Gå til innhold

Folk som skal være så hippe hele tiden, men som er falsk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om folk som skal være så hippe, men likevel er falsk?

Følger noen tidligere klassekamerater osv som er slik. F.eks skal de alltid ha de hippeste og kuleste klærne som passer nøyaktig til det de holder på med. F.eks om de er på fisketur så skal det være typisk fiske-stil. Slik fiske-regnbukse, dyr og tykk ullgenser (slike som mange har nå), caps, strå i munnen osv. 

Eller om det er båttur så er det dyr seilejakke, dyr redningsvest osv. Gjerne slik man ser merkene. 

Og på trening så skal treningsklærne vises frem, at de er på crossfit, dyr drikkeflaske osv. 

En helg er det plutselig "fancy-helg" med dyr vin, champagne-faktor, eksklusive klær, bilder tatt tydelig for å vise seg, mens neste helg så skal alt være så "chill", bildene er tatt helt tilfeldig, beskrivelser som "det enkle er ofte det beste"  og "middag til under 100kr, reddet det som holdt på å gå ut på dato" ol. 

Jeg kan bare ikke forstå at folk har så behov for å vise seg. Bildene blir alltid tatt slik at man forstår at de vil vise klær, merker, interiør osv. Og alt skal være så moteriktig hele tiden. Synes ofte det er så motsigende det som blir lagt ut. 

Ja, jeg kunne jo bare latt som og ikke brydd meg. Gjør jo ikke meg noe at andre er slik, men synes bare det virker så teit. Akkurat som de ikke klarer å definere seg selv og må liksom være litt av alt for henge med på det hippe hele tiden. 

Anonymkode: f8005...124

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er det falskt? 

• Liker 1
Skrevet

Kanskje du burde henge med litt andre folk? Virker ikke som at det er helt din greie, og det kan jeg forstå godt. Det finnes nok av folk som har andre verdier enn det der. 

Anonymkode: aa845...3a3

• Liker 2
Skrevet

De kommer til å fortsette å legge ut. Så det du kan gjøre er å velge å slutte å følge dem, jeg tror ikke de bryr seg. Det er det bare du som gjør 😀

Det er forresten lurt å ha på seg "fiskeregnbukse" (det heter vadebukse) når man stå i elva og fisker f.eks. - ellers blir man veldig våt. Så det er vel mer praktiskt enn hipt 😋 

• Liker 2
Skrevet

Slike mennesker er det bare å kutte ut. 

• Liker 3
Gjest chunkylover53
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Følger noen tidligere klassekamerater osv som er slik.

Spørsmålet her er egentlig:

Hvorfor følger du disse menneskene?

Skrevet

Det er tydelig at de vil vise at de har penger. Det er helt andre verdier enn mange av oss har, men jeg forstår ikke hva du mener med falsk? Er det ikke deres egne klær og ting?

At de spiser opp rester i kjøleskapet er en annen side av dem. Den er ikke "mer ekte", den er bare annerledes. 

Disse (i mine øyne) dårlige verdiene selger. Kanskje de prøver å opparbeide seg en stor følgerskare for å få spons? Kanskje de egentlig har sårlig selvfølelse, og har det bedre med seg selv om de viser frem tingene sine?

Skrevet
13 timer siden, Hasselnøtter skrev:

Det er tydelig at de vil vise at de har penger. Det er helt andre verdier enn mange av oss har, men jeg forstår ikke hva du mener med falsk? Er det ikke deres egne klær og ting?

At de spiser opp rester i kjøleskapet er en annen side av dem. Den er ikke "mer ekte", den er bare annerledes. 

Disse (i mine øyne) dårlige verdiene selger. Kanskje de prøver å opparbeide seg en stor følgerskare for å få spons? Kanskje de egentlig har sårlig selvfølelse, og har det bedre med seg selv om de viser frem tingene sine?

Fordi jeg mener de ikke viser seg selv utad. Bare får frem ting de sikkert tenker andre synes er kult, at de er moteriktig og følger med på alt nytt. 

• Liker 1
Skrevet

Husk at SoMe er en fasade.. der folk elsker å vise seg frem. 
jeg er heldigvis oppvokst i en familie slike ting ikke er normen. 
en trenger ikke Swix skidress med raske briller om man går 2 skiturer i året. Men på bildene på SoMe ser en super hot ut.. og det ser faktisk ut som du er en skikkelig ski løve.. det samme med alle andre aktiviteter..

Anonymkode: 8aee1...04e

Gjest Nimbus2000
Skrevet (endret)

Er man falsk om man kler seg for anledningen i stedet for å bruke samme antrekk uavhengig av om man er på fisketur eller på fest?

Selv skjønner jeg ikke dere som er opptatt av å se på bilder fra tidligere klassekamerater. Spesielt ikke når dere irriterer dere over hvordan disse bruker pengene sine. Men kanskje du liker å bli irritert og stemple andre som falske?

Endret av Nimbus2000
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg mener de ikke viser seg selv utad. Bare får frem ting de sikkert tenker andre synes er kult, at de er moteriktig og følger med på alt nytt. 

Helt enig med deg. 

Skrevet
Akkurat nå, Nimbus2000 skrev:

Er man falsk om man kler seg for anledningen i stedet for å bruke samme antrekk uavhengig av om man er på fisketur eller på en bedre restaurant?

Selv skjønner jeg ikke dere som er opptatt av å se på biler fra tidligere klassekamerater. Spesielt ikke når dere irriterer dere over hvordan disse bruker pengene sine. Men kanskje du liker å bli irritert og stemple andre som falske?

Er faktisk enig med ts. Det handler ikke om at ts sitter å irriterer seg eller er misunnelig.. men det handler om hele samfunnet. «Alle» har blitt litt sånn. 
nå er det in med raske briller på fjellet, for da ser jeg hot ut på insta bildene.. så det må jeg ha.. 

barn / ungdom vil gjerne ha det alle andre har. Fordi de er usikker, og fordi de vil tilpasse seg flokken, og ikke skille seg ut. 
vil være kul. 
når voksne folk er enda verre, er det litt trist.. 

jeg drar aldri på fisketur, og de få gangene jeg har vært det har jeg på meg vanlige fritidsklær. Jeg kjøper ikke full rustning med hatt og stå i munnen - for at det for andre ser ut som at jeg ikke gjør annet enn å fiske. 
dette handler om ise seg frem. Og hvorfor er det så himla viktig å være best og mest i alt til en hver tid og en hver aktivitet? 
folk mister seg selv oppi det hele.. 

det er det ts prøver å si noe om 

Skrevet

Har merket meg enkelte folk som du beskriver TS. Alt at utsyr skal være perfekt. Helt ok de det, men jeg tenker jo ofte at hvis en har så flott utstyr så vet man hva en driver med, noe de ofte ikke gjør. Jeg ville hvertfall følt meg veldig dum om jeg stod der og kløna som bare det med utstyret, sammtidig som jeg hadde det råeste som fantes. 

Gjest chunkylover53
Skrevet
På 1.9.2020 den 15.21, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om folk som skal være så hippe, men likevel er falsk?

Følger noen tidligere klassekamerater osv som er slik

Hvorfor følger du disse menneskene om de irriterer deg?

Skrevet
På 3.9.2020 den 0.17, AnonymBruker skrev:

Er faktisk enig med ts. Det handler ikke om at ts sitter å irriterer seg eller er misunnelig.. men det handler om hele samfunnet. «Alle» har blitt litt sånn. 
nå er det in med raske briller på fjellet, for da ser jeg hot ut på insta bildene.. så det må jeg ha.. 

barn / ungdom vil gjerne ha det alle andre har. Fordi de er usikker, og fordi de vil tilpasse seg flokken, og ikke skille seg ut. 
vil være kul. 

jeg drar aldri på fisketur, og de få gangene jeg har vært det har jeg på meg vanlige fritidsklær. Jeg kjøper ikke full rustning med hatt og stå i munnen - for at det for andre ser ut som at jeg ikke gjør annet enn å fiske. 
dette handler om ise seg frem. Og hvorfor er det så himla viktig å være best og mest i alt til en hver tid og en hver aktivitet? 
folk mister seg selv oppi det hele.. 

Jeg er fullstendig enig i at samfunnet er på vei i helt feil retning her, at folks verdier er helt på tur og at det er trist at ting gir status. Det er trist at det å vise frem tingene sine i det heletatt er en greie.

Men så lenge disse menneskene faktisk har disse tingene, så er de jo ikke falske. De viser en veldig begrenset del av livet sitt, men den lille delen som inneholder champagnefrokost er jo reell. Og så viser jo disse i tillegg bittesmå glimt avden andre siden, med billige middager. "Falsk" er om de låner disse klærne og sier at de er deres. At de photoshopper seg til dyre ferier og reiser. 

Problemet er holdningene og verdiene. Ikke at de er falske. 
Hold begrepene i orden, så er jeg helt på lag med deg. 

• Liker 1
Skrevet

Enig med deg Ta. Det skinner så gjennom at disse menneskene bryr seg mest av alt om hva andre mennesker tenker om dem. Fasadebyggere og falskheten deres er til å bli syk av. 

Anonymkode: 33369...394

• Liker 1
Gjest Achelois
Skrevet
På 3.9.2020 den 0.17, AnonymBruker skrev:

vil være kul. 

folk mister seg selv oppi det hele.

Det er veldig, veldig mange som allerede er lost. Long gone. Kommer aldri tilbake.

Jeg tror det skal mye til for folk flest å løsrive seg fra sin SoMe-identitet. Og når kjøpekraften er så sterk blant de som definerer seg som voksne, vil det naturligvis smitte over på deres barn, som igjen vil fortsette å opprettholde et umenneskelig press om å ta seg ut. 

Det er lov å logge av, livet går videre likevel.

Gjest chunkylover53
Skrevet
30 minutter siden, Achelois skrev:

sin SoMe-identitet

Jeg grøsser av dette ordet, men du er likevel helt på ballen.

Merkelig at vi forsøker å holde barn unna tobakk, alkohol, rusmidler, gambling osv så lenge det er mulig, når vi gir dem tilgang på avhengighet til likes og følgere fra ung alder...

Gjest Achelois
Skrevet
1 minutt siden, chunkylover53 skrev:

Jeg grøsser av dette ordet, men du er likevel helt på ballen.

Merkelig at vi forsøker å holde barn unna tobakk, alkohol, rusmidler, gambling osv så lenge det er mulig, når vi gir dem tilgang på avhengighet til likes og følgere fra ung alder...

Ja, ikke sant. Dette er problematisk i flere dimensjoner enn jeg har tenkt å gå inn i nå. Men ett kan nevnes og det er at generasjonen som var ungdom på 90-tallet, kan tenkes å være den siste som levde delvis "analogt". Jeg tør å påstå at de fikk en lettere overgang til den digitale verden, enn de som er født inn i den. Som er deres barn nå. Man kan likevel utøve sunn fornuft overfor barna sine, fremfor å resignere og falle ned på det "alle andre" gjør. 

Skrevet

Jeg skjønner ikke at du gidder å irritere deg.

Jeg vet heller ikke hva du legger i "fancy-helg", men det at man har noen utekvelder der man kler seg opp og drikker champagne, og noen helger der man slapper av hjemme, er helt normalt. 

Alle mennesker har flere sider.

Anonymkode: 659b4...33d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...