Gå til innhold

Flytte med barn en time unna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har en datter på 5 år med en mann som er noe ustabil. Vi har vært fra hverandre i 2,5 år hvor det startet med at han kun hadde samvær på dagtid og så annenhver helg og så var det "langhelger" til at han nå har 40% samvær. Barnet har fast bosted hos meg.
Hele tiden vi har vært fra hverandre har jeg vært villig til å hjelpe far til barnet å takle det å være far ved å gi han så mye samvær som han takler mens jeg hele tide har vært bekymret for og forsiktig med hvor mye de er sammen og hvor mye det påvirker barnet å være sammen med en person som til tider er ustabil (deprimert, angst (tiltaksløs, hvis det hadde vært en diagnose)).
Jeg dekker alt av kostnader for barnet, klær, utstyr, fritidsaktiviteter og barnehage.

Jeg har nå blitt sammen med en tidligere venn og vi har vært sammen i ca 2 år. Han har barn fra før og har de to barna 50% og delt fast bosted. Han bor en time unna oss. 

Vi ønsker nå å flytte sammen i hans by. Det betyr at far til barnet går tilbake til å kun ha samvær annenhver helg. Det er fult mulig for han og hente etter bhg/skole og være sammen med henne på ettermiddager. Han er student (voksenopplæring) og kan da styre en del av tiden selv. Dette er selvfølgelig noe far ikke ønsker og jeg vil helst unngå en rettssak da jeg tenker det vil gå hardere utover alle parter enn om vi klarte å bli enige.

Dette er ikke noe jeg tar lett på, for da hadde jeg flyttet allerede.
Barnet har god kontakt med ny kjæreste og hans barn og "besteforeldre".

Er det noen som har vært i en lignende situasjon og har noen gode råd?  

Anonymkode: dc2c8...f41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...