AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #1 Skrevet 1. september 2020 Har vasket trekket på den, det er skummadrass inni. Kan jeg vaske den på 60 grader i vaskemaskin, også er den mulig å brukes? Eller kan den likevel ikke brukes? Anonymkode: 22ed3...0cf
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #2 Skrevet 1. september 2020 Klart den kan brukes, med mindre den er veldig slitt. bare luft den godt. Anonymkode: 64b43...dd0 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #3 Skrevet 1. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klart den kan brukes, med mindre den er veldig slitt. bare luft den godt. Anonymkode: 64b43...dd0 Burde jeg legge den i fryseren for å drepe bakterier også tro? 🤔 Anonymkode: 22ed3...0cf
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #4 Skrevet 1. september 2020 5 hours ago, AnonymBruker said: Burde jeg legge den i fryseren for å drepe bakterier også tro? 🤔 Anonymkode: 22ed3...0cf Hysterisk? Det går nok bra. Luft den godt Anonymkode: b7955...599 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #5 Skrevet 1. september 2020 Kjøp en ny. Anonymkode: da3b4...749 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #6 Skrevet 1. september 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hysterisk? Det går nok bra. Luft den godt Anonymkode: b7955...599 Hysterisk? Du er klar over at Landsforeningen for uventet barnedød anbefaler å ikke arve madrass for å forebygge krybbedød? Anonymkode: 4e678...143 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #7 Skrevet 1. september 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hysterisk? Du er klar over at Landsforeningen for uventet barnedød anbefaler å ikke arve madrass for å forebygge krybbedød? Anonymkode: 4e678...143 Hvor har du det fra? Leste på siden deres i går pga et annet spørsmål og det sto ingenting om det. Anonymkode: 40dd0...928 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #8 Skrevet 1. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor har du det fra? Leste på siden deres i går pga et annet spørsmål og det sto ingenting om det. Anonymkode: 40dd0...928 Gå inn og les igjen. Anonymkode: da3b4...749 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #9 Skrevet 1. september 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor har du det fra? Leste på siden deres i går pga et annet spørsmål og det sto ingenting om det. Anonymkode: 40dd0...928 Første jeg fant når jeg googlet. Men som det også står der så kan du jo bruke overmadrass over, så ligger ikke babyen rett på den brukte madrassen 😊 Anonymkode: 4e678...143
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #10 Skrevet 1. september 2020 Vi kjøpte bare ny overmadrass. Luftet den andre madrassa godt før vi la over ny overmadrass. Anonymkode: 82e47...57e
WhiteSwan Skrevet 1. september 2020 #11 Skrevet 1. september 2020 Du trenger ikke vaske madrassen, den kan fint brukes, du trenger kun vaske trekket.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #12 Skrevet 1. september 2020 Vi kjøpte ny madrass, for sikkerthetsskyld. Barneseng madrasser er ikke så veldig dyre. Anonymkode: 4e5f1...fbf
Gjest Switch Skrevet 2. september 2020 #13 Skrevet 2. september 2020 Man skal helst ikke bruke en brukt madrass. Husker ikke helt hvorfor, men husker jeg leste det på «landsforeningen for krybbedød/barnedød» (ett eller annet sånt noe). Vi arvet en sprinkelseng med madrass av tanten min, men vi kjøpte ny madrass. Sengen brukes nå av nr. 2 som også fikk ny madrass, og er gravid med nr. 3 nå som også skal få bruke den sengen, men få ny madrass😊
RoH Skrevet 2. september 2020 #14 Skrevet 2. september 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hysterisk? Du er klar over at Landsforeningen for uventet barnedød anbefaler å ikke arve madrass for å forebygge krybbedød? Anonymkode: 4e678...143 Du evner ikke å se om madrassen har liggegrop eller er myk?
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #15 Skrevet 2. september 2020 De aller færreste kjøper ny madrass til hver baby i søskenflokken. Er den synlig brukt så selvfølgelig, men om ikke, så tror jeg virkelig ikke folk gjør det. (Og når det er sagt, så ligger strengt tatt den jevne baby trolig mer i foreldrenes seng enn i egen seng - og man kjøper jo virkelig ikke ny egen seng for hvert barn). LuB har en svært god agenda, men de har elendig fagkunnskap og om man faktisk leser artiklene de referer til, så er alle artiklene skamfert i ettertid (ene artikkelen tok feks ikke hensyn til sosioøkonomiske forhold og andre vesentlige faktorer, den konkluderte kun på den ene faktoren den ønsket å måle. Det blir som å si at alle med hvit bil har økonomibakgrunn, uten å legge til at man kun sammenligna tre hus i holmenkollåsen (som alle hadde økonomibakgrunn og hvit bil) med tre leiligheter i Groruddalen (hvor de ikke eide bil, og ikke var økonomiutdanna). Anonymkode: d576f...05a 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #16 Skrevet 2. september 2020 13 minutter siden, RoH skrev: Du evner ikke å se om madrassen har liggegrop eller er myk? Det er ikke bare det det handler om. En brukt madrass kan ha mye søl på seg (gulp/spy, urin, sikkel) som ikke er bra for babyen å ligge å puste inn. Men om det er trekk man kan vaske og evt bruke overmadrass i tillegg så blir det jo trygt 😊 Anonymkode: 4e678...143
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #17 Skrevet 2. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: De aller færreste kjøper ny madrass til hver baby i søskenflokken. Er den synlig brukt så selvfølgelig, men om ikke, så tror jeg virkelig ikke folk gjør det. (Og når det er sagt, så ligger strengt tatt den jevne baby trolig mer i foreldrenes seng enn i egen seng - og man kjøper jo virkelig ikke ny egen seng for hvert barn). LuB har en svært god agenda, men de har elendig fagkunnskap og om man faktisk leser artiklene de referer til, så er alle artiklene skamfert i ettertid (ene artikkelen tok feks ikke hensyn til sosioøkonomiske forhold og andre vesentlige faktorer, den konkluderte kun på den ene faktoren den ønsket å måle. Det blir som å si at alle med hvit bil har økonomibakgrunn, uten å legge til at man kun sammenligna tre hus i holmenkollåsen (som alle hadde økonomibakgrunn og hvit bil) med tre leiligheter i Groruddalen (hvor de ikke eide bil, og ikke var økonomiutdanna). Anonymkode: d576f...05a Det er jo sagt at barn kan fint arve madrass fra søsken. Men utenfor familien (annen bakterieflora osv) blir noe annet. Hva har sosioøkonomiske faktorer med det her å gjøre? 🤔 Anonymkode: 4e678...143
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå