AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #1 Skrevet 1. september 2020 Hei! Jeg holder på å se etter leilighet, skal kjøpe for første gang! Ser mange annonser der toalettet er i et eget lite rom. Lurer på om det pleier å være mulig å slå ut veggen mellom badet og toalettet (hvis disse er rett ved siden av hverandre selvfølgelig) uten at det blir veldig dyrt? Noen som har gjort det og vil fortelle? Anonymkode: f898f...895
stan Skrevet 1. september 2020 #2 Skrevet 1. september 2020 Det som kan gjøre dette kostbart er at toalettrom ofte ikke er bygget som våtrom. Det er normalt badet. Det kommer an på utforming og alder på bygget. 1
Million Skrevet 1. september 2020 #3 Skrevet 1. september 2020 Jeg synes det er en fordel at bad og toalett er separat. Da kan folk benytte toalettet selv om noen andre er i dusjen i rommet ved siden av. Spesielt nyttig om man bor mer enn én person i leiligheten, men også hvis man har gjester og noen står og sminker seg f.eks på badet, så kan ikke folk få gått på do før de er ferdige osv (om toalettet var der inne). Jeg hadde ikke giddet å bruke en haug med penger for å slå ned vegger og flislegge og styre for å få doen inn på badet. 10
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #4 Skrevet 1. september 2020 Enig med over, vi har separat do og bad i vår leilighet, og kommer ikke å gjøre noe med det. Da måtte det isåfall være å bare sette inn the do på badet i tillegg. Det er fint å ha en separat do. Om man uansett må totalrenovere badet så kan man jo selvfølgelig like greit slå ned veggen mellom bad og do. Men hvis ikke blir det fort en stor jobb! Anonymkode: 2c17f...b1b
newman01 Skrevet 2. september 2020 #5 Skrevet 2. september 2020 Planen koster omtrentlig et stk nytt bad, altså 100-200'000. Må rive det meste og legge ny membran. Mulig at det ikke er varmekabler på toalettet heller...
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #6 Skrevet 2. september 2020 Synes også at det er en fordel med separat do. Det eneste unntaket er hvis det ikke er vask på doen, men man må inn på badet for å vaske hendene. Dette har jeg sett enkelte steder. I så fall ville jeg slått sammen. Anonymkode: 0cd8d...30f 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #7 Skrevet 2. september 2020 Det blir nok fort veldig dyrt, som et nytt bad ++. Jeg er enig i at det i utgangspunktet er helt OK med separat toalett, men helst så lenge badet er av en viss størrelse da. I de leilighetene jeg har vært med denne løsningen er gjerne både toalett og bad bittesmå. Og få vil ha et mini-bad hvor man omtrent ikke kan snu seg der inne, da gir det mer mening å slå to bøttekott sammen til å bli et vanlig lite bad. Anonymkode: f3824...219
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #8 Skrevet 2. september 2020 23 minutter siden, AnonymBruker said: Synes også at det er en fordel med separat do. Det eneste unntaket er hvis det ikke er vask på doen, men man må inn på badet for å vaske hendene. Dette har jeg sett enkelte steder. I så fall ville jeg slått sammen. Anonymkode: 0cd8d...30f Anonymkode: 1dd44...36b
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #9 Skrevet 2. september 2020 25 minutter siden, AnonymBruker said: Synes også at det er en fordel med separat do. Det eneste unntaket er hvis det ikke er vask på doen, men man må inn på badet for å vaske hendene. Dette har jeg sett enkelte steder. I så fall ville jeg slått sammen. Anonymkode: 0cd8d...30f Da ville jeg først sett om det var mulig å få en vask på doen. Anonymkode: 1dd44...36b 3
Humle Brumle Skrevet 2. september 2020 #10 Skrevet 2. september 2020 Jeg skulle ønske det var slik hjemme! Er så irriterende at noen i familien alltid må akutt på do når jeg dusjer og forlanger å komme inn😫.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #11 Skrevet 3. september 2020 Her har vi samme løsning, og jeg vil heller ikke gjøre noe med det hvis vi pusser opp. Det er ikke varmekabler på hverken do eller bad her, men hver sin varmovn . Anonymkode: a83f5...d36
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #12 Skrevet 3. september 2020 Jeg vokste opp i et hus med toalett på eget rom. Jeg husker jeg syntes det var så rart å gå på do hos venner som hadde do og bad på samme rom. Tenk å måtte stå å pusse tenner osv på samme rom som noen nettopp hadde bæsjet i! I tillegg var jeg så vant til et lite rom der jeg kunne strekke ut hånda og dobbelsjekke at jeg hadde låst, så jeg ble ofte stressa når jeg satt på do med døra et par meter unna. 😄 Litt morsomt å tenke tilbake på. Anonymkode: f923a...cb1 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #13 Skrevet 3. september 2020 Do på eget rom er genialt. Dersom det ikke er vask der ville jeg satt inn det. Genialt at gjester ikke trenger inn på badet, godt å dusje i fred, godt å slippe lukta av avføring når man sminker seg. Anonymkode: 60d90...1e5 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #14 Skrevet 4. september 2020 Jeg har bad og toalett separat. Hvis jeg skal pusse opp vil jeg heller sette inn et ekstra toalett på badet enn å rive ned veggen. Siden jeg bor alene syns jeg ikke det er noe problem å ha det separat. Du slipper også å ha drittlukt på badet Anonymkode: 7ce1a...80e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå