leter etter interiørvarer/ møbler her lokalt og det irriterer meg at man ikke kan blokkere en selger man ikke vil se.
Denne selgeren er en dame som overpriser varene sine og legger ut mye. Skriver «merkevare look» om billigvarer, og priser de gjerne høyere enn ordinærprisen.

Anonymkode: e6a61...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...