AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #1 Skrevet 1. september 2020 Har blitt oppringt 3 ganger i dag fra ukjent nummer. Tenkte først at det kunne være telefonselger, men så kom jeg på at det kanskje kunne handle om å opplyse om karantene. I anropsloggen på telefonen står det "Ukjent anrop". Kan ikke søke opp nummeret Anonymkode: 0303d...9e1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #2 Skrevet 1. september 2020 Hva lurer du på? Anonymkode: 9dc83...299 5
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #3 Skrevet 1. september 2020 Jeg tenker at det kanskje kunne være for å opplyse om at jeg kan ha vært i nærkontakt med noen som er smittet. Vet ikke om noen har opplevd det samme? Anonymkode: 0303d...9e1 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #4 Skrevet 1. september 2020 Det er det vel ingen andre som kan hjelpe deg med å finne ut hvem som har ringt. Svar telefonen da. Anonymkode: 7b47e...d81 30
Humle Brumle Skrevet 1. september 2020 #5 Skrevet 1. september 2020 Kan godt være det. Har hørt at de kan ringe med ukjent nummer ja. Men rart at du ikke har fått beskjed fra personen som har korona da. Hadde jeg fått det hadde jeg personlig sagt i fra til alle jeg hadde hatt nærkontakt med de siste 2 uker. Men kan jo være en på jobben eller en treningsgruppe ellerno da. Eller så er det bare tull. Bare ha telefonen ved din side itilfelle det ringer. Hvis de vil ha tak i deg så klarer de det. 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #6 Skrevet 1. september 2020 Jeg tenker det kan være pga. jeg har trent på samme treningsstudio som en som er smittet. Anonymkode: 0303d...9e1 1
mammahjarte Skrevet 1. september 2020 #7 Skrevet 1. september 2020 Kvifor skal dei ringa frå eit ukjent nummer eigentlig? (seie ikkje at det ikkje er tilfellet). Eg tar sånn ca aldri telefonen med mindre eg veit kven det er. Slår opp nr på gulesider o.l. 13
Ulrikke Skrevet 1. september 2020 #8 Skrevet 1. september 2020 De har jo presisert at man må ta telefonen fra numre man ikke har lagret... Du får heller legge på hvis det er en telefonselger! 8
Cava Queen Skrevet 1. september 2020 #9 Skrevet 1. september 2020 Hvorfor tar man ikke telefonen når det er ukjent nummer? I beste fall er det noen du kjenner som har nytt nummer, i værste fall er det en telefonselger og da kan man bare legge på. 9
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #10 Skrevet 1. september 2020 Akkurat nå, Cava Queen skrev: Hvorfor tar man ikke telefonen når det er ukjent nummer? I beste fall er det noen du kjenner som har nytt nummer, i værste fall er det en telefonselger og da kan man bare legge på. Kanskje hun var på jobb på det tidspunktet. Klokka er bare halv 5. Anonymkode: bcdc0...d75 1
Cava Queen Skrevet 1. september 2020 #11 Skrevet 1. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kanskje hun var på jobb på det tidspunktet. Klokka er bare halv 5. Anonymkode: bcdc0...d75 Ja det er forståelig, men nå mente jeg mer de som har telefonen i hånda og aldri svarer når de ikke vet hvem som ringer. 2
Humle Brumle Skrevet 1. september 2020 #12 Skrevet 1. september 2020 6 minutter siden, mammahjarte skrev: Kvifor skal dei ringa frå eit ukjent nummer eigentlig? (seie ikkje at det ikkje er tilfellet). Eg tar sånn ca aldri telefonen med mindre eg veit kven det er. Slår opp nr på gulesider o.l. Jeg tror det var noe med at de som ringer ikke skal bli oppringt tilbake 24/7 fordi de man ringer har spørsmål om karantenereglene. Når det er skjult så kan de ikke ringe opp igjen. 9
mammahjarte Skrevet 1. september 2020 #13 Skrevet 1. september 2020 Just now, Humle Brumle said: Jeg tror det var noe med at de som ringer ikke skal bli oppringt tilbake 24/7 fordi de man ringer har spørsmål om karantenereglene. Når det er skjult så kan de ikke ringe opp igjen. Åja. Frå nå av tar eg alle ukjente nr også. Det er jo berre å legga på om det er "microsoft" eller noko anna. 3
Million Skrevet 1. september 2020 #14 Skrevet 1. september 2020 Les om den nye koronasvindelen over telefon. De ringer og sier du har vært i kontakt med en smittet, og må betale for en test. Altså, de vil at du skal oppgi betalingskort-info over telefonen, "bare 50 kr", men det er selvfølgelig ikke sant, og de trekker langt mer enn en femtilapp.... Koronatesting koster ikke noe i Norge, og det er bare å legge på hvis de begynner og skal ha betaling https://www.nettavisen.no/nyheter/helsedirektoratet-advarer-mot-korona-svindel-over-telefon/3424007057.html 9
Humle Brumle Skrevet 1. september 2020 #15 Skrevet 1. september 2020 1 minutt siden, mammahjarte skrev: Åja. Frå nå av tar eg alle ukjente nr også. Det er jo berre å legga på om det er "microsoft" eller noko anna. Ja herregud, folk som later som de liksom er Microsoft 😂. latterlig og irriterende
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #16 Skrevet 1. september 2020 Jeg har blitt plaget av voldelig eks i årevis, et av hans våpen er å ringe med skjult id for å finne meg. Det burde ikke være så vanskelig i 2020 å opprette et tlfnr som er vanlig (hvor det ikke står "skjult nummer" på skjermen) , som er søkbart og folk ser hvem det faktisk er og som det ikke går an å ringe opp? Type at det står Kommunelegen når det ringer. De må da fatte og begripe at det sitter mange folk rundt om i landet på kode 6 adresser som gjemmer seg for farlige mennesker, de kommer selvsagt aldri til å ta tlf selv om en doktor Norge går ut i avisa og ber alle ta tlf når han ringer på skjult nr. Anonymkode: 72b2d...2cf 27
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #17 Skrevet 1. september 2020 1 time siden, mammahjarte skrev: Kvifor skal dei ringa frå eit ukjent nummer eigentlig? (seie ikkje at det ikkje er tilfellet). Eg tar sånn ca aldri telefonen med mindre eg veit kven det er. Slår opp nr på gulesider o.l. det gjør ikke jeg heller. Aldri. Jeg tenker at hvis det virkelig er viktig å få tak i meg, så får de sende en sms og si hvem de er. Anonymkode: a87d4...951 6
youcancallmejune Skrevet 1. september 2020 #18 Skrevet 1. september 2020 Jeg tar ikke telefonen når det ringer fra ukjent nummer. Jeg søker opp nummeret og kommer det ikke opp noe da er det ikke snakk om at jeg ringer opp. De får pent sende meg et brev på Helsenorge hvis de ikke kan ringe fra et nummer som er registrert på et eller annet helseforetak. 11
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #19 Skrevet 1. september 2020 13 minutter siden, youcancallmejune skrev: Jeg tar ikke telefonen når det ringer fra ukjent nummer. Jeg søker opp nummeret og kommer det ikke opp noe da er det ikke snakk om at jeg ringer opp. De får pent sende meg et brev på Helsenorge hvis de ikke kan ringe fra et nummer som er registrert på et eller annet helseforetak. hundre prosent enig. Anonymkode: a87d4...951 11
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #20 Skrevet 1. september 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har blitt plaget av voldelig eks i årevis, et av hans våpen er å ringe med skjult id for å finne meg. Det burde ikke være så vanskelig i 2020 å opprette et tlfnr som er vanlig (hvor det ikke står "skjult nummer" på skjermen) , som er søkbart og folk ser hvem det faktisk er og som det ikke går an å ringe opp? Type at det står Kommunelegen når det ringer. De må da fatte og begripe at det sitter mange folk rundt om i landet på kode 6 adresser som gjemmer seg for farlige mennesker, de kommer selvsagt aldri til å ta tlf selv om en doktor Norge går ut i avisa og ber alle ta tlf når han ringer på skjult nr. Anonymkode: 72b2d...2cf Men det IKKE skjult nr! Nret vises men det kan være for deg et UKJENT nr, et kommunalt nr eller noe. Folk misforstår dette. Anonymkode: b0918...e7a 3
Anbefalte innlegg