Gå til innhold

Ting som irriterer deg på finn.no?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når man legger ut noe på gies bort og folk svarer "Når kan jeg hente" i stedet for å skrive at de er interessert og om det fortsatt er tilgjengelig. 

Anonymkode: 03d8f...51f

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AprilRyan

Generelt folk som er frekke og gjerne skal ha mer enn det som er beskrevet i annonsen. For eksempel en som spurte om han kunne få en ting + en annen ting som jeg hadde lagt ut for prisen som den første var lagt ut for + gratis frakt.

En annen spurte om jeg kunne skaffe lignende sko som jeg hadde lagt ut i en annen størrelse. Nesten så jeg lurte på om vedkommende bare trollet meg for folk kan vel ikke seriøst være så teite, men jeg er ikke sikker. Kan være begge deler egentlig.

Folk som slutter å svare når de har sagt de skal ha noe. En gang var det en som sluttet å svare for så å ta kontakt flere måneder senere. Da skulle vedkommende ha det allikevel :roll:

Folk som prøver å lure deg. Jeg selger for det meste klær og sko, og ingenting av det er dyrt. Så når ei prøvde å lure meg for en kjole som kostet 100 kroner så begynte jeg å lure litt. Skulle ha meg til å legge den ut før hun hadde betalt og når jeg ikke ville gjøre det så skulle hun ikke ha den allikevel.

Folk som ikke kan lese og spør om alt mulig som står i annonsen.

Selgere som legger ut ett bilde av halve plagget, ingen beskrivelse osv synes jeg også er litt irriterende. Feilaktige beskrivelser er også irriterende. For eksempel skrive 'ullgenser' og så er det bare 8% ull i den. Ikke mye til ullgenser akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle selge en kjole. En dame kom og ville prøve. Hun skulle skifte på soverommet da det er der jeg har helfigurspeil. Så jeg gikk ut i stua og ventet litt. Da det begynte å ta litt tid kom jeg inn, og da sto hun og plukket ut andre kjoler og ting fra skapet mitt som hun heller ville kjøpe (!!??). Skapet var selvsagt lukket før hun gikk inn... Jeg gjorde det veldig klart at det var kun den kjolen jeg solgte, da ble hun snurt og sa hun ikke var interessert og marsjerte ut mot gangen. Da jeg bemerket at hun faktisk måtte ta av kjolen min som hun fortsatt hadde på seg -eller betale for den, så begynte hun å late som hun ikke forstå meg, at hun hadde på sin egen kjole og at hun ikke kunne noe for at vi hadde like kjoler..

Aldri latt noen få prøve klær inne hos meg igjen hvis de ikke kan ta det på i gangen min mens jeg er der..

• Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Folk som alltid skal prute. Har lagt ut en litt dyr ting (5-6000), som er så og si ubrukt og som tilnærmet ny, samme ting ligger ute til høyere pris, la meg 35% under denne. Må ikke selge, orker ikke så mye styr, så la den ut med Fiks & Ferdig, med fast pris, ingen pruting. Likevel kommer det meldinger med "gir så og så mye, kommer å henter i dag".

Anonymkode: 18b1d...717

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LeneXCII skrev (På 1.9.2020 den 23.05):

Det er ikke noe som heter skambud på bruktsalg, selger står fritt til å takke nei. Ofte er prisen i utgangspunktet satt "skamhøy".

Du har aldri solgt bil på Finn, skjønner jeg...

Anonymkode: da4f3...445

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonjemor74 skrev (På 21.9.2022 den 13.05):

Skulle selge en kjole. En dame kom og ville prøve. Hun skulle skifte på soverommet da det er der jeg har helfigurspeil. Så jeg gikk ut i stua og ventet litt. Da det begynte å ta litt tid kom jeg inn, og da sto hun og plukket ut andre kjoler og ting fra skapet mitt som hun heller ville kjøpe (!!??). Skapet var selvsagt lukket før hun gikk inn... Jeg gjorde det veldig klart at det var kun den kjolen jeg solgte, da ble hun snurt og sa hun ikke var interessert og marsjerte ut mot gangen. Da jeg bemerket at hun faktisk måtte ta av kjolen min som hun fortsatt hadde på seg -eller betale for den, så begynte hun å late som hun ikke forstå meg, at hun hadde på sin egen kjole og at hun ikke kunne noe for at vi hadde like kjoler..

Aldri latt noen få prøve klær inne hos meg igjen hvis de ikke kan ta det på i gangen min mens jeg er der..

Opplevd noe lignende, men lot damen prøve kjolen på badet. Hun brukte kjempelang tid, vært på do og lot vannet renne leeenge. Til slutt åpnet jeg døren og da stod hun og snoket i skap og skuffer. 

Jeg lar aldri noen prøve kjoler etter det. 

Anonymkode: 8d92f...dee

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøper nesten ikke brukt, spesielt ikke elektronikk. Når prisene bare er 10-20% under ny pris er det ikke rett priset etter min meing. Når eska er åpnet bør det være minimum 50% avslag, for at jeg i det hele tatt gidder å se på brukt markedet.

Anonymkode: e2d9c...8f6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LeneXCII skrev (På 1.9.2020 den 23.05):

Det er ikke noe som heter skambud på bruktsalg, selger står fritt til å takke nei. Ofte er prisen i utgangspunktet satt "skamhøy".

Mitt utgangspunkt for bruktkjøp er aldri mer enn halvparten av nypris (hvis i god stand), og det er veldig ofte det går selv om prisen ofte er satt mye høyere av selger.

Skambud er ikke noe som er knyttet til om tingens tilstand som ny eller brukt, så skambud er absolutt noe som kan forekomme også på brukte gjenstander. 

Hvis kjøper bare er interessert i å betale en brøkdel av det selger vil ha eller det varen ellers ligger til å bruktmarkedet, så kan kjøper droppe å kontakte selger, tenker jeg. 

Anonymkode: 2e421...825

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som går inn og ser på varene jeg legger ut og trykker hjerte men som aldri tar kontakt for å si de vil kjøpe produktet... hva er vitsen da liksom?! Også så klart de som byr 100 eller en annen latterlig sum når det ligger ute for myyye mer... skambud er jeg så lei av! De forventer å få ting gratis innpå der!

Anonymkode: 11024...29d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overrasker meg stadig at folk ikke klarer å lese annonsen. La ut noe jeg skulle gi bort, skrev noen få setninger bare. I eget avsnitt skrev jeg «Må hentes på xxxx i xxxx kommune». Så får jeg melding om hvor jeg bor :rolleyes: 

Anonymkode: 2106d...b0c

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du har aldri solgt bil på Finn, skjønner jeg...

Anonymkode: da4f3...445

Hvorfor har ikke vedkommende det?

Selv har jeg solgt både biler, bobiler og båter og lagt prisen godt opp for å få prutningsmonn. Fungerer hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.9.2022 den 12.05):

Mannfolk som sender meg meldinger og spør om jeg har lyst å møtes eller ha litt kos. Dette har skjedd alt for mange gang på finn.no. F.eks så selger jeg skinnbukser eller bikinier og jeg tar bilder av meg selv med klærne på sånn at folk kan se hvordan klærne ser ut. Innen kort tid kommer det en eller annen ekkel melding fra en kåt pervers mann. Er så lei.

Anonymkode: f2955...63e

Du tar på deg bikinier for å ta bilde av de til annonsen? :klo: Hvorfor selger du brukte bikinier? Eller hvorfor tar du de på deg dersom de er nye? Finnes det ikke bilder av disse bikiniene på på nett? :klo: 

Så mange spørsmål, så få svar 😅🙈

Anonymkode: 2d91f...a29

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd to ganger å kjøpe ting via fiks ferdig og selger orker tydeligvis ikke ta seg bryet med å sende likevel. Så da ruger finn på pengene mine i over en uke fordi selger har en hel uke på seg på å få varen sendt. Aner ikke hvorfor de gjør det. Blir stille når jeg spør hvorfor de ikke har fått sendt varen.

Anonymkode: c541f...dc1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Folk som går inn og ser på varene jeg legger ut og trykker hjerte men som aldri tar kontakt for å si de vil kjøpe produktet... hva er vitsen da liksom?!

Du vet at hjerter er en måte å markere favoritter på, ikke et varsel om at man skal kjøpe? 

Anonymkode: 5c894...0d0

• Liker 15
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Har opplevd to ganger å kjøpe ting via fiks ferdig og selger orker tydeligvis ikke ta seg bryet med å sende likevel. Så da ruger finn på pengene mine i over en uke fordi selger har en hel uke på seg på å få varen sendt. Aner ikke hvorfor de gjør det. Blir stille når jeg spør hvorfor de ikke har fått sendt varen.

Anonymkode: c541f...dc1

Sikkert fått solgt til noen andre for en høyere pris.

Anonymkode: 18b1d...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ti10 skrev (På 2.9.2020 den 14.41):

Ja, det synes jeg også er veldig rart. Virker som at det er så mange som ikke har tenkt på det med frakt, men ærlig talt, porto og frakt er ikke akkurat noe som ble oppfunnet i går?

Man kan jo nesten få inntrykk av at de fleste som henvender seg aldri har vært inne på finn før. Skulle tro at det normale når man finner noe man har lyst på, er først å sjekke hvor selgeren holder til, så tenke over hvordan om man kan hente det selv og eller hva det koster å få sendt/kjørt det hjem. Det er ikke akkurat overflod av annonser som sier at "porto er inkludert i prisen" eller "jeg kjører det hjem til deg, uansett hvor langt vekk du bor". 

Hva tenker folk med egentlig?

Akkurat det har jeg tenkt så mange ganger 😂😅 Hvis du bor på andre siden av landet og skal ha den sekken, så må du jo forstå at du må betale porto 🙈😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når folk ikke skriver hva nypris var, på f. eks et Ikea-møbel eller lignende 😅

Anonymkode: 2df5e...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Når folk ikke skriver hva nypris var, på f. eks et Ikea-møbel eller lignende 😅

Anonymkode: 2df5e...248

Tror du folk sitter og husker på hva alt de har kjøpt kostet opprinnelig? :klo: 

Anonymkode: 2d91f...a29

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Du vet at hjerter er en måte å markere favoritter på, ikke et varsel om at man skal kjøpe? 

Anonymkode: 5c894...0d0

Hvorfor markere noe du ikke er interessert i som favoritt? 

Anonymkode: 64dd8...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Prutere. De blir umiddelbart avvist og også blokkert om de ikke gir seg.

2. De som bruker finn som tinder. Jeg ønsker ikke dickpicks/vaginapicks.

Anonymkode: a2aa1...3d8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...