AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #1 Skrevet 1. september 2020 Dette skjedde i går i skolegården og barnet vårt fortalte dette på vei til skolen i dag. En på samme trinn, 1. klasse, hadde spyttet på, sparket og slått barnet vårt i skolegården i går. Barnet vårt hadde sagt i fra til en voksen og fått trøst fra venner i samme klasse som hadde sett alt. Snakket med barnet vårt om dette. Jeg e-mailet med kontaktlæreren rett etterpå. Og den læreren svarte raskt. Læreren svarte at hun/han skulle snakke med barna som var tilstede seinere i dag. Så spurte jeg videre om hvordan de håndterer slike situasjoner. Så de ikke gjentar seg. Har ikke fått svar på dette ennå. Bør vi ikke som foreldre også oppsøke foreldrene til det andre barnet? Å si i fra? Oss foreldre i mellom? Jeg vil gjerne det. Vi fikk inne noen indikasjoner på denne situasjonen da vi hentet i går. Pga. korona kommer vi ikke inn i skolegården, så ingen snakket med oss i det vi hentet barnet vårt, som hadde vært på SFO/Aks etter skoletid. Hva ville dere gjort her om ditt barn mobbet eller ble mobbet???? Anonymkode: 48ce0...2ad 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #2 Skrevet 1. september 2020 Hadde ringt skolen istedenfor å sende mail ihvertfall. Og kontaktet de andre foreldrene om skolen ikke gjorde noe. Anonymkode: 1c3fb...643 25
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #3 Skrevet 1. september 2020 De får jo gjøre noe med dette krapylet (og foreldrene hans/hennes!) som ikke har lært seg normal oppførsel, men sparker, spytter og slår. Jeg hadde krevd at skolen ga både barnet og foreldrene beskjed om at dette må slutte. Anonymkode: 23834...e08 13
Populært innlegg Rosmarin(ert) Skrevet 1. september 2020 Populært innlegg #4 Skrevet 1. september 2020 Gi læreren mulighet til å ordne opp først. Dette trenger da virkelig ikke være begynnelsen på et liv som mobbeoffer, det kan være en enkelthendelse. 81
GammelKaktus Skrevet 1. september 2020 #5 Skrevet 1. september 2020 Dette må du ta med skolen, og helst få det de har tenkt å gjøre med saken skriftlig. Alt må dokumenteres for hvis de har et utagerende barn der som går til angrep så er det nok ikke siste gang noe skjer. Å ta dette med foreldrene er meningsløst da de ikke er på skolen og at man ikke vet årsaken til at barnet er utagerende. 7
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #6 Skrevet 1. september 2020 Oppsøk foreldrene til barnet det gjelder. Enten rett etter skolen, eller dra hjem til dem, og gi en veldig tydelig beskjed. Anonymkode: 673d0...385 5
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #7 Skrevet 1. september 2020 Der er vel ikke veldig rart at du uke har fått mer svar fra læreren, som forhåpentligvis er med barna nå, og ikke på pc. Anonymkode: 0ebfb...cd5 14
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #8 Skrevet 1. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette skjedde i går i skolegården og barnet vårt fortalte dette på vei til skolen i dag. En på samme trinn, 1. klasse, hadde spyttet på, sparket og slått barnet vårt i skolegården i går. Barnet vårt hadde sagt i fra til en voksen og fått trøst fra venner i samme klasse som hadde sett alt. Snakket med barnet vårt om dette. Jeg e-mailet med kontaktlæreren rett etterpå. Og den læreren svarte raskt. Læreren svarte at hun/han skulle snakke med barna som var tilstede seinere i dag. Så spurte jeg videre om hvordan de håndterer slike situasjoner. Så de ikke gjentar seg. Har ikke fått svar på dette ennå. Bør vi ikke som foreldre også oppsøke foreldrene til det andre barnet? Å si i fra? Oss foreldre i mellom? Jeg vil gjerne det. Vi fikk inne noen indikasjoner på denne situasjonen da vi hentet i går. Pga. korona kommer vi ikke inn i skolegården, så ingen snakket med oss i det vi hentet barnet vårt, som hadde vært på SFO/Aks etter skoletid. Hva ville dere gjort her om ditt barn mobbet eller ble mobbet???? Anonymkode: 48ce0...2ad Er litt tidlig å snakke om mobbing altså! Det er ikke lenge siden skolen startet opp å da er det ikke uvanlig at ett barn som er utrygg utagerer de første månedene. Sønnen utagerte helt ekstremt mot de andre barna,men med en lærer som trygget han,oppmuntret han,bygget opp selvtilliten,å hjalp han i lek så sluttet han å utagere. Han hadde alltid en voksen rett i nærheten i friminuttene også så de kunne gripe fort inn om noe skjedde. Anonymkode: 7b167...aea 22
GammelKaktus Skrevet 1. september 2020 #9 Skrevet 1. september 2020 Og en ting til, når slike ting skjer så skal dere foreldre ha beskjed med en gang, skolen skal ringe å fortelle slikt. Barnet er blit sparket, slått og spyttet på, altså fy faen. Er det en eldre elev så kan du høre med noen av de andre foreldrene om de vet noe, sikkert ikke første gang. Er det en førsteklassing så er jo bare denne hendelsen verdt en bekymringsmelding. 5
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #10 Skrevet 1. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: De får jo gjøre noe med dette krapylet (og foreldrene hans/hennes!) som ikke har lært seg normal oppførsel, men sparker, spytter og slår. Jeg hadde krevd at skolen ga både barnet og foreldrene beskjed om at dette må slutte. Anonymkode: 23834...e08 Håper virkelig ikke du jobber med barn som snakker på denne måten!! Ett barn utagerer ikke for å være slem eller pga dårlig oppdragelse! Barn utagerer gjerne fordi han/hun er utrygg på skolen. Da kan ikke barnet bli møtt med en holdning fra de voksne at han er ett problembarn! Da blir bare oppførselen mye verre! Barnet trenger en voksen som ser han å som kan trygge barnet. Læreren kan med fordel også hjelpe barnet i lek å veilede så det blir en posetiv opplevelse. Anonymkode: 7b167...aea 14
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #11 Skrevet 1. september 2020 IKKE oppsøk de andre foreldrene i første omgang, er mitt råd! Jobber selv i skolen, og det lager ofte mer krøll enn det gjør godt når foreldre skal begynne å ordne opp selv før skolen får en sjanse til å gjøre sitt. Læreren er nok med elevene, men håper og tror han/hun svarer deg når de er ferdige med dagen undervisning og han/hun har fått sjekket opp litt mer med andre voksne og dannet seg et overblikk over det som skjedde i går. Hører du ikke noe, kan du ringe skolen sent i ettermiddag eller i morgen. Håper dette var et engangstilfelle, og at barnet ditt får det godt videre i klassen sin! Anonymkode: d2135...f97 24
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #12 Skrevet 1. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper virkelig ikke du jobber med barn som snakker på denne måten!! Ett barn utagerer ikke for å være slem eller pga dårlig oppdragelse! Barn utagerer gjerne fordi han/hun er utrygg på skolen. Da kan ikke barnet bli møtt med en holdning fra de voksne at han er ett problembarn! Da blir bare oppførselen mye verre! Barnet trenger en voksen som ser han å som kan trygge barnet. Læreren kan med fordel også hjelpe barnet i lek å veilede så det blir en posetiv opplevelse. Anonymkode: 7b167...aea Nei da må de på spesialskole. Anonymkode: 5e927...f1f 9
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #13 Skrevet 1. september 2020 Jeg får så vondt på vegne av barnet ditt. Ikke greit å bli mobbet og bli behandlet sånn. Håper dere finner en løsning og barnet ditt får en fin fortsettelse på skolen. ❤ Anonymkode: c2be9...2ec
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #14 Skrevet 1. september 2020 13 minutter siden, Rosmarin(ert) skrev: Gi læreren mulighet til å ordne opp først. Dette trenger da virkelig ikke være begynnelsen på et liv som mobbeoffer, det kan være en enkelthendelse. Enig Anonymkode: 64b43...1ee 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #15 Skrevet 1. september 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: De får jo gjøre noe med dette krapylet (og foreldrene hans/hennes!) som ikke har lært seg normal oppførsel, men sparker, spytter og slår. Jeg hadde krevd at skolen ga både barnet og foreldrene beskjed om at dette må slutte. Anonymkode: 23834...e08 Skjerp deg Anonymkode: 64b43...1ee 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #16 Skrevet 1. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg får så vondt på vegne av barnet ditt. Ikke greit å bli mobbet og bli behandlet sånn. Håper dere finner en løsning og barnet ditt får en fin fortsettelse på skolen. ❤ Anonymkode: c2be9...2ec Foreslår at du finner frem en ordbok å slår opp ordet mobber. Hvis barnet blir mobbet av dette barnet så er det jo bevisst å være stygg mot ett enkelt barn hver gang. Det er neppe tilfelle her. Barnet utagerer nok mot alle fordi barnet har det vanskelig. Anonymkode: 7b167...aea 14
GammelKaktus Skrevet 1. september 2020 #17 Skrevet 1. september 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei da må de på spesialskole. Anonymkode: 5e927...f1f Tar lang tid å få et barn vekk i fra skolen, i et tilfelle så ble det brukt 3 år. Og dette var en som slo og sparket i hytt og pine, man visste ikke hva som kunne få han til å bikke over. Han skulle egentlig ha en assistent på nakken men det var jo bare i skoletiden, så før det ringte inn og etterpå når de skulle gå hjem så var det jo et helvete. De gjør alt for at barna skal bli på skolen.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #18 Skrevet 1. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: IKKE oppsøk de andre foreldrene i første omgang, er mitt råd! Jobber selv i skolen, og det lager ofte mer krøll enn det gjør godt når foreldre skal begynne å ordne opp selv før skolen får en sjanse til å gjøre sitt. Læreren er nok med elevene, men håper og tror han/hun svarer deg når de er ferdige med dagen undervisning og han/hun har fått sjekket opp litt mer med andre voksne og dannet seg et overblikk over det som skjedde i går. Hører du ikke noe, kan du ringe skolen sent i ettermiddag eller i morgen. Håper dette var et engangstilfelle, og at barnet ditt får det godt videre i klassen sin! Anonymkode: d2135...f97 Ok? Hvorfor er det å ta det direkte med foreldrene til det andre barnet å skape krøll? Min erfaring med barn i skolen over ganske mange år er at skolen ikke evner å gjøre noe som helst med problemene. Det mest effektive virkemidlet her er at mannen ringer opp det andre barnets far og da pleier det å ordne seg. Når man på en saklig måte tar opp hva som har skjedd og at man blir enige om at dette ikke skal fortsette og samtidig lager en avtale om at ved en minste ny hendelse skal ha lav terskel ved kontakt. Anonymkode: bd93d...96c 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #19 Skrevet 1. september 2020 Vel..ofte er det en til side av saken. Det er mulig at det har skjedd noe i forkant. Ofte kan det være en situasjon som har blitt misforstått, eller så kan det hende at ts sitt barn har vært ufin i forkant. - Lærerne må nøste opp i dette og snakke med begge parter ( barna). Skolen skal ordne opp i det som skjer på skolen. Du som forelder skal ikke oppsøke det andre foreldreparet. ( Det kan dessuten hende at du ville ha fått deg en flau overraskelse om du fikk høre hele historien) Anonymkode: 94d39...d87 7
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #20 Skrevet 1. september 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette skjedde i går i skolegården og barnet vårt fortalte dette på vei til skolen i dag. En på samme trinn, 1. klasse, hadde spyttet på, sparket og slått barnet vårt i skolegården i går. Barnet vårt hadde sagt i fra til en voksen og fått trøst fra venner i samme klasse som hadde sett alt. Snakket med barnet vårt om dette. Jeg e-mailet med kontaktlæreren rett etterpå. Og den læreren svarte raskt. Læreren svarte at hun/han skulle snakke med barna som var tilstede seinere i dag. Så spurte jeg videre om hvordan de håndterer slike situasjoner. Så de ikke gjentar seg. Har ikke fått svar på dette ennå. Bør vi ikke som foreldre også oppsøke foreldrene til det andre barnet? Å si i fra? Oss foreldre i mellom? Jeg vil gjerne det. Vi fikk inne noen indikasjoner på denne situasjonen da vi hentet i går. Pga. korona kommer vi ikke inn i skolegården, så ingen snakket med oss i det vi hentet barnet vårt, som hadde vært på SFO/Aks etter skoletid. Hva ville dere gjort her om ditt barn mobbet eller ble mobbet???? Anonymkode: 48ce0...2ad Såvidt jeg forstår er dette en engangshendelse? Som skjedde i går? Det er ikke mobbing. Skolen bør håndtere det. Dersom dette gjentar seg skal dere selvfølgelig følge det opp videre. Jeg hadde forsikret meg om at skolen tok det med det aktuelle barnet og foreldrene, og ikke gjort mer ut av det denne gangen. Husk også at du bare har ditt barns versjon av det som hendte. Anonymkode: 3f639...a8f 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå