AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #81 Del Skrevet 12. mars 2024 On 10/25/2022 at 7:05 AM, AnonymBruker said: Hvorfor markere noe du ikke er interessert i som favoritt? Anonymkode: 64dd8...6f5 For å trene opp algorytmen til Finn i å gi deg slike forslag fremover. Det er mye brukt av folk som samler på spesifike gamle ting, for eksempel. Har man markert noe tidligere, men som var alt for dyrt, vil Finn mest sannsynlig vise deg den samme tingen om den legges ut igjen i fremtiden, forhåpentligvis til en bedre pris. Anonymkode: 94bdc...a4a 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 12. mars 2024 #82 Del Skrevet 12. mars 2024 Det som er mest irriterende på Finn er de frekke folka som bare sender melding og skriver "Jeg henter den for xxx kr i kveld. Drar nå!" også er prisen de nevner kanskje bare en tredjedel av annonsert pris, som allerede er både fair og rimelig pris. Og de spør ikke en gang om den er solgt og hentet allerede, de bare "drar nå" eller "tar den for....kr". Grrr! En gang ble jeg så forbannet på en fra Finn at jeg bare skrev; "NEI. Du får ikke kjøpe den!" Da hadde hun sagt hun skulle kjøpe, og så siden brutt to konkrete henteavtaler (klokkeslett, ukedag avtalt) uten å gi beskjed. Da hun ville avtale en TREDJE gang, glefset jeg bare tilbake at hun ikke fikk kjøpe det "fordi det er for mye styr med deg". Fikk ikke noe svar på det, men hun ble vel snurt. Uansett fikk jeg solgt til noen andre en stund senere. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 12. mars 2024 #83 Del Skrevet 12. mars 2024 (endret) Ting som irriterer mest på FINN.NO er FOLK! Ferdig snakket. Vet ikke hva det er med den plattformen,om det er at det er Nordmenn det rett og slett er noe i veien med,eller om det er noe retningslinjer på Finn,som bare får folk til å være komplette tullinger. Men har erfaring fra mye kjøp og salg på eBay i flere forskjellige land. (USA,UK,Tyskland,Filippinene,Spania,Portugal,Slovenia) Aldri hatt problemer i det hele tatt. Dvs problemer har oppstått men har løst seg sømløst. Alltid fått 5 stjerner uansett. Alltid gitt 5 stjerner. På Finn skal det for det første prutes til det latterlige. Man skal ha alle pigger ute,med å være frekk eller brå/kort. Man skal spare på ordene,og helst virke som man egentlig ikke vil selge i det hele tatt. Man skal ikke være villig til å sende,og man skal alltid få den andre parten til å ta på seg all risk og ansvar. Der har du FINN.no Så får man 3 stjerner for ingen grunn. Ingen kommentar,eller klage eller noe. Bare 3 stjerner på en ellers fin handel. WTF. Det er noe som feiler folk her i landet,eller er det bare på internett? Endret 12. mars 2024 av Fant80 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dried Mangoliano Skrevet 12. mars 2024 #84 Del Skrevet 12. mars 2024 Folk som ødelegger søkeresultatene med å legge til villedende ord i annonsen. Typisk "Se mine andre annonser om (et-eller-annet)". Og folk som har samle-annonser og bare skriver SOLGT i teksten bak det jeg søker på. Finn må nok ta mye av skylden for at de tillater dette her. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #85 Del Skrevet 12. mars 2024 Folk som bryter avtaler og slutter å svare Anonymkode: 02025...763 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev-enka Skrevet 12. mars 2024 #86 Del Skrevet 12. mars 2024 Jeg skulle få kjøpe et lite kjøkkenbord - et slik som kan legges sammen. Selger sa han kunne kjøre det til meg uten noe ekstra kostnad og det var jo kjempefint for jeg hadde ikke bil. Han spurte nårtid det passet at han kom, vi avtalte mandag kl: 16.00. Jeg ga ham både navn og adresse. Jeg tenkte at siden han virket så hyggelig og tilbød å kjøre det til meg ville jeg betale for bensinen - selv om han sa han ikke ville ha noe. Mandagen kom men jeg så ingenting til verken ham eller bordet. Jeg skrev melding, spurte om han var på vei, men han svarte ikke. Jeg så at det sto "sett" og at han sto som grønn. Jeg tenkte han var opptatt og ikke kunne svare og ventet tålmodig.... ventet på noe som aldri kom. Neste dag hadde jeg fått et svar fra ham "Hei. Solgte bordet til noen andre. Sorry! : )" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #87 Del Skrevet 12. mars 2024 Tonjemor74 skrev (På 21.9.2022 den 13.05): Skulle selge en kjole. En dame kom og ville prøve. Hun skulle skifte på soverommet da det er der jeg har helfigurspeil. Så jeg gikk ut i stua og ventet litt. Da det begynte å ta litt tid kom jeg inn, og da sto hun og plukket ut andre kjoler og ting fra skapet mitt som hun heller ville kjøpe (!!??). Skapet var selvsagt lukket før hun gikk inn... Jeg gjorde det veldig klart at det var kun den kjolen jeg solgte, da ble hun snurt og sa hun ikke var interessert og marsjerte ut mot gangen. Da jeg bemerket at hun faktisk måtte ta av kjolen min som hun fortsatt hadde på seg -eller betale for den, så begynte hun å late som hun ikke forstå meg, at hun hadde på sin egen kjole og at hun ikke kunne noe for at vi hadde like kjoler.. Aldri latt noen få prøve klær inne hos meg igjen hvis de ikke kan ta det på i gangen min mens jeg er der.. Veldig merkelig oppførsel, men jeg hadde aldri giddet å kjøpe en kjole jeg ikke fikk prøve. Anonymkode: a68b5...b69 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #88 Del Skrevet 12. mars 2024 Alle gnagerne som alltid skal vite noe mer om tingen for så å bli tause Merker jeg for mye av det så bare sier jeg at varen er reservert. Lukter trøbbelsalg lang vei Anonymkode: f6e63...d6f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #89 Del Skrevet 28. mars Får helt fnatt av alle som selger barneklær som er møkkete og grisete. Noen skriver til og med: «Trenger en vask» «Er flekkete. Ikke forsøkt fjernet». Altså. Vask da for svarte svingende plaggene før du forsøker å selge dem!!!! Selv sko og ytterklær som ikke skal i maskinen skulle man tro det er naturlig å vaske med en klut eller spyle i dusjen så det ikke er dekket i sand før man legger det ut på Finn til blodpris. vask møkka di sjøl. ARGH! Anonymkode: 72e1c...efc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #90 Del Skrevet 28. mars Folk som ikke har fiks ferdig jeg har faen ikke lyst å skrive/snakke med noen Anonymkode: 3c554...0dd 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #91 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): Folk som ikke har fiks ferdig jeg har faen ikke lyst å skrive/snakke med noen Anonymkode: 3c554...0dd Jeg er en av de som sender,men ikke bruker fiks ferdig. Dette av den enkle grunn at fiks ferdig er dyrt og det tar lang tid før jeg får pengene. Helt hjem og posten er billigere Anonymkode: 19522...40d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #92 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg er en av de som sender,men ikke bruker fiks ferdig. Dette av den enkle grunn at fiks ferdig er dyrt og det tar lang tid før jeg får pengene. Helt hjem og posten er billigere Anonymkode: 19522...40d Fiksferdig tar 80 kr og det samme gjør da Helthjem?! Med unntak av korte perioder der tjenesten liksom tar ‘halvpris’ og det blir 60 kr totalt.. Posten og Postnord tar litt mindre dersom man har mindre pakker, men litt mer styr med sending. Greit å bare trenge å trykke en knapp og få kode med Fiksferdig. Anonymkode: d3e27...e27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #93 Del Skrevet 29. mars At det nesten aldri er bilde av garasjen innvendig i eiendomsannonser! Anonymkode: e0210...1a2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portia Catonis Skrevet 29. mars #94 Del Skrevet 29. mars Folk som skriver «må hentes» og så bor de i en liten bygd i andre enden av landet. Hvis man spør om de kan sende tingen svarer de «jada det går fint, hvis du betaler frakt!» Altså.., Hvorfor i alle dager skriver de «må hentes» hvis de kan sende?🤷♀️🤷♀️. Fordelen for meg er jo at 99% av kjøperne blar forbi annonsen… 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happyflopp Skrevet 29. mars #95 Del Skrevet 29. mars (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er en av de som sender,men ikke bruker fiks ferdig. Dette av den enkle grunn at fiks ferdig er dyrt og det tar lang tid før jeg får pengene. Helt hjem og posten er billigere Anonymkode: 19522...40d Jepp , dessuten tjener finn.no enooormeee summer ( renter ) + dyrt gebyr (!!! ) å oppbevare dine og mine penger på sin konto før det utbetales videre jeg boikotter fiks ferdig !!!! Endret 29. mars av Happyflopp 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #96 Del Skrevet 29. mars Portia Catonis skrev (55 minutter siden): Folk som skriver «må hentes» og så bor de i en liten bygd i andre enden av landet. Hvis man spør om de kan sende tingen svarer de «jada det går fint, hvis du betaler frakt!» Altså.., Hvorfor i alle dager skriver de «må hentes» hvis de kan sende?🤷♀️🤷♀️. Fordelen for meg er jo at 99% av kjøperne blar forbi annonsen… Oppegående observante mennesker ser jo postnummeret og filtrerer deretter Anonymkode: f6e63...d6f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #97 Del Skrevet 29. mars Happyflopp skrev (29 minutter siden): Jepp , dessuten tjener finn.no enooormeee summer ( renter ) + dyrt gebyr (!!! ) å oppbevare dine og mine penger på sin konto før det utbetales videre jeg boikotter fiks ferdig !!!! Jeg kan være enig at ting som kan sendes som brev blir mye dyrere med fiks ferdig. Andre ting er jo priset med frakt mye lavere enn det Helthjem og Posten tar, så inkl. gebyr blir det mer likt. Rentene er såpass lave og det dreier seg om kort tid, så de tjener ikke enooormeee summer på det. Fiks ferdig er en ekstra trygghet for kjøper. Jeg har opplevd å betale for ting som aldri ble sendt, og det unngår man med denne ordningen 👍 Anonymkode: 06f2d...800 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portia Catonis Skrevet 29. mars #98 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Oppegående observante mennesker ser jo postnummeret og filtrerer deretter Anonymkode: f6e63...d6f Ehm, nei... Hvis man leter etter noe helt spesielt, så må man inkludere hele landet i søket. Jeg snakker her om ting som er enkle å sende, ikke typ møbler og lamper etc. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #99 Del Skrevet 29. mars Portia Catonis skrev (1 minutt siden): Ehm, nei... Hvis man leter etter noe helt spesielt, så må man inkludere hele landet i søket. Jeg snakker her om ting som er enkle å sende, ikke typ møbler og lamper etc. Ja men man ser jo allikevel postnummeret og henvender seg dermed ikke unødig Anonymkode: f6e63...d6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happyflopp Skrevet 29. mars #100 Del Skrevet 29. mars (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kan være enig at ting som kan sendes som brev blir mye dyrere med fiks ferdig. Andre ting er jo priset med frakt mye lavere enn det Helthjem og Posten tar, så inkl. gebyr blir det mer likt. Rentene er såpass lave og det dreier seg om kort tid, så de tjener ikke enooormeee summer på det. Fiks ferdig er en ekstra trygghet for kjøper. Jeg har opplevd å betale for ting som aldri ble sendt, og det unngår man med denne ordningen 👍 Anonymkode: 06f2d...800 Du forstår ikke stort . Klarer du ikke forstå hvor mange tusen kr det er snakk om pr dag for finn.no i renter og gebyrer som de både får og høster goder av ?? Det er ikke småpenger ! Dessuten , skal det bare være trygghet for kjøper mener du ? Hva med selger ??! Nå vente leeenge på å få oppgjøret , og man kan risikere at kjøper lager problemer ved å si at varen ikke er tilfredsstillende så holder Finn på pengene . Det er IKKE noen goder for selger bruke fiks ferdig ! Jo det blir ENORME summer ila kort tid om du er nogenlunde god i matte , men det er man gjerne ikke når man fronter fiks ferdig og har ett ensidig syn 🤣🫢 Dessuten , ingen garanti for at folk sender det de selger med fiks ferdig heller .. de kan jo sende en murstein istedenfor , så blir det ord mot ord ,.du er naiv Og det er oxo sjeldent fiks f er billigere enn for eks PostNord posten tar alltid masse gebyrer om pakken er 1 mm for bred , og helt hjem roter bare bort pakkene . Endret 29. mars av Happyflopp 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå