Gå til innhold

Venninne som drikker. Barnevern?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min venninne drikker for mye. Vet familie har prøv hjelpe henne, men hun har tatt avstand til både søsteren og moren. Har ikke snakketvmed de på seks mnd. Det ser ut som et helv...inni leiligheten. Hun skylder på ryggproblemer. Hun er posete i det ellers søte ansiktet, og lukter alkohol. Barna får ikke ta venner med hjem. Hun er så sint på de som sier hun har alkoholproblemer, at jeg ikke tørr si noe til henne. Vurderer anonym melding til barnevernet. De vil nok reagere om de ser hvordan det ser ut, og lukten av henne. Hun drikker også på dagtid, men virker ikke beruset på annet enn lukt og utseende. Barna er 13 og 10 år. Kan en melde anonymt til barnevernet ? Vil gjerne hjelpe henne. Kanskje en melding til barnevernet vil skremme henne til å gjøre noe ? Barna er selvfølgelig lojal mor mor, men gamle nok til å vite at det ikke er normalt og bo i et kaos, og leve på ferdigmat. Hun er sykemeldt pga rygg. Hun ble skilt for to år siden. 

Anonymkode: d9652...0af

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min venninne drikker for mye. Vet familie har prøv hjelpe henne, men hun har tatt avstand til både søsteren og moren. Har ikke snakketvmed de på seks mnd. Det ser ut som et helv...inni leiligheten. Hun skylder på ryggproblemer. Hun er posete i det ellers søte ansiktet, og lukter alkohol. Barna får ikke ta venner med hjem. Hun er så sint på de som sier hun har alkoholproblemer, at jeg ikke tørr si noe til henne. Vurderer anonym melding til barnevernet. De vil nok reagere om de ser hvordan det ser ut, og lukten av henne. Hun drikker også på dagtid, men virker ikke beruset på annet enn lukt og utseende. Barna er 13 og 10 år. Kan en melde anonymt til barnevernet ? Vil gjerne hjelpe henne. Kanskje en melding til barnevernet vil skremme henne til å gjøre noe ? Barna er selvfølgelig lojal mor mor, men gamle nok til å vite at det ikke er normalt og bo i et kaos, og leve på ferdigmat. Hun er sykemeldt pga rygg. Hun ble skilt for to år siden. 

Anonymkode: d9652...0af

Oi, ja her ville jeg absolutt kontaktet BV. Hun klarer ikke å se sin egen situasjon, så det vil være umulig å prate «vett i hodet» på henne tror jeg. Hun trenger hjelp, og man kan ikke ha ansvar for barn, når en ikke klarer og ta vare på seg selv.

Anonymkode: 6b620...ac5

• Liker 30
Skrevet

Du vurderer å melde anonymt til barnevernet? Dette skulle vært gjort for lenge, lenge, lenge siden. Og ja, man kan melde anonymt. Stakkars barn som bor hos en alkoholisert mor, de kan (hvis de ikke allerede er) skadet psykisk resten av livet. 

Anonymkode: e6a8f...639

• Liker 37
Skrevet

Jeg ville meldt ifra for barnas skyld. Har hun vært gjennom noe traumatisk den siste tiden? Som samlivsbrudd? 

• Liker 4
Skrevet

Hvis det du skriver her er en nøyaktige gjengivelser ville jeg meldt henne så fort som mulig.

Anonymkode: 0d212...759

• Liker 19
Skrevet

Tror ikke en kan melde anonymt til barnevern. 

Skrevet
7 minutter siden, Nor skrev:

Eh jo?

• Liker 21
Skrevet

Har du tilbudt å rengjøre eller rydde hos henne? Du skriver du vil hjelpe og hun kan ikke gjøre det selv pga ryggproblemer. 

Anonymkode: dcca6...4b9

• Liker 6
Skrevet

Ville ikke meldt, stoler mindre på barnevernet enn på mor. Er man nødvendige is uansvarlig fordi man drikker eller er hun en funksjonell alkoholiker er det ikke går ut over barna? 

Anonymkode: 8f8d4...aea

• Liker 6
Skrevet
14 minutter siden, Nor skrev:

Selvsagt kan en det!!

Anonymkode: e633e...b42

• Liker 10
Skrevet

Ville ikke meldt, stoler mindre på barnevernet enn på mor. Er man nødvendige is uansvarlig fordi man drikker eller er hun en funksjonell alkoholiker er det ikke går ut over barna? 

Selvfølgelig går det utover barna! En funksjonell alkoholiker finnes ikke.

Anonymkode: 81a6d...5ce

• Liker 39
Skrevet

Her må du være forsiktig. Det er ikke gitt at barna får det bedre borte fra mor.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingenting som heter "funksjonell alkoholiker". De som går under den er de som ikke ligger i en grøftekant hver uke og pisser i buksa og ruller rundt i eget spy ukentlig. Altså synlig alkoholiker. De er verken bedre eller verre enn andre! 

Jeg ville ha meldt. For dessverre så kan man ikke alltid stole på at de nærmeste gjør det. For man blir ofte blind og vil beskytte barna og søsknene sine. Har sett det på nært hold selv, hvor nær familie viste hvor ille det er men de meldte ikke ifra, fordi de kom med tusen unnskyldninger på vegne av alkoholikeren og de ble rett og slett litt blinde på hele situasjonen. I den saken så var det skolen som varslet, etter at et av barna sa ifra hvordan ting var til en lærer. 
Det er heller ikke forgitt at barn varsler om slikt, fordi de er skadelig loyale mot sine egne foreldre. Så her burde TS ta et ansvar og varsle. 

Anonymkode: 1c0c1...6d8

• Liker 17
Skrevet

I dette tilfellet då må en tenke på barnas beste.Det er et helvete å vokse opp sammen med alkoholiserte foreldre. 

Jeg hadde strunta i om mor hadde blitt sint på meg for at jeg meldte henne til Barnevernet.

Anonymkode: 57f83...3f6

• Liker 10
Skrevet

Man skal alltid tenke på barna, ikke tvil, meld fra!

Anonymkode: e847f...992

• Liker 9
Skrevet
6 minutter siden, Niek79 skrev:

Her må du være forsiktig. Det er ikke gitt at barna får det bedre borte fra mor.

Helt enig. Barna er i en sårbar periode. Er det bedre å bli dratt ut av hjemmet om måtte bo med fremmede? Veldig mange tragiske historier fra barnevernet.. 

• Liker 4
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du tilbudt å rengjøre eller rydde hos henne? Du skriver du vil hjelpe og hun kan ikke gjøre det selv pga ryggproblemer. 

Anonymkode: dcca6...4b9

Det er ikke ts sin jobb.

Anonymkode: 2f597...985

• Liker 14
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Barna er i en sårbar periode. Er det bedre å bli dratt ut av hjemmet om måtte bo med fremmede? Veldig mange tragiske historier fra barnevernet.. 

Barnevernet er der ikke bare for å ta barn. De fleste som mottar hjelp fra BV får hjelp i hjemmet.

Meld ifra TS.

• Liker 28
Skrevet

Mange tragiske historier der barnevernet kom for sent også.

Anonymkode: ea4a9...8ff

• Liker 20
Skrevet

Er det mulig med en slags intervention før barnevernet er kontaktet? Kanskje hun til slutt kan tilby hjelp til renhold og barnepass feks. Kanskje hun har bukket under overflaten og bare trenger hjelp til å komme seg opp igjen. 

Anonymkode: ce815...849

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...