AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #1 Del Skrevet 1. september 2020 Hei, samboeren min og jeg skal betale depositum for en leilighet vi leier. Vi fikk beskjed av utleier at vi fant kontonummeret på nettbanken, men det benyttes en annen bank enn hva vi normalt bruker. Vi bruker normalt DNB, men kontoen for husleie finnes i Danske Bank. Da vi ikke har noen privat konto i Danske bank, lurer jeg på om det er mulig å bruke DNB til å betale til den kontoen? Altså "betal" og dermed skrive inn kontonummeret som er oppgitt for husleie-kontoen i Danske Bank. Eller må man inn i Danske Bank og gjøre overføringen derfra? Er bare livredd for å gjøre feil så håper på svar. Anonymkode: 17aaf...ce2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilo Skrevet 1. september 2020 #2 Del Skrevet 1. september 2020 Depositumskonto skal opprettes i leietager navn i en bank som utleier bestemmer. Selvfølgelig kan dere overføre penger fre en Dnbkonto til en konto i Danske Bank så lenge dere har signert og opprettet en egen Depositumskonto. Det blir jo som en vanlig betaling av en faktura uten kid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 1. september 2020 #3 Del Skrevet 1. september 2020 Du kan logge inn i Danske bank når depositumkonto er opprettet. Da har du blitt kunde der. Bruk vanlig BankID. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #4 Del Skrevet 1. september 2020 Takk for svar, regnte egentlig selv med at det skulle gå fint, i og med at det bare er som en vanlig bankbetaling ja. Men det som fikk meg til å stusse var at når jeg først gikk inn i Danske Bank for å betale (for jeg har bruker der og hadde i utgangspunktet tenkt å betale derfra), så kom det ikke opp noen konto jeg kunne betale FRA, i og med at jeg ikke har noen konto hos Danske Bank. Det var heller ingen felt hvor jeg kunne skrive inn mitt eget kontonummer. Derfor valgte jeg da å gjøre det i DNB (naturligvis) ettersom det er der jeg har mine kontoer. Når jeg da etterpå oppdaterer siden på Danske Bank for å se om pengene er kommet inn på husleie-kontoen, så står det fremdeles kr 0,00 der... Er derfor jeg er litt stresset for å ha gjort feil? Men kan det da hende at dette bare er fordi det kan ta en virkedag og to før pengene er inne? Anonymkode: 17aaf...ce2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 1. september 2020 #5 Del Skrevet 1. september 2020 Men du skal ikke betale depositum til husleiekontoen! Du skal betale det inn til en sperret konto som kun kan disponeres i fellesskap av dere og huseier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #6 Del Skrevet 1. september 2020 Når du betaler til en annen bank tar det en dag før beløpet er på konto. Dette går bra. Anonymkode: d8c49...3b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå