AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #1 Skrevet 1. september 2020 Jeg tåler melkeprodukter dårlig og spiser litt hvitost el Skyr av og til. Er 51år og tenker at jeg må få i meg nok kalsium for ikke å bli beinskjør. Har tatt litt kalsium/magnesium tidligere men vet ikke hvor mye jeg skal ta pr dag. Spurte på apoteket men de visste ikke. Hva tar dere? Anonymkode: 1196a...487
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #2 Skrevet 1. september 2020 Jeg får ikke i meg noe med kalsium i naturlig så jeg har fått beskjed om 500mg pr dag, men legen min sa at ETTER overgangsalder så bør det gå opp til 1gram for det er da en begynner å slite som kvinne. Snakk med legen din, de sjekker hvor mye DU skal ha og du får resept. Jeg har en spesialblanding av Vitamin d og kalsium som passer for meg. Anonymkode: d6c13...da7 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #3 Skrevet 1. september 2020 Du kan spise soyayoghurt/havreyogurt som er beriket med kalsium (de fleste er det), og plantemelk tilsatt kalsium kan du drikke/bruke til matlaging, det har like mye kalsium som kumelk. Anonymkode: bf0eb...205 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #4 Skrevet 1. september 2020 Vi bruker oatly havremelk (den lyse blå) den er tilsatt kalsium bruker den til alt man ville brukt vanlig melk til Anonymkode: 9fa4a...833 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #5 Skrevet 1. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg får ikke i meg noe med kalsium i naturlig så jeg har fått beskjed om 500mg pr dag, men legen min sa at ETTER overgangsalder så bør det gå opp til 1gram for det er da en begynner å slite som kvinne. Snakk med legen din, de sjekker hvor mye DU skal ha og du får resept. Jeg har en spesialblanding av Vitamin d og kalsium som passer for meg. Anonymkode: d6c13...da7 Leste at man må ta magnesium samtidig med kalsium pga hjertet el noe sånt. Har du fått beskjed om det? Ts Anonymkode: 1196a...487
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå