Gå til innhold

Sjef over gatekjøkken er syk men møter opp hver dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber 100% på eit shady gatekjøkken, er jeg der syk så får jeg ikkje betalt for den dagen, ikke noe forsikring på oss arbeidere og ganske slakt opplegg - den type shady. 

Nå har sjefen (60+-) blitt syk, kan være forkjølelse, men han kan også være koronasyk. Likevel har han møtt opp hver dag, komt innom flere ganger iløpet av dagen og gått inn på kjøkkenet, han prøver å holde avstand, men det lar seg ikkje gjøre her siden det ikke er store plassen. Idag kom han innom og sto og hosta på kassen, snufsa nesen før han prøvde å spraye ned sporene sine. Er dette noe å melde om, i så fall hvor?? Plassen vil nok stenge om han tar seg karantene i 10 dager, så er derfor han ikke gjør det. Ikke noe nestleder her. 

Eg e på leiting etter en annen jobb såklart, men jeg avhenger av egen inntekt, og kun her jeg har stor nok stilling til å overleve. Og vet ikke helt hvordan jeg kan gå frem med dette, og til hvem?? 

Anonymkode: 13000...4c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring kommuneoverlegen og informer. Du kan jo bare late som om du var en kunde som så hva han gjorde. 

Anonymkode: 09ae2...933

• Liker 5
Skrevet

Bra du ikke får betalt. Du skal ikke jobbe når du er syk. 

Anonymkode: 7c817...757

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er du syk i Norge får du likevel betalt, heldigvis.  Hvorfor denne bedriften ikke følger statens retningslinjer er shady i utgangspunktet.  Hadde aldri funnet meg i det. 

• Liker 14
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber 100% på eit shady gatekjøkken, er jeg der syk så får jeg ikkje betalt for den dagen, ikke noe forsikring på oss arbeidere og ganske slakt opplegg - den type shady. 

Nå har sjefen (60+-) blitt syk, kan være forkjølelse, men han kan også være koronasyk. Likevel har han møtt opp hver dag, komt innom flere ganger iløpet av dagen og gått inn på kjøkkenet, han prøver å holde avstand, men det lar seg ikkje gjøre her siden det ikke er store plassen. Idag kom han innom og sto og hosta på kassen, snufsa nesen før han prøvde å spraye ned sporene sine. Er dette noe å melde om, i så fall hvor?? Plassen vil nok stenge om han tar seg karantene i 10 dager, så er derfor han ikke gjør det. Ikke noe nestleder her. 

Eg e på leiting etter en annen jobb såklart, men jeg avhenger av egen inntekt, og kun her jeg har stor nok stilling til å overleve. Og vet ikke helt hvordan jeg kan gå frem med dette, og til hvem?? 

Anonymkode: 13000...4c5

En ting er det du skriver, en annen ting er det faktum at dusten møter opp UTEN munnbind attpåtil! Helt utrolig!

Anonymkode: 876a1...461

• Liker 1
Skrevet

Null munnbind på han her, og siden eg står å lager mat (vi er tom for hansker også) så tenk om eg har blitt smittet og står her å forbereder mat 

• Liker 1
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvafornoe? 

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, Kittler said:

Null munnbind på han her, og siden eg står å lager mat (vi er tom for hansker også) så tenk om eg har blitt smittet og står her å forbereder mat 

Er bare å rapportere han inn.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvorfor kjøper han ikke inn hansker i det minste og tar på seg munnbind? 🤔 

Endret av Tough cookie
Skrevet
1 time siden, Tough cookie skrev:

Hvorfor kjøper han ikke inn hansker i det minste og tar på seg munnbind? 🤔 

Kanskje han ikke er så begavet? Altså folk går jo på rave i grotter osv... noen er bare ikke på nett slik som oss andre! Til og med bagatelliseringsbrigaden er nok ikke så tapt bak ei vogn! (håper jeg!)

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, Apocalypte skrev:

Er du syk i Norge får du likevel betalt, heldigvis.

Ikke hvis man jobber svart.

Anonymkode: eef6b...328

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke hvis man jobber svart.

Anonymkode: eef6b...328

Jobber du ekstravakter har du heller ikke rett på betaling om du er syk. Jeg jobber på Narvesen og får ikke betalt for vakta om jeg er syk og noen andre må jobbe. Slik var det når jeg jobbet på coop også. 

Anonymkode: 3a1af...4cb

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber du ekstravakter har du heller ikke rett på betaling om du er syk. Jeg jobber på Narvesen og får ikke betalt for vakta om jeg er syk og noen andre må jobbe. Slik var det når jeg jobbet på coop også. 

Det er feil. Du har rett på sykepenger om du egentlig skulle jobbe. Blir du langtidssykemeldt så skal det foretas en gjennomsnittsberegning. 

Anonymkode: c3c08...984

• Liker 4
Skrevet

Hva er navnet på gatekjøkkenet? Kanskje noen andre ordner det hvis du ikke tør selv.

Skrevet

Kontakt mattilsynet.

Anonymkode: 5502b...fd9

• Liker 1
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er feil. Du har rett på sykepenger om du egentlig skulle jobbe. Blir du langtidssykemeldt så skal det foretas en gjennomsnittsberegning. 

Anonymkode: c3c08...984

Blir vanskelig å få sykemelding for 1 vakt om de på legekontoret alltid vil vite hvor mange egenmeldingee du har igjen og om disse er brukt opp da. 

Skrevet

Lager dere kebab?

Anonymkode: 2c042...c3a

• Opprett ny...