AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #1 Skrevet 1. september 2020 Hei, jeg tror jeg får altfor lite søvn.. har to barn som våkner om natten, og føler meg alltid så trøtt. Klokken blir ofte 2 om natten før barna slutter å våkne, og så er det morgen kl 6. I beste fall kan jeg sove 5-6 timer, men det er sjelden. Noen andre med like lite søvn som kan si noe om hvordan dere hadde det ellers? Jeg føler meg alltid dårlig.. alltid tung i kroppen, ør/fjern, orker lissom ikke noe, ser negativt på mye. Synes det er så vanskelig å ha det slik, jeg og kroppen fungerer ikke. Har en mann som bidrar mer enn meg omtrent, så problemer ligger ikke der. Men det er slitsomt når vi ofte må ta et barn hver om natten, får aldri pause. Anonymkode: bcf01...814
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #2 Skrevet 1. september 2020 Kronisk «på tuppa» og følelser som ligger utenpå kroppen. Fryser,kvalm og har hodepine. Blir for sint/lei meg og har ikke tålmodighet. Kronsik lite søvn i mange år,(i tilegg til en kolikkbaby)men man blir vant til det Anonymkode: 715e6...c29
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #3 Skrevet 1. september 2020 Hvor gamle er barna? Funker det å legge barna på deres rom, evt madrass? Eller at de sover sammen. Her funket det å la minste, som da var 2år sove sammen med storebroren på 8. Begge sov mye bedre når de sov sammen. Begge har sovet dårlig opp igjennom. Nå er han 4år, og ting er bedre! Jeg klarer meg på lite søvn ett par dager på rad, men da merker jeg at sykdomsfølelsen kommer. Får feberfølelse. Varm, kald, skjelver, fjern. Vondt i hodet etc. I de verste periodene fikk jeg max 4t søvn på en natt, og det var ikke sammenhengende. Følte at jeg hadde tåke i hodet hele tiden. Det er bedre nå da, og skal sies at vi ofte har hatt ting samtidig. Feks tenner på minste, samtidig som mellomste hadde voksesmerter. De sover bedre nå som de er eldre Anonymkode: a3447...da6
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #4 Skrevet 1. september 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor gamle er barna? Funker det å legge barna på deres rom, evt madrass? Eller at de sover sammen. Her funket det å la minste, som da var 2år sove sammen med storebroren på 8. Begge sov mye bedre når de sov sammen. Begge har sovet dårlig opp igjennom. Nå er han 4år, og ting er bedre! Jeg klarer meg på lite søvn ett par dager på rad, men da merker jeg at sykdomsfølelsen kommer. Får feberfølelse. Varm, kald, skjelver, fjern. Vondt i hodet etc. I de verste periodene fikk jeg max 4t søvn på en natt, og det var ikke sammenhengende. Følte at jeg hadde tåke i hodet hele tiden. Det er bedre nå da, og skal sies at vi ofte har hatt ting samtidig. Feks tenner på minste, samtidig som mellomste hadde voksesmerter. De sover bedre nå som de er eldre Anonymkode: a3447...da6 Tvillinger på litt over 2. De deler rom, og når de våkner får de sove med oss.. Men vi kan ikke ha begge i sengen samtidig, så vi har en madrass inne på rommet deres, så hvis begge er våkne sover en av oss der. da sovner de jo ganske fort. Men det er jo alltid en som våkner, og så kan den andre våkne en time senere osv. Blir gal. Mannen min takler søvnmangelen annerledes. Han er ikke så fysisk sliten, men mere sint/kort lunte osv. Så det er tøft. Når jeg er sliten og føler meg dårlig, så hjelper det ikke at partneren din er så sinna for alt. TS Anonymkode: bcf01...814
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #5 Skrevet 1. september 2020 Jeg blir svimmel, kvalm, fryser samt muskelspenninger og nakkesmerter. Pågår dette over lengre tid får jeg følelsen av at jeg vil kollapse. Kroppen blir skikkelig stressa og i ulage. Anonymkode: 149b6...9e3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #6 Skrevet 1. september 2020 Jeg blir kvalm, og uggen i hele kroppen. Blir samtidig sulten. Anonymkode: c6848...d7c
Candiru Skrevet 1. september 2020 #7 Skrevet 1. september 2020 Blir svimmel, kaldsvett, kvalm, og skjelven. Vondt i hodet også. Du sover altfor lite vettu, kanskje du og mannen din kan prøve å ta begge barna annenhver natt? Hvis dere har et gjesterom så kanskje den som ikke har ansvar for barna den natten sove der innimellom for å ikke bli forstyrret? 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #8 Skrevet 1. september 2020 Blir rød i fjeset og tendenser til elveblest. Anonymkode: d3e2f...73c
sommerfugl154 Skrevet 1. september 2020 #9 Skrevet 1. september 2020 Blir svimmel, får høy puls, blir nervøs og negativ, tåke i hodet og klarer ikke samle tanker, vondt i kroppen, hodepine, kvalm, blir rød i ansiktet og kaldsvetter, får hjertebank/ujevn hjerterytme, får sykdomsfølelse og vondt i halsen, blir stressa og fortvilet over alt jeg ikke greier å gjøre i den tilstanden. Føler meg dermed fanget i en slags "skjærsild", mellom barken og veden med tanke på at jeg blir så stressa i kroppen at jeg ikke greier sovne, samtidig som at jeg ikke orker å være våken å gjøre ting heller, så går rundt i en sånn vond mellomtilstand som er helt jævlig i lengden.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #10 Skrevet 1. september 2020 Kjenner meg igjen i symptomene du skriver. Jeg har en gutt på snart tre år som oftest sover godt, men i perioder våkner en del på natten eller står opp tidlig. I dag våknet han kl. 0430 og det å komme seg igjennom dagen virker som en umulig oppgave. Jeg holder på med masteroppgave nå, og når søvnen er dårlig får jeg seriøst lyst å bare slutte fordi jeg er utslitt og trøttheten får meg til å føle meg helt udugelig. Så det psykiske med søvnmangel er garantert det verste for min del. Anonymkode: 6ebb1...65f
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #11 Skrevet 1. september 2020 hodepine og kvalme Anonymkode: 8cea7...73b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå