Gå til innhold

Kalsium tilskudd når man ikke tåler melkeproduktet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tåler melkeprodukter dårlig og spiser litt hvitost el Skyr av og til. 

Er 51år og tenker at jeg må få i meg nok kalsium for ikke å bli beinskjør. 

Har tatt litt kalsium/magnesium tidligere men vet ikke hvor mye jeg skal ta pr dag. Spurte på apoteket men de visste ikke. 

Hva tar dere? 

Anonymkode: 1196a...487

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får ikke i meg noe med kalsium i naturlig så jeg har fått beskjed om 500mg pr dag, men legen min sa at ETTER overgangsalder så bør det gå opp til 1gram for det er da en begynner å slite som kvinne. Snakk med legen din, de sjekker hvor mye DU skal ha og du får resept. Jeg har en spesialblanding av Vitamin d og kalsium som passer for meg. 

Anonymkode: d6c13...da7

• Liker 1
Skrevet

Du kan spise soyayoghurt/havreyogurt som er beriket med kalsium (de fleste er det), og plantemelk tilsatt kalsium kan du drikke/bruke til matlaging, det har like mye kalsium som kumelk. 

Anonymkode: bf0eb...205

• Liker 3
Skrevet

Vi bruker oatly havremelk (den lyse blå) den er tilsatt kalsium :) bruker den til alt man ville brukt vanlig melk til

Anonymkode: 9fa4a...833

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får ikke i meg noe med kalsium i naturlig så jeg har fått beskjed om 500mg pr dag, men legen min sa at ETTER overgangsalder så bør det gå opp til 1gram for det er da en begynner å slite som kvinne. Snakk med legen din, de sjekker hvor mye DU skal ha og du får resept. Jeg har en spesialblanding av Vitamin d og kalsium som passer for meg. 

Anonymkode: d6c13...da7

Leste at man må ta magnesium samtidig med kalsium pga hjertet el noe sånt. Har du fått beskjed om det? 

Ts

Anonymkode: 1196a...487

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...