Gå til innhold

10.000 barn dør hver måned på grunn av lockdown

Anbefalte innlegg

Skrevet

En ny studie viser at koronatiltakene og lockdown tar liv. Studien er gjennomført av forskere ved Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health og er publisert i The Lancet.

Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health er som navnet sier tungt finansiert av milliardæren Michael Bloomberg, men også av Bill & Melinda Gates Foundation. Forskerne understreker imidlertid at deres prosjekt ikke har fått midler fra Gates-fondet.

I tillegg til at 10.000 barn dør hver måned vil 140 millioner mennesker bli kastet ut i den ytterste fattigdom. Underernærte barn vil øke med 6,7 millioner i verden.

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)31647-0/fulltext#

Anonymkode: f75cf...b2d

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er en liten pris å betale hvis vi kan få noen nittiåringer til å leve et par uker ekstra. Jeg stemmer for videre lockdown og ytterligere innstramminger, helst globalt portforbud på ubestemt tid eller til vaksineringen er overstått. 

Anonymkode: fa740...1ff

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en liten pris å betale hvis vi kan få noen nittiåringer til å leve et par uker ekstra. Jeg stemmer for videre lockdown og ytterligere innstramminger, helst globalt portforbud på ubestemt tid eller til vaksineringen er overstått. 

Enig i det. Om det dør noen hundretusen fattige barn, så går nok det fint. De kan jo bare lage nye barn?

Det er mye vanskeligere å lage nye nittiåringer.

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De kan jo bare lage nye barn?

Jepp. Og om folk blir arbeidsledige og sultne pga lockdown, slik at de ikke har råd til brød, kan de jo bare spise kake? Det gjør ihvertfall jeg, og lever godt på det!

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp. Og om folk blir arbeidsledige og sultne pga lockdown, slik at de ikke har råd til brød, kan de jo bare spise kake? Det gjør ihvertfall jeg, og lever godt på det!

Kake er helt klart en god løsning for de fattige barna som holder på å dø nå. Har nemlig aldri hørt om at barn kan dø av å spise kake.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ironisk vel? Bedre at barn med fremtiden foran seg, dør før nittiåringen? Nei, nei.. 

Anonymkode: cfd7c...cb7

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ironisk vel? Bedre at barn med fremtiden foran seg, dør før nittiåringen? Nei, nei.. 

Anonymkode: cfd7c...cb7

Hvis det er snakk om fattige barn i u-land, så er det ikke så mange i vesten som bryr seg. 

• Opprett ny...