AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #1 Skrevet 1. september 2020 Badet mitt er nå rundt 15 år gammelt, og jeg kan ikke fordra det. Det er i og for seg ikke noe galt med det, men jeg synes det er stygt. Liker ikke møblene, liker ikke fargene, liker ikke stilen. Altså har jeg veldig lyst til å pusse opp, men jeg har aldri gjort noe slikt før, og vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Jeg trenger hjelp hele veien fra a–å, først (selvfølgelig) med å få utarbeidet et forslag til hvordan det faktisk skal se ut. Badet mitt har en litt rar utforming, og jeg er ikke sikker på om ting er plassert helt hensiktsmessig, så jeg trenger noen med peiling som kan se på det, tegne og veilede meg. Hvor henvender jeg meg? Noe jeg burde være klar over eller obs på? Anonymkode: 4ef5e...342
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #3 Skrevet 1. september 2020 20 minutter siden, VoodooChild skrev: Hva er budsjettet ditt? Det er fleksibelt. Jeg har ikke behov for å ha kran i gull liksom, men førsteprioritet er hva jeg liker. Anonymkode: 4ef5e...342
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #4 Skrevet 1. september 2020 Ta kontakt med firmaer som gjør totalrenovering av bad og innhent anbud. De hjelper deg også med innredningsmuligheter. Anonymkode: 020ea...291
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #5 Skrevet 1. september 2020 Mål opp badet. Dra på flisekompaniet og få tegnet et forslag. Ta kontakt med 3-4 totalentreprenører for befaring og pristilbud basert på skissen. Hør gjerne med venner eller naboer om de har brukt noen er fornøyde med. Anonymkode: 6afef...59e
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #6 Skrevet 2. september 2020 På 1.9.2020 den 19.38, AnonymBruker skrev: Ta kontakt med firmaer som gjør totalrenovering av bad og innhent anbud. De hjelper deg også med innredningsmuligheter. Anonymkode: 020ea...291 På 1.9.2020 den 21.19, AnonymBruker skrev: Mål opp badet. Dra på flisekompaniet og få tegnet et forslag. Ta kontakt med 3-4 totalentreprenører for befaring og pristilbud basert på skissen. Hør gjerne med venner eller naboer om de har brukt noen er fornøyde med. Anonymkode: 6afef...59e Takk begge to, men hvordan finner jeg/velger jeg totalentrepenører. Jeg føler det er 1000 og jeg blir rådvill. Anonymkode: 4ef5e...342
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #7 Skrevet 2. september 2020 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk begge to, men hvordan finner jeg/velger jeg totalentrepenører. Jeg føler det er 1000 og jeg blir rådvill. Anonymkode: 4ef5e...342 Skriv på Facebook. Jeg skal pusse opp bad. Har dere noen anbefalinger? Det er et godt utgangspunkt. Eventuelt ta kontakt med firmaer som pusser opp bad. Google renovering av bad. Se på nettsidene og inviter til befaring. Anonymkode: 6afef...59e
Kenelz Skrevet 2. september 2020 #8 Skrevet 2. september 2020 Mittanbud.no ! Der får man uforpliktet og gratis befaring! De kommer med pris og ideer ☺️ Er bare å lage seg en annonse og du blir kontaktet!
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #9 Skrevet 2. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk begge to, men hvordan finner jeg/velger jeg totalentrepenører. Jeg føler det er 1000 og jeg blir rådvill. Anonymkode: 4ef5e...342 Du trenger da ikke velge blant 1000. Kan du ikke bare dra innom noen baderoms butikker i nærheten og se hva de tilbyr? De aller fleste tar jo hele jobben, tegning og utforming, riving og bygging av bad. Det eneste som setter begrensning er jo budsjettet ditt. Anonymkode: 9cc01...9dc
Kenelz Skrevet 2. september 2020 #10 Skrevet 2. september 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Takk begge to, men hvordan finner jeg/velger jeg totalentrepenører. Jeg føler det er 1000 og jeg blir rådvill. Anonymkode: 4ef5e...342 Svar: Du tar i mot den beste tilbudet fra Mittanbud.no
newman01 Skrevet 3. september 2020 #11 Skrevet 3. september 2020 Husk å kreve samsvarserklæring på fagmessig korrekt utført arbeid. Og at badet bygges etter våtromsnormen. Kan også være lurt å engasjere et selskap som gjør HELE jobben, så du slipper å koordinere mellom elektriker, snekker, rørlegger og flislegger, samt å sørge for at alle byggematerialene leveres til riktig tid.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #12 Skrevet 4. september 2020 Takk for svar alle sammen. Jeg har definitivt lyst på noen som tar hele jobben, orker ikke å måtte bestille og koordinere tusen forskjellige håndverkere. Jeg får vel bare gå ut og begynne å lete i jungelen, tar gjerne imot tips om firmaer dere har vært fornøyd eller misfornøyd med Anonymkode: 4ef5e...342
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #13 Skrevet 4. september 2020 Hvor bor du da? Anonymkode: 16867...2f8
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #14 Skrevet 4. september 2020 Dersom du ikke trenger det billigste badet men ønsker et skikkelig bad med våtromsgaranti hadde jeg valgt Bademiljø. De har 10års tetthetsgaranti. Anonymkode: 078ac...125
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #15 Skrevet 4. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dersom du ikke trenger det billigste badet men ønsker et skikkelig bad med våtromsgaranti hadde jeg valgt Bademiljø. De har 10års tetthetsgaranti. Anonymkode: 078ac...125 Mange har tetthetsgaranti. Anonymkode: 6afef...59e
Morten1 Skrevet 4. september 2020 #16 Skrevet 4. september 2020 Hvis du skal bruke noen fra mittanbud, sjekk opp firmaet i det minste på proff.no. Se om de virker seriøse. Er så mye rart å finne der, er ikke alltid billigst er best. Når det kommer til selve ¨badet dit starter du med å tegne opp hvor du ønsker at ting skal stå, dra rundt på flisbutikker og finn de flisene du ønsker å bruke, dra innom comfort butikk eller bademiljø og se litt på dusj, vask, toalett etc for å gjøre deg opp en mening om hva som kan passe og hva du ønsker. Se om du ønsker å flytte noe fra en vegg til en annen av innredning, er ikke alltid dette er mulig innefor ett normalt budsjett, men da kan du alternativt tegne opp flere forslag om hva du ønsker. 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #17 Skrevet 6. september 2020 På 4.9.2020 den 19.39, AnonymBruker skrev: Hvor bor du da? Anonymkode: 16867...2f8 Oslo. På 4.9.2020 den 22.33, Morten1 skrev: Når det kommer til selve ¨badet dit starter du med å tegne opp hvor du ønsker at ting skal stå Se om du ønsker å flytte noe fra en vegg til en annen av innredning, er ikke alltid dette er mulig innefor ett normalt budsjett, men da kan du alternativt tegne opp flere forslag om hva du ønsker. Dette er noe av det jeg trenger hjelp til. Jeg har ikke blikk for design, og sliter med å ha noen formening om både hva som er mulig å hva som er praktisk. Finnes det steder jeg kan få hjelp til å tegne og vurdere? Anonymkode: 4ef5e...342
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #18 Skrevet 6. september 2020 Hadde styr inna mittanbud.no, for mye useriøst. Kontakt en håndverker du har fått anbefalt av kjente og ta det derifra. De seriøse og veletablerte har samarbeidspartnere innen alle fag og hjelper deg videre. Du er selv ansvarlig for å sette deg inn i lover og regler, samt å gjøre nødvendig reserch på de du hyrer til oppdraget. Men det gjør vel alle som skal bruke noen hundre tusen i renovering:). Lykke til med oppussing. Anonymkode: 5f19f...a77 1
Morten1 Skrevet 6. september 2020 #19 Skrevet 6. september 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Oslo. Dette er noe av det jeg trenger hjelp til. Jeg har ikke blikk for design, og sliter med å ha noen formening om både hva som er mulig å hva som er praktisk. Finnes det steder jeg kan få hjelp til å tegne og vurdere? Anonymkode: 4ef5e...342 Da ville jeg søkt på følgende, rørlegger, tømrer, byggmester, bygg entreprenør på gule sider for å se om det finnes noen i nærområdet. Da kontakter du de du finner for å få de til å komme på befaring. Da kan de se om det er noen løsninger som hadde vært mer logisk/pratisk på ditt bad. Jeg mener det ikke handler så mye om design, men mer om plassering og få utnyttet rommet maksimalt. Eks, det er veldig mange bad i Norge som har eksagt samme klosett på toalettet. Dusjhjørner/vegger er det mange man ikke ser forskjell på, om det er noen forskjell. Du kan gå inn her https://www.vikingbad.no/ for å se litt på baderoms innredning etc. Men vær oppmerksom på at det for kan koste litt for det mest fancy tingene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå