AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #1 Del Skrevet 1. september 2020 Mitt irritasjonsmoment for tiden: Folk som selger dyre telefoner og som ikke gidder ta seg bryet med å rengjøre skjermen før de tar bilde. Gjerne med sterk blitz, sånn at absolutt alt av fingermerker, fettmerker, rusk og rask synes ekstra godt. Blir ikke veldig fristet til å kjøpe. Anonymkode: 82cfb...9a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #2 Del Skrevet 1. september 2020 Jeg irriterer meg (litt) over dem som absolutt skal inkludere sko i klespakker for små barn. Med mindre det dreier seg om knapt brukte "pyntesko" hopper jeg glatt over alle slike annonser. Jeg ønsker ikke å kjøpe brukte sko, da det ikke er anbefalt. Mye bedre om sko kunne selges i egne skopakker for dem som er interessert. (Og ja, vet det er mulig å be om å få kjøpe kun klærne - men syns utvekslinger om ja/nei, ny pris etc. er masete) Anonymkode: a1210...125 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palma Skrevet 1. september 2020 #3 Del Skrevet 1. september 2020 De som ikke fjerner annonsen etter at ting har blitt solgt.... 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #4 Del Skrevet 1. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Folk som viser interesse for å kjøpe ett eller annet produkt, men så forsvinner de plutselig så snart de får høre om frakten også. Ganske uhøflig oppførsel synes jeg! Dersom en person er villig til å for eksempel betale hundre kroner for noen få bøker, så burde de vel være i stans til å hoste opp for eksempel femti eller hundre kroner til på grunn av frakt-omkostninger også. Anonymkode: f17f6...6a1 Jeg skjønner godt at folk trekker seg når de får høre frakt. Når folk må betale 45 kr i porto for å kjøpe et gammelt 5 kroners julehefte, 100 for en sliten pocketbok, 135 kr for en innbundet barnebok, 55 for en enslig lego minifigur eller 149 kr for et slitent barnepuslespill er det veldig ofte ikke verdt det. Men jeg mener naturligvis at folk burde gi beskjed når de trekker seg. Anonymkode: a5fcc...0e6 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #5 Del Skrevet 1. september 2020 2 minutter siden, Palma skrev: De som ikke fjerner annonsen etter at ting har blitt solgt.... Det er vel fordi folk som regel ikke henter. Anonymkode: a5fcc...0e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #6 Del Skrevet 1. september 2020 Folk som ikke leser teksten eller ser på bildene får de begynner å spørre om alt mulig de kunne sett/lest seg til. Anonymkode: 4eb8f...833 20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #7 Del Skrevet 1. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Folk som ikke leser teksten eller ser på bildene får de begynner å spørre om alt mulig de kunne sett/lest seg til. Anonymkode: 4eb8f...833 Enig. Anonymkode: a5fcc...0e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #8 Del Skrevet 1. september 2020 De som selger klær "med en flekk,ikke prøvd å vaske bort" "et hull i sømmen,kan sikkert lett sys uten at det vises" Please,legg liitt innsats i det når du skal selge klær for penger da,vask den flekken,sy igjen det hullet,er det SÅ vanskelig!? Og...hvem er det som ikke vasker klær etter de er brukt,før man selger? Iiuu . Anonymkode: c48aa...db1 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missk89 Skrevet 1. september 2020 #9 Del Skrevet 1. september 2020 Folk som ikke svarer når man sender melding. Folk som ikke møter opp som avtalt. De som møter opp ute å ha avtalt. Og folk som driver med skambud. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #10 Del Skrevet 1. september 2020 Folk som overpriser og blir fornærmet når man tilbyr en realistisk pris. Eksempel: Louis Vuitton veske selges kr. 10.000,- Pris i butikk i dag kr. 13.000,- Selger ga 8.000,- i følge kvittering det er bilde av i annonsen. Veska er fem år gammel og godt brukt. Mye tydelig slitasje, f.eks. flekker på håndtak/skulderrem og foret i veska. Selger har brukt veska og hatt glede av den i fem år, men mener det er fair å tjene 2000 kr i forhold til prisen hun ga. Kjøper sparer jo tross alt 3000 kr sammenlignet med å kjøpe i butikk. Jeg mener det er frekt. Selger mente jeg var frekk som bød 5000,-. Skambud var det i følge henne. Anonymkode: 6c0aa...e0b 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palma Skrevet 1. september 2020 #11 Del Skrevet 1. september 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel fordi folk som regel ikke henter. Anonymkode: a5fcc...0e6 Nei, når du spør om varen så sier de at den er solgt. Om du i det heletatt får svar da.. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #12 Del Skrevet 1. september 2020 Jeg ønsket å kjøpe noe en gang, og selger foreslo at jeg kunne komme på onsdag ettermiddag for å hente. Jeg svarte at det passet fint, og lurte på om 17 var et ok tidspunkt. En time senere fikk jeg beskjed at det heller var solgt til noen andre, da de kunne hente det tidligere. 🙈😂😂😂 Anonymkode: a40f8...2a3 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneXCII Skrevet 1. september 2020 #13 Del Skrevet 1. september 2020 Det er ikke noe som heter skambud på bruktsalg, selger står fritt til å takke nei. Ofte er prisen i utgangspunktet satt "skamhøy". Mitt utgangspunkt for bruktkjøp er aldri mer enn halvparten av nypris (hvis i god stand), og det er veldig ofte det går selv om prisen ofte er satt mye høyere av selger. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #14 Del Skrevet 1. september 2020 1 minutt siden, LeneXCII skrev: Det er ikke noe som heter skambud på bruktsalg, selger står fritt til å takke nei. Ofte er prisen i utgangspunktet satt "skamhøy". Mitt utgangspunkt for bruktkjøp er aldri mer enn halvparten av nypris (hvis i god stand), og det er veldig ofte det går selv om prisen ofte er satt mye høyere av selger. Enig, skambud er det sjeldent med mindre det er en virkelig gammel gjenstand eller noe med høy samleverdi. Har aldri noensinne tenkt at noen har kommet med et skambud, selv om jeg selger mye på både Finn og Facebook og har gjort det i årevis. Jeg bare kommer med et motbud og så tar vi det derfra. Noen ganger leker vi pruteleken til vi er enige om en pris, andre ganger er vi for langt fra hverandre. Men da noterer jeg meg budet og kommer tilbake til personen senere dersom jeg ikke får solgt til noe i nærheten av ønsket pris. Da er det kjekt å ha noen i bakhånd som vil kjøpe. En brukt gjenstand er tross alt ikke verdt mer enn noen er villig til å betale for den. Det eneste av "skambud" jeg blir irritert over er de som først byr for eksempel 500 for noe jeg har lagt ut til 800, og så skriver jeg "Hvis vi kan si 600, har vi en avtale!". Så sier de nei, og jeg går ned til 550 og så sier de nei igjen. Greit, da ble vi ikke enige. Så sender de en ny melding noen timer senere og byr 450. Så svarer jeg at det laveste jeg er villig til å gå er 550. De sier nei, og to dager senere sender de enda et bud, på 200 kr denne gangen. Jeg svarer nei, de sier det er totalt urealistisk å få noe mer enn det (likevel ville de altså kjøpe det for 500 et par dager tidligere...) og jeg lar være å svare. Så byr de 450 og jeg sier igjen 550, og får en småfrekk kommentar på hvorfor den skarve hundrelappen betyr så mye. Og så, dagen etter, byr de 250. Og så 500. Så 150. Og til slutt ender de med å si at 200 kr er deres siste bud og at hvis jeg ikke godtar det kommer de til å kjøpe det av en annen for hos den selgeren koster dette under halvparten av 200, så de tjener uansett på det! Så, hvis det koster 100 kr hos noen andre, hvorfor bød du meg 500 da? Jeg mener, jeg blir sprø av sånne folk. Hva prøver de å oppnå, liksom? De oppnår i hvertfall ikke å få kjøpt tingen de ønsker seg (i dette tilfellet var det tre uåpnede legopakker som ikke finnes i salg lenger. Den ene hadde nypris 849 kr, den andre 349 og den tredje 149. Altså 1350 kr tilsammen. Bare den største selges stort sett ny for 8-900 kr på Finn og åpnet og brukt for 500. Anonymkode: a5fcc...0e6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #15 Del Skrevet 1. september 2020 58 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg skjønner godt at folk trekker seg når de får høre frakt. Når folk må betale 45 kr i porto for å kjøpe et gammelt 5 kroners julehefte, 100 for en sliten pocketbok, 135 kr for en innbundet barnebok, 55 for en enslig lego minifigur eller 149 kr for et slitent barnepuslespill er det veldig ofte ikke verdt det. Men jeg mener naturligvis at folk burde gi beskjed når de trekker seg. Anonymkode: a5fcc...0e6 Ja, men skal selger betale porto mener du? Det er jo en selvfølge at kjøper betaler for frakta! Det å sende i Norge er ikke billig. Jeg har solgt litt på finn, foretrekker å selge til noen som bor i samme by, men om det skal sendes skal jeg selvsagt ha pengene for frakt og emballasje. Anonymkode: 3d511...02f 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #16 Del Skrevet 1. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men skal selger betale porto mener du? Det er jo en selvfølge at kjøper betaler for frakta! Det å sende i Norge er ikke billig. Jeg har solgt litt på finn, foretrekker å selge til noen som bor i samme by, men om det skal sendes skal jeg selvsagt ha pengene for frakt og emballasje. Anonymkode: 3d511...02f Selvfølgelig mener jeg ikke det. Men for de som ikke selger mye på Finn er det ikke så lett å gjette hvor absurd høy frakten kommer til å bli og at man fort ender med å måtte betale 5 ganger mer enn gjenstanden koster ny bare i porto. Det er absurd å klandre folk for at de trekker seg da. Det er mye som er slitsomt med å selge ting på Finn, men å informere folk om hva portoen blir er det absolutt verste. Det er så flaut! Anonymkode: a5fcc...0e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #17 Del Skrevet 1. september 2020 Folk som ghoster er noe av det verste jeg vet, en gang avtalte jeg å møte noen i byen for å selge noe, avtalte tid og sted og hun dukket aldri opp. Fikk en stor beklagelse og ny avtale ble laget, gang nr. 2 dukket hun heller ikke opp og svare aldri mer på meldinger. Jeg bor en halvtime utenfor byen, så det var jævlig kjipt for noe til en femhundrelapp. Sånn ellers er skambud fryktelig irriterende. Anonymkode: 3be74...0fd 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bollaa1 Skrevet 2. september 2020 #18 Del Skrevet 2. september 2020 Folk som avtaler en tid og får adresse og tlf, også dukker de aldri opp. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 2. september 2020 #19 Del Skrevet 2. september 2020 Klær: Folk som selger klespakke med 50+ plagg, og bare har bilder av at klærne ligger brettet sammen i stabler🙄. Det verste jeg har sett var ei som la ut ett (ett!) bilde av en IKEA-pose med masse klær slengt oppi. Ja, for de fikk jeg jo sååååå lyst på... Folk som selger masse klær, men som tydeligvis har gått veldig opp eller ned i vekt selv. Pakken inneholder da følgelig klær i str S - XL... Så hvis jeg er M kommer kanskje 20% av klærne til å passe? Hus: Dette irriterer meg fordi det som oftest er meglere som legger ut, og ikke privatpersoner. De legger ut dronebilde og oversiktsbilder av et småbruk, og i teksten står det at det er en låve, verksted og uthus. Men har de bilde INNI noen av bygningene? Nei... Kanskje ett bilde av låven der de har ryddet et hjørne. Hvis jeg skal kjøpe småbruk så er jeg faktisk mer interessert i bilder fra låven enn 50 "detaljbilder" av en blomsterkvast på kjøkkenbenken. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss-Grey Skrevet 2. september 2020 #20 Del Skrevet 2. september 2020 15 timer siden, LeneXCII skrev: Det er ikke noe som heter skambud på bruktsalg. Jo, det er det. Har til enhver tid flere titalls annonser liggende ute på Finn, og skriver i hver bidige annonse at jeg ikke vurderer bud under den prisen som er oppgitt i annonsen. Og prisene mine er gode - som regel gir jeg 70%-90% avslag i forhold til butikkpris. Likevel renner det inn med bud på 15%-30% av den prisen som er oppgitt i annonsen, eller folk sier at «de kan hjelpe meg å bli kvitt (designerveska / diamantøredobbene / nisjeparfymen) dersom de får det gratis». Bruker enormt mye tid på å svare på henvendelser fra disse personene. Dersom de fortsetter å by under den prisen som er satt, blokkerer jeg dem bare. Er veldig fornøyd med at Finn har den funksjonen! Tingene blir alltid solgt til den prisen jeg har satt, det er bare å vente på riktig kjøper. 😌 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå