Gå til innhold

Bare 6% av koronadøde i USA døde kun av Covid-19

Anbefalte innlegg

Skrevet

I kun 6% av de koronarelaterte dødsfallene i USA var Covid-19 eneste dødsårsak.

De som døde hadde i snitt 2,6 tilleggsdiagnoser og/eller dødsårsaker.

Antall døde av Covid-19 i USA er da litt over 10.000 og ikke ca 180.000.

Regner med det samme gjelder i de fleste andre land. Da virker tiltakene som helt ekstremt ødeleggende for verden sammenlignet med hvor lite dødelig viruset faktisk er.

Hva er det som egentlig foregår i verden?

https://www.cdc.gov/nchs/nvss/vsrr/covid_weekly/index.htm?fbclid=IwAR23vpHBFZcBVsoEQWKVE8yuy7md44tEr2yFcrHl0j92LvdZDa1ataE1tF8#Comorbidities

Anonymkode: 423e3...51e

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Disse som dør med tilleggsdiagnoser hadde kanskje ikke dødd om det ikke var for covid-19. Hvis du for eksempel har kreft og får cellegift (som mer eller mindre utsletter immunforsvaret) kan covid-19 være en dødsdom selv om kreftformen med riktig behandling har gode prognoser.

Anonymkode: e5df2...a3a

• Liker 6
Skrevet

Det er helt hinsides all fornuft, jeg forstår virkelig ingenting.. og hvor er de kritiske røstene? Er media kneblet?

Anonymkode: 9c325...09a

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt hinsides all fornuft, jeg forstår virkelig ingenting.. og hvor er de kritiske røstene? Er media kneblet?

Anonymkode: 9c325...09a

For meg ser det ut til at det har dannet seg et politisk skille i verden. De som er for strengere tiltak, lockdown og munnbind er stort sett på venstresiden, mens de som vil ha mer frihet for folk flest og er bekymret for kollaps er mer på høyresiden.

Og siden det er veldig mange i media som heller mot venstresiden, så vil det ikke være særlig mange kritiske røster.

• Liker 3
Skrevet

Det lurer eg også på. 12 innlagt på sjukehus i Norge, 2 av desse er på intensivavdelinga. Samtidig stenger ein ned skular/har heimeundervising. Eg forstår det ikkje. Der er elevar all framleis ikkje har fått byrja opp att på skule grunne restsymptom (snottete nase/tørrhoste). Kva kostnad har det for individa? Og i tur, samfunnet? 

På same tid vågar «ingen» å ta til motmele. Eg er redd for at det har mykje med at ein ikkje vil verte satt i same bås som Trump (eller ytre høgre, Hare Krishna-rørsla, Trump-tilhengera, vaksinemotstandarar og alt muleg anna rart som var representert i demonstrasjonen i Berlin...)

Anonymkode: bef49...36d

• Liker 4
Skrevet

De britiske offentlige helsemyndighetene innrømte i det stille allerede i mars 2020 følgende:

"As of 19 March 2020, COVID-19 is no longer considered to be a high consequence infectious disease (HCID) in the UK."

Hvor er tilliten til den norske regjeringen, sett i lys av dette?
Er tilliten der overhodet?
Bryr folk seg?
Bare å ta på maske, dekke til øyne og ører og synge LALALALA..., men man venter på ei sprøyte?

Er det greit at sånt utelates i media?

https://www.gov.uk/guidance/high-consequence-infectious-diseases-hcid/

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Eg er redd for at det har mykje med at ein ikkje vil verte satt i same bås som Trump (eller ytre høgre, Hare Krishna-rørsla, Trump-tilhengera, vaksinemotstandarar og alt muleg anna rart som var representert i demonstrasjonen i Berlin...)

Anonymkode: bef49...36d

Det har oppstått en slags politisk korrekthet rundt viruset. Litt som for/mot menneskeskapte klimaendringer.

Man kan ikke stille spørsmål om hva som skjer uten å bli satt i samme bås som klimafornekterne...

• Liker 3
Skrevet

Og hvilke andre diagnoser hadde disse da? Pollenallergi? Benbrudd?

"Alle" har ett eller annet, så rimelig irrelevant gitt.

Og 2: dødelighet er ikke eneste relevante faktor, jeg gjentar: dødelighet er ikke eneste relevante faktor.

Miste smakssansen, få lungeskader, hjerneskader, måtte krabbe til postkassa resten av livet etc., men, jeg døde i det minste ikke??!! Oi oi, nå må vi åpne alt og late som verden er normal.

Det er ikke lenger gode tider. I gode tider snakker man om ferier og reiser og "meg meg meg". Verden er i krise nå. Sånn er det bare.

Anonymkode: e2c26...5c5

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Miste smakssansen, få lungeskader, hjerneskader, måtte krabbe til postkassa resten av livet etc., men, jeg døde i det minste ikke??!! Oi oi, nå må vi åpne alt og late som verden er normal.

Det er ikke lenger gode tider. I gode tider snakker man om ferier og reiser og "meg meg meg". Verden er i krise nå. Sånn er det bare.

Hjelpes! Så uvitende du er...

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hjelpes! Så uvitende du er...

På hvilken måte?

• Liker 1
Skrevet

Dødeligheten til Spanskesyken var bare på 2.5%. Dette betyr at Spanskesyken var helt ufarlig. 

Anonymkode: 9ef11...2aa

• Liker 4
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Disse som dør med tilleggsdiagnoser hadde kanskje ikke dødd om det ikke var for covid-19. Hvis du for eksempel har kreft og får cellegift (som mer eller mindre utsletter immunforsvaret) kan covid-19 være en dødsdom selv om kreftformen med riktig behandling har gode prognoser.

Anonymkode: e5df2...a3a

Det er nettopp slike mennesker, samt alle som ikke er gamle som er i risikogruppen vi ønsker å skjerme. Jeg syns det er litt vel kynisk å ikke bry seg om de gamle heller, men de har nå tross alt få år igjen, uansett hvordan man vrir og vender på det. Unge mennesker i risikogruppen har potensielt et langt liv foran seg, og mye de ikke har opplevd enda.

Anonymkode: d8122...31d

Skrevet

Siden jeg vet hvor mange kunnskapsløse mennesker det er i bagatelliseringsbrigaden regnet jeg med at den kom til å dukke opp her til slutt. De 6 prosentene som har kun covid som dødsårsak er unøayktige. Det vanlige er at man skriver konkret hva covid forårsaket som gjorde at personen døde, f.eks. lungebetennelse eller hjerteattakk. Dette er oppklart for lenge siden, og de som fortsatt tror at bare 6 % døde av covid er idioter. Dessverre finnes det mange av dem, ikke minst her.

Anonymkode: 0681a...146

• Liker 3
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvilke andre diagnoser hadde disse da? Pollenallergi? Benbrudd?

"Alle" har ett eller annet, så rimelig irrelevant gitt.

Og 2: dødelighet er ikke eneste relevante faktor, jeg gjentar: dødelighet er ikke eneste relevante faktor.

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden jeg vet hvor mange kunnskapsløse mennesker det er i bagatelliseringsbrigaden regnet jeg med at den kom til å dukke opp her til slutt. De 6 prosentene som har kun covid som dødsårsak er unøayktige. Det vanlige er at man skriver konkret hva covid forårsaket som gjorde at personen døde, f.eks. lungebetennelse eller hjerteattakk. Dette er oppklart for lenge siden, og de som fortsatt tror at bare 6 % døde av covid er idioter. Dessverre finnes det mange av dem, ikke minst her.

Anonymkode: 0681a...146

Ære være dere som faktisk gidder å diskutere med disse menneskene, blir så oppgitt at jeg gir opp jeg.

Anonymkode: 9a3df...2d7

• Liker 1
Skrevet

Jeg sier bare ett ord:

ETTERVIRKNINGER

Anonymkode: 605c8...826

Skrevet

Nå er overvekt et stort samfunnsproblem som gjør at man er sårbar for slike ting. Det er en grunn til at Boris har bestemt seg for å gå ned i vekt. 

• Opprett ny...