Gå til innhold

Når barnet trenger nye bleier i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leverer du alltid nye dagen etter du fikk beskjed om at de er tom for bleier? 

Fikk litt «kjeft» i barnehagen i dag. De sa fra i går at hun var tom for bleier og jeg rakk ikke innom butikken i går ettermiddag, så tenkte å levere nye bleier når jeg henter i dag. Men når jeg leverte i dag, så var det, «fikk du ikke beskjed om at hun trengte bleier i går? Hun er heeelt tom og nå må hun låne av andre igjen. Det blir veldig dumt.» 

Anonymkode: cb247...0cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leverer du alltid nye dagen etter du fikk beskjed om at de er tom for bleier? 

Fikk litt «kjeft» i barnehagen i dag. De sa fra i går at hun var tom for bleier og jeg rakk ikke innom butikken i går ettermiddag, så tenkte å levere nye bleier når jeg henter i dag. Men når jeg leverte i dag, så var det, «fikk du ikke beskjed om at hun trengte bleier i går? Hun er heeelt tom og nå må hun låne av andre igjen. Det blir veldig dumt.» 

Be dem si i fra i bedre tid neste gang.

Anonymkode: 43822...473

• Liker 15
Skrevet

I vår barnehage får vi beskjed i god tid, men ja jeg har alltid bleier på lager så jeg tar med nye morgenen etter når jeg får beskjed om at det er tomt.

Anonymkode: 0d052...bd9

Skrevet

Selvsagt 

Anonymkode: 9e427...f30

• Liker 10
Skrevet

Har ikke bleiebarn lengre. Men ja, leverte alltid nye når jeg fikk beskjed men aller helst litt før. Man vet jo sånn ca hvor mange bleier som blir brukt i løpet av en dag, og kom dermed stort sett med ny pakke før de trengte å gi beskjed. Hadde alltid litt ekstra hjemme uansett. 

Når det er sagt, så synes jeg ikke at de trenger å være frekke fordi du er en dag forsinket. 

• Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg leverer alltid dagen etter. Når ungen er tom for bleier så er hen som regel TOM. Du kan begynne å kjøpe inn ekstra pakker som du har hjemme som du da sender med i barnehagen når det er tomt. Hos oss har vi alltid 3 pakker bleier hjemme til enhver tid.

Anonymkode: 9661f...d2f

Barnet er på slutten av en bleiestørrelse, så ville ikke kjøpe inn masse og så måtte kaste det. Hvorfor ikke si fra når det begynner å bli lite da? 

ts

• Liker 3
Skrevet

Høres ut som du gjør dette ofte ref. "hun må låne av andre IGJEN". Ha en ekstra pakke hjemme da vel, også legger du ved et par ekstra til barnehagen 

Anonymkode: 74094...5b6

• Liker 39
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Barnet er på slutten av en bleiestørrelse, så ville ikke kjøpe inn masse og så måtte kaste det. Hvorfor ikke si fra når det begynner å bli lite da? 

ts

Eller så kan du begynne å spørre og fylle på ekstra på eget intiativ siden du gjentatte ganger ikke har nok bleier.

Anonymkode: 74094...5b6

• Liker 41
Skrevet
1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev:

Har ikke bleiebarn lengre. Men ja, leverte alltid nye når jeg fikk beskjed men aller helst litt før. Man vet jo sånn ca hvor mange bleier som blir brukt i løpet av en dag, og kom dermed stort sett med ny pakke før de trengte å gi beskjed. Hadde alltid litt ekstra hjemme uansett. 

Når det er sagt, så synes jeg ikke at de trenger å være frekke fordi du er en dag forsinket. 

For meg virker det som om de var mer oppgitte enn frekke mot Ts. Når det er sagt så er det ikke gøy for dem å bruke av andre barns bleielager kun fordi noen drøyer med å levere bleier til barnehagen. 

• Liker 31
Skrevet

Skjedde ofte med meg også. Og så lett å glemme i morgenstresset! Mye bedre om de sier fra i god tid. 

Anonymkode: ff7b8...d2b

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts

Men det må du kjøpe inn uansett, barn er en kostnad så selvom om hen holder på å vokse ut av en størrelse så får du bare kjøpe inn eller kjøp en større størrelse. Det er bedre at barnet bruker av sine egne bleier enn at hen bruker av andre barn sine bleier i barnehagen.

• Liker 19
Skrevet

Butikken er åpen til 23 å du rekker ikke å kjøpe før de stenger? Eller du kunne kjørt 10 minutter tidligere til bhg så du rakk å kjøpe en bleiepakke på veien. Selvsagt er det ikke okey at de må låne bleier av andre barn!!

Anonymkode: 86f77...9c0

• Liker 19
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skjedde ofte med meg også. Og så lett å glemme i morgenstresset! Mye bedre om de sier fra i god tid. 

Det er ikke noe verre enn å legge bleiene klare til morgendagen med en gang man går beskjed. Da blir det ikke glemt.

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For meg virker det som om de var mer oppgitte enn frekke mot Ts. Når det er sagt så er det ikke gøy for dem å bruke av andre barns bleielager kun fordi noen drøyer med å levere bleier til barnehagen. 

Nei. Og jeg har selv opplevd at våre bleier blir oppbrukt av andre. En sjelden gang er greit, men man ønsker jo ikke å betale for bleiene til en haug av andre unger. Har jo nok med de som egne barn bruker. 

Derfor: ta med en liten pakke per uke. Sjekk hvordan det ligger an. 

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, addict skrev:

Altså, hvordan tror du det fungerer? Er du sånn hjemme også? Mamma rakk ikke innom butikken i dag, så du må vente med ny bleie til i morgen lille venn? 

Ja, selvfølgelig er bleier på den umiddelbare to do-lista.

Hos oss sa de ifra litt før det ble tomt. Høres ut som om bhg har dårluge rutiner rundt dette. Når det gjelder bleier hjemme, så venter jeg ikke til siste bleie er brukt før jeg kjøper nye... 

Anonymkode: 95e4b...bc8

• Liker 7
Skrevet

Det er så mange mødre som er verdensmestre i alt. Morsomt å observere. 

• Liker 10
Skrevet

Når jeg henter barnet på ettermiddagen har jeg som regel handlet allerede, så bleiene kommer dagen etterpå, på ettermiddagen! Syns barnehagen var frekke, og man bør faktisk få litt tid på seg til å handle bleiene. Vi bor langt unna butikk, så er ikke bare å handle etterhvert. 

Her sier de fra når det er ca  5bleier igjen, så man har tid til å kjøpe nye. 

Anonymkode: 1577f...dd7

• Liker 8
Skrevet

Det kan nok hende de har en utfordring med at mange er sene til å komme med bleier når de ber om det. 

Jeg prøver å levere dagen etter når jeg får beskjed, men det har helt sikkert skjedd at jeg har glemt det. Før korona, da jeg kunne gå inn på badet å sjekke bleiebeholdningen selv, passet jeg alltid på å fylle opp i god tid. Nå har jeg fått hjem barnet med bleie som kommer fra noen andre (annet merke) samme dag som jeg fikk beskjed om at det trengtes mer. De har litt mye å holde styr på nå med tilvenning, noe fravær hos personalet og smittevern. Det var ingen sure miner. 

Anonymkode: 9097c...977

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...