Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk studieplass ved universitetet jeg ønsket! Og dette er supert! Men jeg sliter med å integrere meg nå. Jeg klarer å følge med på forelesninger, laboratorier og annet men...studentene er rart. Jeg har tidlig utdanning fra italia, (bachelor og master), og opplevelsen min var helt annerledes. Her i *stor by* er alle jentene isolerte, de holder ikke sammen, de snakker ikke mye og de virker så kalde! Første dag prøvde jeg å snakke med alle, men noen var stille uten å svare på meg (!!!) Jeg varså sjenert og følte dum. Når vi har gruppeoppgave sitter vi sammen, men ingen snakker, de bare se ned som introverte. Og jeg prøver å brekke isen for å jobbe med oppgaven. 

Andre venner (utlendinger) hadde samme erfaring men jeg lurer på om det er et problem med meg? Hva er galt med meg? Eller er de andre? Alle stille som planter, uinteresserte og isolerte. Denne oppførselen er barnslig og sårer meg. Hva skal jeg gjøre med denne type jenter? Kanskje jeg er for gsmmel. 29 år er ikke som 18-20. Håper på svar fra folk som forstår hva som skjer. Ikke troll eller mobbere. 

Anonymkode: b268f...b9c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er store kontraster å være student. Har inntrykk av at halvparten er med på alt og har mange venner i studietiden. Andre halvparten er temmelig alene. Jeg er en av de som etter hvert har et godt liv uten venner, men det føltes verre når jeg gikk på universitetet. Ikke superartig å sitte alene på hybelen, når mange i samme oppgang fester. 

Anonymkode: 15e73...820

Skrevet

Ja, kanskje jeg må være mer "forstårrende". Vi er ikke i den samme situasjonen. Jeg var selvfølgelig veldi redd da jeg var på uni den første perioden.  Men mitt mål er å vise at med mer åpen holdning alt er bedre. Istedet av å føle sorge og føle seg ensom, å være redd at de andre snakker med deg, bare snakk/svar/gjør noe!!! Ikke sov i stolen din!!! Tabber du ut, ler du og vi. Tuller du om meg, da tuller jeg om deg og vi er allerede venner. Don't take your self too setious darling. Dette ønsker jeg å rope! 

Skrevet

Mange studenter er ensomme! Om du vil skaffe deg et nettverk så meld deg inn i en forening eller en sport. Universitetene pleier å ha en organisasjon per studie i tillegg til interesse grupper/foreninger og idrettslag. Fin måte å komme i kontakt med mennesker på.  

Anonymkode: cde5a...ffd

Gjest chunkylover53
Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor folk har så problemer med å være alene. Greier dere ikke aktivisere dere selv?

Skrevet
Akkurat nå, chunkylover53 skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor folk har så problemer med å være alene. Greier dere ikke aktivisere dere selv?

Ja! Det kan jeg men da vil jeg ikke være i arbeidsgruppe med disse som klarer ikke å si et ord som voksne personer. Fordi disse personer gjør alle rund seg ukomfortable. Ikke noe galt med å være alene men på universiter/voksen alder man må adaptere seg litt. 

Problemet i dette feltet er ikke om man har lov til å være alene. Hvis du vil bo på ditt fjell i grotten din, klager ingen over det. Her snakker vi om gunnleggende sosialitet. Det som sunne personer ikke mangler. 

Hvis jeg nå være i gruopoen med 4 jenter og alle disse er aktive som zombie, det er bare unpleasant og forstyrrende å være rundt dem  nan prøver og prøver men en zombie kan ikke gjøre noe annet

Gjest chunkylover53
Skrevet (endret)
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja! Det kan jeg men da vil jeg ikke være i arbeidsgruppe med disse som klarer ikke å si et ord som voksne personer. Fordi disse personer gjør alle rund seg ukomfortable. Ikke noe galt med å være alene men på universiter/voksen alder man må adaptere seg litt. 

Problemet i dette feltet er ikke om man har lov til å være alene. Hvis du vil bo på ditt fjell i grotten din, klager ingen over det. Her snakker vi om gunnleggende sosialitet. Det som sunne personer ikke mangler. 

Hvis jeg nå være i gruopoen med 4 jenter og alle disse er aktive som zombie, det er bare unpleasant og forstyrrende å være rundt dem  nan prøver og prøver men en zombie kan ikke gjøre noe annet

Jeg er en person som trives godt i eget selskap. På min fritid liker jeg å spille Playstation, lese bøker, gå turer med hunden min osv. Jeg har ikke behovet for å møte venner og familie hele tiden. Jeg evner likevel å føre samtaler både på studiestedene jeg har gått og på jobb. Jeg er også kjent som en som snakker veldig mye i sosiale lag, så det skal ikke stå på det. Det behøver nemlig ikke å være motsetninger.

Endret av chunkylover53
Skrevet

Ja, da dra og forklar dette til de som må jobbe med meg på universitetet og som er stille som fisk. 

Gjest chunkylover53
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, da dra og forklar dette til de som må jobbe med meg på universitetet og som er stille som fisk. 

Bidrar de til oppgavene dere må levere sammen?

Skrevet
1 minutt siden, chunkylover53 skrev:

Bidrar de til oppgavene dere må levere sammen?

Kanskje. Men de gjør det vanskeligere og det dar lengre enn det bør ta...hvis man vil være alene, de som er rundt ham/henne kjenner det, og de har ikke lyst til å være med en sånn person. En stygg opplevelse!

Gjest chunkylover53
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje. Men de gjør det vanskeligere og det dar lengre enn det bør ta...hvis man vil være alene, de som er rundt ham/henne kjenner det, og de har ikke lyst til å være med en sånn person. En stygg opplevelse!

Du skriver på en veldig merkelig måte som gjør det vanskelig å forstå hva du mener.

Om det går ut over samarbeidet med oppgavene må du rett og slett ta lederskap og åpne en samtale om at du opplever problemer med samarbeidet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...