Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei datter som nå er 3 måneder som er helt obsessed av hendene sine 😅 Når hun er våken, så elsker hun å ligge i babynestet, stirre på hendene og spise på de. Jeg prøver alt - synge, snakke, holde hendene mens jeg snakker med henne. Men så fort en hånd er ledig, går den i munnen og hun ser vekk. Så de siste dagene. Sutt er og veldig uinteressant. Bamser og leker er moro å gripe etter og få inn i munnen. Men etter alt skal inn i munnen, så er hun ikke like "snakksalig" lenger. 

Jeg får så dårlig samvittighet, for vil jo "leke" med ho og snakke, men det er liksom gøy bare et par minutter før det er hånda som er tingen. Dessuten har hun nedsatt hørsel på det ene øret, så jeg vil gjerne ha øyekontakt og bable litt. Men veldig vanskelig når hun ikke er interessert..

Regner med dette er en fase? Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre?

Anonymkode: 8dd88...5be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan snakke og synge til henne og ha øyekontakt når hun vil. 

Hun er bare interessert i å utforske verden, og foreløpig er verden ganske begrenset for henne, så hun sutter på ting og tang og spesielt hendene - for de er alltid i nærheten - og sånn gjør ca alle barn. Det varer en god stund, men kan avta og øke i intensitet i perioder. 

Skrevet

Oppmerksomheten kommer nok når hun har tid. Hun er nok i en stor og spennende oppdagelsesfase. Min var helt lik. 

Anonymkode: e9780...ff3

Skrevet

Min var helt lik på den tiden , nesten desperat etter å ha hendene i munnen. Begynte å gråte hvis vi tok de vekk. 

Gikk litt mer over etter en måneds tid. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...