Gå til innhold

Ting som irriterer deg på finn.no?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor markere noe du ikke er interessert i som favoritt? 

Anonymkode: 64dd8...6f5

Ikke meg du siterer, men jeg gjør dette for å kunne sette meg ned når jeg kommer hjem fra jobb å se gjennom annonsen i fred å ro, eller diskutere den med noen andre, varsle noen andre om annonsen uten å måtte lete den opp igjen.

Har faktisk ikke tenkt på at man liksom skal bli fornærmet over at noen markerer som favoritt uten at de tar kontakt, det virker bare merkelig i mine øyne

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, Celtic Heart said:

Ikke meg du siterer, men jeg gjør dette for å kunne sette meg ned når jeg kommer hjem fra jobb å se gjennom annonsen i fred å ro, eller diskutere den med noen andre, varsle noen andre om annonsen uten å måtte lete den opp igjen.

Har faktisk ikke tenkt på at man liksom skal bli fornærmet over at noen markerer som favoritt uten at de tar kontakt, det virker bare merkelig i mine øyne

Samme her.

Hender også at jeg markerer flere annonser av lik vare for å sammenlikne dem. Er jeg f.eks. ute etter en spesifikk vognpose, samler jeg annonser for denne i en favorittmappe og sammenlikner dem med tanke på pris, tilstand og hvor i landet varen befinner seg. Folk priser så vanvittig ulikt. Og står jeg mellom to vognposer til samme pris og i samme tilstand velger jeg heller den jeg kan hente i nærheten enn den som må sendes i posten. Er også kjekt å ha dem samlet hvis den jeg sender melding på først er solgt, selger svarer ikke osv., for da ligger alternativ nr. 2 og 3 og 16 lett tilgjengelig. 🤷‍♀️

Anonymkode: d95f1...c76

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som selger brukt Lego til nyprisen gjerne mer, Lego brannstasjon kanskje billigere på jollyroom enn i Finn annonse, og der mangler det ting og.

folk som ikke svarer, og de har ikke fiks ferdig så du må spør om noe.

har en gang gitt bort barneseng, GRATIS, henteren prøvde å kreve dyne og sengetøy og, for det var jo på bildet, er folk så dumme? Og uhygieniske 

Anonymkode: 38fd1...fbe

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Man markerer den jo nettopp fordi man er interessert, men det er ikke dermed sagt man skal kjøpe den. Hvorfor er det så vanskelig å forstå?

Hvis jeg f.eks. ser etter en bil så blar jeg gjennom alle treffene og markerer de jeg er interessert i som er mest aktuelle. Da er det lett å finne dem senere og sammenligne, ha dem i backup i tilfelle det ikke dukker opp noe mer interessant osv. Men det er ikke dermed sagt jeg skal kjøpe dem alle sammen... 

Anonymkode: 5c894...0d0

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver tydelig i annonsene at varen må hentes, likevel får jeg melding på melding fra folk som vil at jeg skal sende. Og frakten skal være inkludert i prisen jeg la ut for. Er så lei av sånne idioter.

Anonymkode: e54a3...421

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gammel nips og interiør til skyhøye priser. Kikket tilfeldig igjennom å så en lykt, helt vanlig lykt. Den skulle sikkert ha vært hvit en gang i tiden, ikke noe lys eller dekor på - 250,- 

Ligget ute i en måned til den prisen. Tror folk virkelig at de får så mye for en sliten sak?

Anonymkode: 502e5...dc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Man markerer mange aktuelle innenfor forskjellige kategorier, og velger ut det beste alternativet blant dem. Det gjør jeg med alt jeg kjøper på Finn. 

I tillegg markerer jeg noen ganger annonser jeg syns er komisk optimistiske bare for å se om de får solgt - f.eks. en helt vanlig chiliplante lagt ut i september til 500 kroner 😂 Jepp, bruker mye tid på Finn!

Anonymkode: a6dc9...952

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...
AnonymBruker
Missk89 skrev (På 1.9.2020 den 22.36):

Folk som ikke svarer når man sender melding. 

Folk som ikke møter opp som avtalt. 

De som møter opp ute å ha avtalt. 

Og folk som driver med skambud. 

☝️

Anonymkode: 29e7f...ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når de skal ha varene levert på døra helst gratis...Solgte et bord til 50 kr- bare for å bli kvitt det liksom...
Fikk mld fra fra en interesert, men lurte på om jeg kunne levere. Ja, mot litt ekstra i drivstoff så kan jeg jo vurdere det skrev jeg, men jeg avslo når de bodde 80 km unna... bruke "halve dagen" på å levere et bord til 50 kr😅

Anonymkode: 29e7f...ce9

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 måneder senere...
Gjest MillA666
AnonymBruker skrev (På 1.9.2020 den 22.28):

Jeg skjønner godt at folk trekker seg når de får høre frakt. Når folk må betale 45 kr i porto for å kjøpe et gammelt 5 kroners julehefte, 100 for en sliten pocketbok, 135 kr for en innbundet barnebok, 55 for en enslig lego minifigur eller 149 kr for et slitent barnepuslespill er det veldig ofte ikke verdt det. Men jeg mener naturligvis at folk burde gi beskjed når de trekker seg. 

Anonymkode: a5fcc...0e6

Det skjønner jeg også men da skjønner jeg ikke hvorfor folk tar kontakt for å kjøpe noe hvis de ikke bor i samme kommune eller samme fylke sånn at de kan hente eller man kan møtes for levering når det passer. Når de får vite hva porto koster trekker de seg akkurat som de ikke vet på forhånd at de må betale porto 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...
AnonymBruker

At en haug trykker hjerter på annonsen men ingen skal kjøpe.

Anonymkode: 11024...29d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Omg Get over it. Du klager jo på dette i ALLE trådene du finner. 

Anonymkode: 8b888...37d

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk som vil kjøpe og insisterer på at jo de skal ha varen men allikevel ikke svarer på meldinger. 

Er blitt dreven i gamet nå og kansellerer raskt om jeg merker antydning til slikt. Å holde på i dagevis gidder jeg ikke. Heldigvis erfarer jeg stort sett kjappe hyggelige handeler.

Anonymkode: f6e63...d6f

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du får prøve å sette ned prisen litt, kanskje du får napp fra noen av dem da?

Anonymkode: 8abc6...2b7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Omg Get over it. Du klager jo på dette i ALLE trådene du finner. 

Anonymkode: 8b888...37d

Omg så merkelig! Du har oversikt over hva alle skriver! Innpå alle trådene! Du må jo være synsk... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Omg så merkelig! Du har oversikt over hva alle skriver! Innpå alle trådene! Du må jo være synsk... 

Ikke meg du svarer, men det er noen som klager over hjerter og manglende kjøp i hver eneste tråd som omhandler Finn.

Det står tilnærmet det samme i alle disse trådene, så det er jo nærliggende å tro at det er du som beklager deg om akkurat det samme i alle trådene?

Anonymkode: 8abc6...2b7

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selgere som ser meldinger, ikke svarer på flere dager og så blir sure når jeg kjøper tingen av noen andre i mellomtiden. Jeg gidder ikke mase på folk om å få kjøpe ting av dem. 

Anonymkode: 27957...421

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk som sier at de visstnok ønsker å kjøpe et produkt. 

Men så snart de får høre hvor mye det blir med frakt, så hører man aldri noe mer fra dem...  

Anonymkode: 58461...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...