AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #1 Skrevet 1. september 2020 Altså, jeg har lest at den eneste forskjellen på disse og «vanlige» grønnsaker er at de ikke har helt den «perfekte» formen som er standard for hvordan grønnsaker skal se ut. Om de har litt morsom form bryr jeg meg ikke om, men de smaker jo bare vann!! Har de også mye mindre næringsinnhold enn andre grønnsaker pga måten de er dyrket på? Anonymkode: a1dd4...d2f
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #2 Skrevet 1. september 2020 Det er innbildning. De er helt vanlige. Anonymkode: c98da...a2f 15
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #3 Skrevet 1. september 2020 De er like næringsrike som de "perfekte" du betaler dobbel pris for. Jeg kjøper FP eller Coop sitt eget merke for å sørge for at det blir spist. Jeg trenger ikke lik størrelse gulrøtter, når jeg kan få dem mye rimeligere og også sørge for at det ikke går i søpla Anonymkode: 0c2dd...41a 10
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #4 Skrevet 1. september 2020 Jeg synes f.eks. First Price paprika er mye bedre enn "vanlig" paprika! Anonymkode: 872d1...700 3
Hoppetaujenta Skrevet 1. september 2020 #5 Skrevet 1. september 2020 Jeg kjøper dem stadig vekk og syns de smaker helt som de skal og...de er litt billigere. 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #6 Skrevet 1. september 2020 De er dyrket på samme sted som de «dyre», problemet er at de ikke har «riktig» form og størrelse. Vi er for bortskjemt i dette landet når DET er et problem. Jeg kjøper alltid first price der jeg har mulighet til det Anonymkode: 0b2d1...380 9
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #7 Skrevet 1. september 2020 Det er helt vanlige grønnsaker, bare pakket i u-fancy poser. Jeg er litt delt. På den ene siden skulle jeg ønske at de kresne og lettlurte kunne skjerpe seg litt, på den andre siden er det nettopp de kresne og lettlurte som gjør det mulig for meg å spise godt og billig, så jeg får bare bite det i meg. Ops. Anonymkode: 1de5e...b87 6
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #8 Skrevet 1. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er helt vanlige grønnsaker, bare pakket i u-fancy poser. Jeg er litt delt. På den ene siden skulle jeg ønske at de kresne og lettlurte kunne skjerpe seg litt, på den andre siden er det nettopp de kresne og lettlurte som gjør det mulig for meg å spise godt og billig, så jeg får bare bite det i meg. Ops. Anonymkode: 1de5e...b87 Haha du sier noe der! Billige grønnsaker er gull for en student med stramt budsjett 🙌🏼 Anonymkode: 0b2d1...380 2
Whistler Skrevet 1. september 2020 #9 Skrevet 1. september 2020 Er det fremdeles noen som tror at det er egne first price åkere og spesielle høner som legger first price egg? Egne kyr som blir til first price biff? Det er de samme åkrene, samme hønene og de samme kyrne. 18
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #10 Skrevet 1. september 2020 Jeg foretrekker de jeg. Til noen retter vil jeg ha små søte gulrøtter, og f.eks om de skal skjæres opp liker jeg de feite. Så for meg er en slik pose helt topp. De rare smaker like godt (også de som er knudrete). Men klart helt ferske i bunt, rett fra bonden er litt mer ferske, men ikke nødvendig for oss selv om det er godt +så kjøper det når jeg har lyst på). Anonymkode: 5c040...d8f 1
Hoppetaujenta Skrevet 1. september 2020 #11 Skrevet 1. september 2020 "For lenge siden" hadde de nøytralt innpakkede varer på samvirkelaget og de var litt sånn østblokkpregede i stilen, men gjorde jobben og smakte helt som de skulle de også. Bort med fancy reklame og fordyrende mellomledd. Ja til billigere og helt brukbare matvarer m.m. 6
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #12 Skrevet 1. september 2020 Jeg kjøper ofte First Price, ingen problem! Det eneste jeg føler jeg opplever litt oftere (med rødløken og kanskje paprikaen) er at de blir fortere dårlig? Anonymkode: b3db7...6b7
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #13 Skrevet 1. september 2020 TS her! Som sagt så er det helt greit å få billigere grønnsaker bare fordi formen ikke er «perfekt», men first price paprikaen smaker jo bare vann i forhold til andre typer. Anonymkode: a1dd4...d2f
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #14 Skrevet 1. september 2020 11 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: "For lenge siden" hadde de nøytralt innpakkede varer på samvirkelaget og de var litt sånn østblokkpregede i stilen, men gjorde jobben og smakte helt som de skulle de også. Bort med fancy reklame og fordyrende mellomledd. Ja til billigere og helt brukbare matvarer m.m. Ja, jeg tenkte på akkurat dette! Jeg blir nostalgisk, selv om det forsvant mens jeg ennå var barn og knapt nok enset hva som var i butikken utenom godterihylla. Noe av følelsen finner jeg igjen på Spar, pussig nok. Anonymkode: 1de5e...b87
Hunter7 Skrevet 1. september 2020 #15 Skrevet 1. september 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: TS her! Som sagt så er det helt greit å få billigere grønnsaker bare fordi formen ikke er «perfekt», men first price paprikaen smaker jo bare vann i forhold til andre typer. Anonymkode: a1dd4...d2f Tomater, paprika, gulrøtter (og andre FP-grønnsaker) er som allerede nevnt 2. sortering. Hvordan de smaker har ikke noe med pris å gjøre, men langt mer: - jordsmonn - sort/slag - vekstvilkår (temperatur, solmengde, fuktighet) - tidspunkt for høsting (vår, sommer, høst) 1
MarianneE Skrevet 2. september 2020 #16 Skrevet 2. september 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjøper ofte First Price, ingen problem! Det eneste jeg føler jeg opplever litt oftere (med rødløken og kanskje paprikaen) er at de blir fortere dårlig? Anonymkode: b3db7...6b7 Det samme har jeg tenkt ang gulerøttene, de ser ut til å bli fortere dårlig. Det kan jo rett og slett være så enkelt som at grønnsakene har ligget lenger i butikken før de kom i hus. 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #17 Skrevet 2. september 2020 Det er blandet. Ofte synes jeg billig first price og dyr Meny er like dårlig, så kvalitet henger ikke sammen med pris. Men helst kjøper jeg sesong, og lokalt. Da merker du at det er enorm stor forskjell på en gulrot og en gulrot, eller ett egg og ett egg. Bare prøv å kjøp en importert blomkål og en norsk blomkål akkurat når sesongen kommer i august, da kjenner du virkelig forskjellen. Kommer også an på typen grønnsaker. En løk er gjerne en løk, med mindre du får den fersk fra bonden i Norge. Men tomater, da velger jeg dyrt. Anonymkode: beb2c...a1d 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #18 Skrevet 31. januar 2021 Jeg elsker first price. Mange gode produkter/matvarer som er like gode som «vanlige» merker. Men first price ketsjupen smaker helt forferdelig! Anonymkode: c23f0...7f6
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #19 Skrevet 31. januar 2021 Hoppetaujenta skrev (På 1.9.2020 den 11.08): "For lenge siden" hadde de nøytralt innpakkede varer på samvirkelaget og de var litt sånn østblokkpregede i stilen, men gjorde jobben og smakte helt som de skulle de også. Bort med fancy reklame og fordyrende mellomledd. Ja til billigere og helt brukbare matvarer m.m. Jordbærsyltetøy i melkekartong Anonymkode: ef8a5...3e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå